کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چمن: دو رشته جدید به دانشگاه علوم پزشکی اضافه شد

18 فروردين 1394 ساعت 18:49


استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بدون شک اگر بخواهیم برجسته ترین دستگاه  اجرایی استان  را نام ببریم؛ قطعا دانشگاه علوم پزشکی خواهد بود.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، رئیس، معاونین و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با موسی خادمی استاندار استان دیدار کردند.
خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش های سال گذشته حوزه سلامت و همچنین برنامه ریزی این مجموعه در خدمت رسانی نوروزی بخشی از انتظارات خود را نیز بیان نمود.

در این نشست که در سالن شماره ۲ استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، استاندار کهگیلویه و بویراحمد دلایل برجسته بودن دانشگاه علوم پزشکی استان را در سال گذشته برشمرد و با بیان اینکه عوامل مهمی در برجستگی این دستگاه اجرایی اثر داشتند تاکید کرد: مسلما، یکی از این موارد مدیریت موفق دکتر چمن و  مجموعه همکارانی است که انتخاب نموده است.
علوم پرشکی گام های خوبی رو به جلو برداشته است
خادمی ادامه داد: تنظیمات خوبی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد، در چینش و پیگیری های داخلی و نیز پیگیری های در سطح ملی، رابطه خوب با وزارت خانه و مدیریت و برنامه ریزی در دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفت که باعث شد در این دانشگاه گام های بسیار خوبی به جلو برداشته شود که واقعا جای تقدیر و تشکر دارد.
بیش از ۳۴ هزار مراجعه به اورژانس های بیمارستانی در سطح استان
وی با بیان اینکه با وجود افراد توانمند در این مجموعه، خدمات بسیار ارزنده ای در حوزه بهداشت و درمان صورت گرفته است که نمونه بارز آن را در همین ایام تعطیلات نوروزی شاهد بوده ایم، تاکید کرد: بیش از ۳۴ هزار مراجعه به اورژانس های بیمارستانی در سطح استان در ایام نوروز صورت گرفته است که در نوع خود این حجم خدمت رسانی بی نظیر بوده است.
استاندار۲
به بخش خصوصی در حوزه سلامت اهمیت بیشتری داده شود
وی با تاکید بر این نکته که چند توصیه مهم و ضروری در این زمینه نیز وجود دارد که باید سرفصل خدمات سال جدید در حوزه سلامت نیز باشد، به اهمیت فعالیت بیشتر بخش خصوصی در حوزه درمان و بیمارستان های استان اشاره نمود و افزود: تلاش دانشگاه علوم پزشکی استان به سمت تقویت حضور بیشتر بخش خصوصی بالاخص در بخش های بیمارستانی باشد.
راه اندازی مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان اولویت باشد
استاندار موضوع دیگر مورد تاکید خود را تقویت همکاری بیشتر خیرین حوزه سلامت عنوان نمود و در ادامه عنوان کرد: در زمینه مراکز رشد و راه اندازی شرکت های دانش بنیان نیز باید کار جدی تری صورت گیرد و باید باور ما این باشد که اقتصاد دانش بنیان تنها راه موجود و حائز اهمیتی است که خوشبختانه هم اکنون در مجموعه دولت از آن به خوبی حمایت می شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان صحبت های خود مجدد از تلاش های شبانه روزی پرسنل بیمارستانی و کشیک های بهداشت و درمان در ایام نوروز که با حجم مرتجعه بالایی نیز موجه بودند، قدردانی نمود.
رضا چمن، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در این نشست به ارائه گزارشی از موفقیت و دستاوردهای سال گذشته مجموعه تحت مدیریت خود پرداخت و تاکید کرد: به غیر از اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت که امیدواریم امسال نیز به همان قوت و دقت ادامه پیدا کند، دانشگاه موفق به دریافت مجوز دو رشته دستیاری تخصصی جراحی عمومی و همچنین زنان و زایمان شده ایم که این می تواند در توسعه علمی دانشگاه نقش مهمی را ایفا نماید.
استاندار۱
چمن در ادامه ضمن بیان سایر دستاوردهای دانشگاه گریزی به ارائه خدمت سلامت به مسافران نوروزی زد و یادآور شد: در ایام نوروز سال گذشته با بحران های نسبی در این حوزه مواجه شدیم و در این زمینه انتقادات صورت گرفته از طرف رسانه ها در آن مقطع زمانی به حق بود.
وی ادامه داد: امسال مداخله جدی انجام دادیم و به همه مراکز و بیمارستان های استان به صورت کامل برنامه ریزی کردیم و خوشبختانه با وجود حجم بالای مراجعه در این ایام با مشکل جدی در زمینه ارائه خدمات موجه نشدیم.
 

 


کد مطلب: 98508

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/98508/چمن-دو-رشته-جدید-دانشگاه-علوم-پزشکی-اضافه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1