تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۰
کد مطلب : ۴۷۵۱۶۳
رئیس مرکز بهداشت بویراحمد:

نرخ رشد جمعیت شهرستان بویراحمد 1.85 است / به سمت پیری جمعیت پیش می‌رویم

۳
۰
نرخ رشد جمعیت شهرستان بویراحمد 1.85 است / به سمت پیری جمعیت پیش می‌رویم
کبنا ؛
در حال حاضر نرخ رشد جمعیت در سطح کشور، استان و شهرستان بویراحمد ۱.۸۵ است و با این روند طی سال‌های آتی ممکن است به سمت پیری جمعیت برویم.
به گزارش کبنا نیوز، رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد گفت: وقتی یک زوج از خود دو فرزند به جای بگذارند، نرخ رشد جمعیت ثابت می‌ماند و جمعیت افزایش پیدا نمی‌کند، طی سال‌های اخیر رشد جمعیت کاهشی بوده و بر اساس پیش‌بینی‌ها در سال ۲۰۳۰ با جمعیت پیر و نیروی کار ضعیف روبرو خواهیم بود، جمعیتی که باید به آنان خدمات ارائه بدهیم، در کنار این مشکلات اقتصادی و معیشتی را خواهیم داشت.
وی اظهار کرد: الگو‌های فرهنگی تغییر کرده، زندگی‌ها به سمتی رفته که جوانان کمتر ترغیب به ازدواج می‌شوند، بر اساس منویات مقام معظم رهبری سیاست‌های دولت باید به نحوی باشد که جوان به ازدواج ترغیب شود، باید شرایط اقتصادی، شغل، تحصیلات فرد را تأمین کنیم، تا فرد به ازدواج ترغیب شود.
نیازی افزود: در حال حاضر نرخ رشد جمعیت در سطح کشور، استان و شهرستان بویراحمد ۱.۸۵ است و با این روند طی سال‌های آتی ممکن است به سمت پیری جمعیت برویم. از برنامه‌هایی که در مرکز بهداشت شهرستان پیش بردیم این بوده که مشاوره‌های فرزندآوری، مشاوره‌های پیش از ازدواج را به ۱۰۰ درصد رساندیم، مراکز متعددی را افتتاح کرده‌ایم که صرفاً به مشاوره ازدواج و مشاوره حین بارداری اختصاص دارند.
این مسئول تاکید کرد: وضعیت شهرستان بویراحمد نسبت به میانگین استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور وضعیت بهتری دارد و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این روند افزایشی گردد.
وی گفت: نرخ جمعیت در کشور‌های همسایه مثل افغانستان و پاکستان رو به افزایش است، و ما نیز باید سیاست جوانی جمعیت را حائز اهمیت قرار دهیم، قبلاً با وجود اینکه امکانات کمتر بود، میزان موالید بالا بود، اما الان با وجود اینکه امکانات و رفاه بالا رفته با کاهش جمعیت روبرو هستیم و سبک زندگی مردم به سمت تولد کمتر رفته است، اکثرا خانواده‌ها عنوان می‌کنند که مشکلات اقتصادی و معیشتی دارند.
امحاء ۲۰۰ تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته
نیازی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: طی ایام نوروز بیش از ۲۰۰ تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در سطح شهرستان بویراحمد جمع‌آوری و امحاء شد، نظارت بر بیرون بر‌ها و آجیل فروشی‌ها همراه با اتاق اصناف و تعزیرات انجام می‌گرفت و ۵۰ نفر از کارشناسان بهداشتی بر بازار نظارت داشتند.
نیازی با اشاره به برگزاری برنامه‌های هفته سلامت گفت: هفته اول اردیبهشت ماه هفته سلامت نامگذاری شده است، شنبه اول اردیبهشت: سلامت خانواده، حق و مسئولیت همگانی، یکشنبه دوم اردیبهشت: سلامت خانواده از آموزش و پرورش تا آموزش عالی، دوشنبه سوم اردیبهشت: سلامت خانواده و سلامت زمین، سه شنبه چهارم اردیبهشت: سلامت خانواده و سلامت روانی اجتماعی، چهارشنبه پنجم اردیبهشت: سلامت خانواده، رسانه و فرهنگ، پنج شنبه ششم اردیبهشت: سلامت خانواده و جوانی جمعیت، جمعه هفتم اردیبهشت: سلامت خانواده، غذای سالم و ورزش همگانی نامگذاری شده است.
پزشک‌های دارای مجوز در سامانه ثبت هستند
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد توصیه کرد که مردم به مراکز غیرمجاز بهداشتی مراجعه نکنند و گفت: سلامتی نعمتی است که خداوند به افراد داده و باید در حفظ آن کوشا باشیم، ما همیشه توصیه کرده‌ایم که برای انجام کار‌های درمانی یا زیبایی خود به افراد متخصص و دارای مجوز مراجعه کنند. اگر خدای ناکرده در مراجعه به مراکز غیرمجاز مشکلی پیش بیایند، آیا افراد می‌توانند بحران به وجود آمده را مدیریت کنند، شکایات متعددی از آرایشگاه‌ها، مراکز غیرمجاز و زیرزمینی اتفاق می‌افتد.
نیازی بیان کرد: پزشک‌های دارای مجوز در سامانه ثبت هستند و افراد می‌توانند به این سامانه مراجعه کنند. توصیه ما این هست که افراد حتماً به پزشک مراجعه کنند، و بخاطر هزینه کمتر به افراد غیر پزشک مراجعه نکنند که خدای ناکرده عواقب بدی روی سلامت و روان فرد برجای بگذارد.
توزیع مکمل آهن و فولیک اسید میان مادران باردار
نیازی خاطرنشان کرد: به دلیل نوع تغذیه و سبک زندگی، آنومی فقر آهن در میان مردم بویراحمد افزایش یافته است. در سطح کشور، استان و شهرستان بویراحمد مکمل آهن و فولیک اسید بصورت رایگان بین مادران باردار توزیع شده است و همچنین طرح مکمل یاری در مدارس دخترانه انجام گرفته و این طرح مجدداً از سال گذشته شروع شده است، برای اینکه بحث سوء تغذیه، کوتاهی قد کودکان و نوجوانان و مشکلات فقر آهن حل شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

پرستار
Iran, Islamic Republic of
خدا را شکر ، با این تورم دیگه کی میتونه بچه بزرگ کنه
پژمان
Iran, Islamic Republic of
امار دولت همیشه بوده و هست پیری جمعیت هیچ معنایی نداره ما به سوی اضمحلال و نابودی جمعیت میریم تعداد حداقلی از خانواده های ایرانی دو تا بچه میارند اکثرا یا ازدواج نمیکنند یا مهاجرت میکنند یا فرزندی نمیارند یا تک فرزند هستند من بویر احمد رو خبر ندارم ولی گیلان رو به صفر میل میکنه تقریبا بچه ای نمیبینی در اینده نزدیک بدون جنگ ایران به افغانها و پاکستانی ها واگذار خواهد شد....
Iran, Islamic Republic of
مسئولین این همه گلایه می کنید
یه ذره خودتون فکر کنید که چرا طرح های تشویقی جوانی جمعیت را اجرا نمی کنید
مردم همه فقیر هستند
نمی توانید حداقل زمین به آنها بدهید
چطور در همه استان ها تمام و کمال اجرایی شده
یاسوح دو ساله به بهانه عدم زمین هیچ کاری نمی کنند
وقتی نمی توانید بروید کنار استعفا دهید
این همه زمین مورداز، چنارستون ،دشتروم هست بدید مردم بره
قبل از اینکه طرح از بین بره
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1