تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب : ۹۸۶۲۰

انعقاد چهار تفاهم‌نامه همکاری در راستای توسعه استان

۱
۰
کبنا ؛مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه معاونت توسعه، فرمانده یگان حفاظت و حراست این اداره‌کل با سردار بوعلی فرمانده سپاه فتح استان دیدار کردند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، این  دیدار به مناسبت سال جدید و همکاری بیشتر بین میراث فرهنگی و سپاه استان کهگیلویه و بویراحمد در کارهای توسعهای و فرهنگی صورت گرفت.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری کهگیلویه بویراحمد با تشریح عملکرد خود در سال گذشته اظهار داشت: سیاست کاری ما در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری است که سرلوحه هر سه این وظالیف کار فرهنگی است.
محمود باقری بیشترین تلاش در را در سال گذشته در زمینه فرهنگ سازی در زمینه های مختلف انجام دادیم.
باقری با اشاره قدمت بالایی که استان کهگیلویه و بویراحمد دارد تصریح کرد: کاوش های کارشناسان میراث فرهنگی در چند سال اخیر و با توجه بعه اشیای موجود  در موزه یاسوج به خوبی میتوان فهمید که کهگیلویه و بویراحمد داری قدمت کهن است.
وی یادآورشد: حفاظت و مرمت از آثار باستانی که نشان از تاریخ کهن دلیر مردان وشیرزنان این خطئه است وظیفه اصلی است که با تلاش های نیروهای زحمت کش یگان حفاظت اداره کل در سال گذشته اقدامات خوبی انجام شد و به شدت با متخلفین این حوزه برخورد کردیم و در اینده با هرگونه تعرض به گنجینه های تاریخی استان کوتاه نخواهیم امد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری کهگیلویه بویراحمد تخصیص ۳میلیارد تومانی تسهیلات به هنرجویان صنایع دستی جهت ایجاد اشتغال را از دیگر اقدمات خوب در سال گذشته عنوان کرد افزود:خوشبختانه با همکاری صندوق مهر امام رضا (ع) توانستیم یک میلیارد و ۷۹۰میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی پرداخت کنیم.
باقری استاندارد سازی تولیدات صنایع دستی را از برنامه ای خود درسال جدید دانست و ادامه داد: دست بافت های هنرمندان استان بی نظیر است و خوب نیست با نام استانهای دیگر صادر شود تلاش داریم تا با ایجاد برند  جغرافیای بر روی دست بافت های هنرجویان، این استاندارد را در حوزه صنایع دستی برای کهگیلویه و بویراحمد در بازار های داخلی و خارجی انجام دهیم.
وی بسیج و سپاه را نهاد انقلابی جهت حمایت از مردم دانست و تصریح کرد :امیدواریم در سال جدید با همدلی و هم زبانی که در بین مسئولان نظلام وجود دارد بتوانیم کارهای خوبی انجام دهیم.
باقری از انعقاد تفاهم نامه های فرهنگی در حوزه های مختلف با سپاه استان خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم در جهت ایجاد اشتغال ،ترویج فرهنگ در استان و محرومیت زدایی با کار جهادی با همکاری سپاه استان گام بزرگی برداریم.
فرمانده سپاه فتح استان در این دیدار باشاره به اقدمات خوب سپاه جهت محرومیت زدایی در کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد به برکت نظام جمهوری اسلامی امروز وجود نخبگان،دانشمندان،مخترین جوان ،پزشکان مختصص از افتخارلات قوم لر است.
سردار بوعلی با اشاره به ایجاد ارودگاه تفریحی و رفاهی برای کاروان راهیان نور در گچساران یادآورشد: برای ترویج فرهنگ و شناخت استان میتوانیم در ارودگاهای کارهای خوبی فرهنگی انجام دهیم.
وی بر همکاری فرهنگی و دیگر حوزه ها با اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری تاکید کرد و افزود:با ظریفت های خوبی که در سپاه است می‌توانیم در حوزه تبلیغات، اعطای تسهیلات اشتغالزایی ،مهندسی در حوزه مرمت و ساخت ساز های مکان های فرهنگی کار های بزرگی انجام دهیم.
فرمانده ارشد نظامی در کهگیلویه بویراحمد ایجاد ارودگاه تفریحی و ویژه راهیان نور در پادگان امام جعفر صادق (ع)یاسوج در آینده نزدیک خبر داد و گفت :با توجه به شرایط استان میتوانیم میزبان خوبی برای مسافران راهیان نور در کشور باشیم.
وی از جذب اعتبار ۱٫۵میلیارد تومانی جهت محرومیت زدایی استان خبر داد وگفت: اعتبار جهت ایجاد مساجد ،بهسازی و ایجاد حوزه های علمیه و مکان های فرهنگی در استان هزینه شده است.
فرمانده سپاه فتح استان با اشاره به اهمیت اشتغال درکهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد:خوشبختانه در سال گذشته ۱۲میلیارد توامن تسهیلات اشتغالزایی در حوزه های مختلف به مردم پرداخت کردیم و این کار را در سال جدید بیشتر ادامه خواهیم داد.
وی سپاه را متعلق به همه مردم دانست و افزود:تمام تلاش ما در این نهاد مردمی اریه خدمت به مردم ولایت مدار استان است.
بر پایه این گزارش هر دو طرف بر ایجاد تفاهم نامه مختلف در زمینه های میراث فرهنگی،صنایع دتی وگردشگری تاکید کردند.
IMG_3534 IMG_3535 IMG_3536 IMG_3538 IMG_3540 IMG_3543 IMG_3544
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دخو
Iran, Islamic Republic of
آمار الکی...مستند سازی کاغذ بازی ....کو میراث کو فرهنگی......
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1