کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بیانیه‌ی جمعی از هنرمندان در آستانه‌ی سفر وزیر به استان

7 آبان 1393 ساعت 9:24


جمعی از هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد در آستانه‌ی سفر دکتر جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد بیانیه‌ای صادر کردند.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، متن این بیانیه‌ که نسخه‌ای از آن در اختیار پایگاه اطلاع رسانی کبنانیوز قرار گرفته‌ بدین شرح است:
به نام خدا
جناب آقای دکتر جنتی
وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی
حضور سبز حضرتعالی در استان زیبا و چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد را گرامی می داریم و امیدواریم که این سفر توام با برکات فراوان برای استان باشد.
حضرتعالی به سرزمینی پا می گذارید که تاریخی با عظمت و جغرافیایی زیبا دارد. سرزمینی که مهد شیر مردان و شیر زنان بزرگی در طول تاریخ بوده  و هشت سال دفاع مقدس صحنه ی حماسه آفرینی و جانفشانی های آنان بوده است. سرزمین هنر خیز و هنر دوستی که هنرمندان بزرگی را به جامعه هنری کشور تقدیم نموده است و اینک نیز هنرمندان این مرز و بوم با تمام وجود و هنر خود در کنار انقلاب، رهبری و دولت تدبیر و امید آماده ی هنرنمایی اند.
جناب آقای دکتر جنتی
همزمان با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید دکتر روحانی و احیاء امیدهای یک ملت هنرمندان و اهالی فرهنگ این استان که سال های سختی فرهنگی را پشت سر گذاشته بودند، امیدوار به تغییر و تحول در عرصه فرهنگ و هنر استان بودند که متاسفانه علی رغم سپری شدن بیش از یک سال از عمر دولت تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده است و ما در کهگیلویه و بویراحمد کما فی السابق شاهد تداوم سیاست ها و مدیریت قبلی می باشیم. و همین امر باعث گردیده تعطیلی و رخوت کامل بر فرهنگ و هنر استان حاکم گردد.
بلا تکلیفی در مجموعه ی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کاملا محسوس می باشد و هر روز سخن از تغییر و جابجایی است که همین موضوع سبب بی انگیزگی در مجموعه و مدیریت آن گردیده است. بیش از یک سال است که در عرصه ی هنر و فرهنگ استان هیچ خبری از تولید اثر هنری و فرهنگی دیده نمی شود،جشنواره ای برگزار نمی گردد،حمایتی از هنرمند صورت نمی گیرد و.....
همین وضعیت کسالت آور و بی توجهی به هنر و هنرمندان موجب کوچ گسترده ی هنرمندان استان به تهران و سایر استان‌ها گردیده‌است و تنها خروجی دستگاه های فرهنگی استان وعده‌هایی است که هرگز رنگ تحقق به خود نمی‌گیرند.
 آقای دکتر
بی توجهی و نا مدیریتی در مجموعه به حدی است که بیش از دوماه ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی دو شهرستان بزرگ استان فاقد مدیر بوده اند و تنها در آستانه ی سفر حضرتعالی برای مدیریت یکی از این دو شهرستان چاره اندیشی گردید.
وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی
ما کهگیلویه و بویراحمدی ها  به مهمان نوازی معروف هستیم و مهمان نوازی سنت دیرینه ی ماست، حضور شما را ارج می گذاریم اما در عین حال از حضرتعالی تقاضا مندیم حساسیت بیشتری نسبت به فرهنگ و هنر استان کهگیلویه و بویراحمد نشان دهید و در احکام و برنامه های خود برای استان ها به نیازها و خواست هنرمندان شهرستان ها توجه بیشتری مبذول فرمایید، تا امروز شاهد فرهنگ و ارشاد بی‌رونق نباشیم که به قول یکی از بزرگان استان در دستگاه های فرهنگی استان هیچ احساس مسئولیت قوی در آنها دیده نمی شود.
جناب آقای دکتر جنتی
ما هنرمندان دامنه ی زاگرس و دنای همیشه سرافراز از شما انتظار داریم که فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد را تعیین تکلیف نهایی فرمایید و حمایت و توجه خود را از فرهنگ و هنر استان دریغ نورزید. و یقین بدارید که علی رغم همه فشارها و خواسته های نامعقولی که از حضرتعالی وجود دارد هنرمندان در کنار شما خواهند بود و همه جانبه از فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت تدبیر و امید و وزیر فرهنگی و هنردوست آن حمایت خواهند نمود.
جمعی از هنرمندان استان کهگیلویه و بویراحمد


کد مطلب: 70537

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/70537/بیانیه-ی-جمعی-هنرمندان-آستانه-ی-سفر-وزیر-استان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1