تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب : ۴۷۳۶۶۸
دیروز اتفاق افتاد

تمرین حمله به «دیمونا» از داخل خاک یمن

۰
تمرین حمله به «دیمونا» از داخل خاک یمن
کبنا ؛
نیروهای مسلح یمن با شبیه‌سازی تأسیسات هسته‌ای «دیمونا»، حمله به این مرکز حساس و حیاتی رژیم صهیونیستی را در مانور نظامی خود با موفقیت تمرین کردند.
همزمان با عملیات‌های منحصر به فرد نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ و آسیبی که به رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس وارد می‌کنند، مانورها و رزمایش‌هایی نیز در یمن انجام می‌شود که در آن‌ها حمله به مواضع رژیم اشغالگر شبیه‌سازی می‌شود. شبکه المیادین در این باره گزارش داد ارتش یمن مانور نظامی را با شعار «مسیر ما به سمت قدس است» برگزار کرد.طبق این گزارش، در این مانور حمله به مواضع رژیم صهیونیستی در صحرای «نقب» و کنترل بر تاسیسات حیاتی دیمونا و اردوگاه‌ها و مراکز فرماندهی ارتش رژیم اشغالگر شبیه‌سازی شد. مانور نظامی فرماندهی منطقه ششم نیروهای مسلح یمن، هدف قرار دادن امدادرسانی آمریکا و انگلیس به رژیم صهیونیستی را نیز شبیه‌سازی کرد. به گزارش ایسنا، در این مانور یگان‌ها و بخش‌های مختلف تشکیلات نظامی از نیروهای ذخیره فرماندهی منطقه ششم از جمله یگان پهپادی نیروی هوائی و بخش‌های تسلیحات سنگین و متوسط ​​شرکت داشتند.
گفتنی است، یمن در حمایت از غزه با آغاز حملات خود در ۳۱ اکتبر (9 آبان) و انجام ده‌ها عملیات تلاش‌های آمریکا و انگلیس را برای شکستن محاصره تحمیل شده بر رژیم صهیونیستی در سراسر دریای سرخ ناکام گذاشته است و این عملیات حتی از ناکام گذاشتن این تلاش‌ها فراتر رفته و صنعا در پی حماقت ائتلاف آمریکایی با انجام حملات به مناطق مختلف یمن، اهداف خود را گسترش داده و حالا کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را نیز شامل می‌شود. کارشناسان در این باره معتقدند که عملیات بی‌سابقه ارتش یمن علاوه‌بر اینکه مانع از تلاش‌های آمریکا و انگلیس برای شکستن محاصره دریایی رژیم صهیونیستی شد، توان نظامی را نشان داد که واشنگتن از آن بی‌اطلاع بود و در واقع معادلات آن را به هم ریخت.
حملات وحشیانه اسرائیل به لبنان و شهادت غیرنظامیان
خبر دیگر از مقاومت لبنان است. منابع رسانه‌ای در لبنان از شهادت اعضای یک خانواده در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به جنوب این کشور خبر دادند. شامگاه شنبه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مناطق مسکونی در جنوب لبنان را هدف بمباران قرار دادند که در نتیجه آن پنج شهروند لبنانی به شهادت رسیدند. به گزارش ایسنا به نقل از المیادین، یک منزل مسکونی در شهرک خربه‌سلم واقع در جنوب لبنان هدف این حمله قرار گرفت و چهار عضو خانواده، شامل پدر، مادر و دو فرزند آنها و نیز یک شهروند لبنانی دیگر در این جنایت به شهادت رسیدند. بنا بر اعلام رسانه‌های لبنانی دست‌کم ۹ شهروند غیرنظامی دیگر نیز در این حمله زخمی شده‌اند. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ساعات اولیه بامداد روز یکشنبه نیز شهرک کفرکلا در مرز لبنان با سرزمین‌های اشغالی را هدف حملات خود قرار دادند که آماری از خسارات یا تلفات احتمالی این حمله منتشر نشده است.
جواب سخت حزب‌الله؛ شلیک حداقل 36 موشک
رادیو ارتش رژیم صهیونیستی از هدف قرار گرفتن پایگاه استراتژیک «میرون» این رژیم توسط رزمندگان حزب‌الله لبنان خبر داد. رادیو ارتش رژیم اسرائیل اعلام کرد که حدود ۳6 فروند موشک از لبنان به پایگاه هوائی «میرون» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی شلیک شد. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی از حملات موشکی به این پایگاه هوائی از سمت جنوب لبنان طی ۲ مرحله خبر داده بود. روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» نیز، اندکی قبل از فرود موشک‌ها به مناطق شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد و افزود که آژیرهای خطر در مناطق وسیعی از «الجلیل الاعلی» از جمله میرون، بار یوحای، ماروم مرکز الجلیل منطقه‌ای و کفر شوما به صدا درآمد. پیشتر رادیو ارتش رژیم اسرائیل اعلام کرده بود که ۱۲ فروند موشک از جنوب لبنان به منطقه «جبل الجرماق» در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین شلیک شده است. این رسانه رژیم صهیونیستی بدون اشاره به تلفات و خسارات ناشی از این حمله موشکی افزوده بود که آژیر خطر به‌صورت مکرر در شهرک‌های صهیونیست‌نشین در منطقه الجلیل در شمال فلسطین اشغالی به صدا در آمده است.
