تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب : ۹۸۲۶۹

۳۸۶ کتابخانه عمومی به صورت نیمه ساخته رها شده است/ شرایط مفیدی برای امر مطالعه وجود ندارد

۱
۰
کبنا ؛دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: ۳۸۶ کتابخانه عمومی در سطح کشور به صورت نیمه ساخته با ۱۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مدت زمان یک الی ۲۰ سال رها شده است.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی  کشور به یاسوج مرکز استmokhtarpoorان کهگیلویه و بویراحمد سفر و در گردهمایی کتابداران استان کهگیلویه و بویراحمد حضور پیدا کرد.
علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این گردهمایی با بیان اینکه وضعیت کتابخانه‌های عمومی خوب نیست، اظهار کرد: اینکه می‌گویند مردم قدرت خرید کتاب و یا وقت مطالعه ندارند و سایر عوامل دیگر که مطرح می‌شوند توجیحاتی است که رسانه‌ها به آن دامن می‌زنند و برخی از مردم هم اشتباه می‌کنند.
مختارپور ادامه داد: در ایام نوروز ۹۴ ملت ایران ۱۹ میلیارد پیامک با اعتباری حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای همدیگر ارسال کردند که با این مقدار هزینه برای هر خانواده ایرانی می‌توان یک کتاب خرید، لذا فرهنگ کتاب باید ترویج و تبلیغ شود و در ترویج فرهنگ کتاب نیز باید صبر کرد.
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: در سطح کشور ۳۸۶ کتابخانه عمومی نیمه ساخته و با پیشرفت فیزیکی ۱۰ الی ۸۰ درصد رها شده‌اند و هر کدام از این کتابخانه‌ها از یک تا ۲۰ سال از زمان شروع ساخت آن گذشته است.
مختارپور با بیان اینکه بودجه عمرانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور صفر است، افزود: مجلس و دولت بودجه عمرانی برای نهاد کتابخانه‌های عمومی تخصیص نداده‌اند.
وی به وضعیت معیشتی کتابداران و کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اشاره کرد و گفت: حقوق کتابداران و کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سال ۹۳، ۵۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش یافت، البته حقوق ماها با بیرون فاصله زیاد داریم.
مختارپور ادامه داد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور یک ریال در خارج از نهاد دریافت نکردیم و فقط بودجه هر سال را گرفتیم، انضباط مالی بوجود آمد و جلوی برخی از هزینه‌های اضافی را گرفتم.
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: ۲۱ هزار پست الکترونیکی در سال ۹۳ از سوی کتابداران سراسر کشور دریافت و همه آنها را مطالعه کردم.
مختارپور از تشکیل کمیته نقل و انتقالات و رسیدگی به تخلفات و شکایات در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خبر داد.
به گزارش کبنا نیوز، در پایان این نشست کتابداران استان کهگیلویه و بویراحمد دیدگاه‌ها، نظرات و پیشنهادات خود را با مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مطرح کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

کبنا
Iran, Islamic Republic of
به خدا تمام برنامه نمایش بود.همه چیز از پیش طراحی شده بود.واقعا متاسفم
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1