حزب‌الله لبنان ضمن اعلام ادامه حملات موشکی تاکید کرد: با ۲ پهپاد تهاجمی به مواضع توپخانه اسرائیل در عرعر حمله کردیم و نقاط مورد نظر را با دقت هدف قرار دادیم. به گزارش ایسنا، مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد: مبارزان ما پایگاه رامیا و تجهیزات آن را با سلاح‌های مناسب هدف قرار دادند و مستقیماً به آنها ضربه زدند. حزب‌الله لبنان همچنین افزود با موشک‌هایی مقر نظامی برکه ریشا و تجمع نظامیان صهیونیست را هدف قرار داد که مستقیما به اهداف مورد نظر اصابت کردند. این حزب در عین حال تاکید کرد: با ۲ پهپاد تهاجمی مقرهای توپخانه‌ای صهیونیست‌ها را در عرعر هدف قرار داده که با دقت به اهداف مورد نظر برخورد کردند. حزب‌الله در لبنان اعلام کرد از بامداد یکشنبه ۲۰ اسفند، «بیش از ۵۰ راکت» به سوی شمال اسرائیل شلیک کرده است. ارتش رژیم آپارتاید اسرائیل از شناسایی و رهگیری ۳۵ فروند از راکت‌های شلیک شده به خاک این کشور خبر داده بود.
وحشت صهیونیست‌ها از حضور در جبهه شمالی
رسانه‌های عبری زبان دیروز گزارش دادند که از 2 هفته قبل نظامیان زن یگان دیده‌بانی در ارتش رژیم صهیونیستی نسبت به ناکامی‌ها و شکست‌های عناصر صهیونیست در برابر نیروهای حزب‌الله در بخش‌های مرزی هشدار داده‌اند. در این گزارش آمده است که فرماندهان این نظامیان زن به آن‌ها ابلاغ کرده‌اند که در صورت مشاهده نفوذ نیروهای حزب‌الله در مرزهای شمالی آن‌ها باید فرار کنند. رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند که نظامیان مذکور از ترس نفوذ نیروهای حزب‌الله در این منطقه‌ها از خدمت در جبهه شمالی وحشت دارند. این اخبار در حالی منتشر می‌شود که در شرایطی که محافل و مسئولان صهیونیستی بارها اعتراف کرده‌اند این رژیم در میان گرفتاری در جنگ غزه حاضر به جنگ در چند جبهه به ویژه با حزب‌الله نیست، روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت امروز به نقل از فرمانده منطقه شمالی ارتش صهیونیستی مدعی شد که این ارتش درحال تقویت آمادگی خود برای حمله احتمالی به لبنان بوده و به بازگرداندن ساکنان شهرک‌های شمالی اسرائیل (فلسطین اشغالی) پایبند است.
توطئه صهیونیست‌ها علیه نیروهای یونیفل
منابع لبنانی از توطئه رژیم صهیونیستی علیه نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب این کشور (یونیفل) و پیشنهادهای غرب با هدف تضعیف نقش این نیروها پرده برداشت. یک منبع لبنانی گفت‌وگو با روزنامه کویتی «الانباء» هشدار داد: «تلاش‌های بی‌وقفه‌ای از سوی اسرائیل در جریان است تا نیروهای یونیفل را در موقعیت رویارویی با محیطی که در آن فعالیت می‌کنند، قرار دهد.»
شکست آمریکا در لبنان
یک وبگاه آمریکایی نوشت‌ واشنگتن باید به این حقیقت اعتراف کند که سیاست آن در برابر لبنان شکست خورده است. هنوز گروهی از آمریکایی‌ها روی ارتش لبنان به عنوان ابزاری برای سیاست خارجه کشورشان در لبنان جهت مقابله با حزب‌الله حساب باز می‌کنند اما این امر تا این لحظه محقق نشده است، به همین دلیل این گروه بر این باور است که دولت آمریکا در لبنان تنها شکست‌های انباشته‌ای را رقم زد چرا که با کمک‌های «امنیتی سخاوتمندانه‌اش» به ارتش لبنان هم نتوانست مانع از چیزی شود که نویسنده آن را «تسهیل اقدامات تروریستی» توصیف می‌کند. (که البته تروریست‌ها کسانی‌ هستند که بمب‌هایشان بر سر کودکان غزه فرود می‌آیند.) همچنین خبر می‌رسد که یک مقام ارشد وزارت خزانه‌داری آمریکا در سفر اخیر خود به شهر بیروت مقام‌های لبنانی را تحت فشار قرار داده تا جلوی «نقل و انتقال پول به حماس از طریق لبنان» را بگیرند.
بی‌پولی آمریکایی‌ها در عراق!
«عائد الهلالی»، عضو ائتلاف فتح عراق، تاکید کرد که طرف آمریکایی دیگر نمی‌تواند هزینه‌های مالی اضافی حضور نیروهای نظامی خود را در داخل عراق تأمین کند. وی افزود: این در حالی است که آمریکا با بحران اقتصادی سخت دست و پنجه نرم کرده و باید هزینه‌های خود را کاهش دهد. به گزارش مهر، الهلالی تصریح کرد: آمریکا می‌کوشد در داخل عراق نفوذ اقتصادی یا نظامی و یا سیاسی گسترده پیدا کند اما دیگر نمی‌تواند نیروهای خود را در این کشور نگه دارد. وی بیان کرد: تداوم حضور این نظامیان آمریکایی در داخل عراق هزینه‌های زیادی برای واشنگتن دارد و این هزینه‌ها به بودجه سالانه این کشور فشار می‌آورد. همین مسئله باعث می‌شود آمریکا وارد مذاکرات با عراق درخصوص پایان دادن به حضور نظامی خود در این کشور شود.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

اکنون که یکی از عجیب‌ترین انتخابات‌های بعد از انقلاب تمام شد، انتظار آن بود که تحلیل‌ها ...
صف‌کشی پسا انتخاباتي

صف‌کشی پسا انتخاباتي

انتخابات اسفند 1402 چه تغيير و تحولاتي را در بطن عرصه سياسي كشور ايجاد كرده است؟ تبعات ...
1