تاریخ انتشار
جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۲۳
کد مطلب : ۴۷۳۶۰۰
کبنا گزارش می‌دهد

جزئیات سفر رئیس جمهور به خوزستان؛ دستور رئیسی برای انتقال آب سد کارون ۳ به ایذه /  مبادا بشنوم ادارات رشوه می‌گیرند / حضور لُرها و بختیاری‌ها در دفاع مقدس، حضور بسیار روشنی بود + چوب‌بازی مردم ایذه در مراسم استقبال از رئیسی

۱
جزئیات سفر رئیس جمهور به خوزستان؛  دستور رئیسی برای انتقال آب سد کارون ۳ به ایذه /  مبادا بشنوم ادارات رشوه می‌گیرند / حضور لُرها و بختیاری‌ها در دفاع مقدس، حضور بسیار روشنی بود + چوب‌بازی مردم ایذه در مراسم استقبال از رئیسی
کبنا ؛سید ابراهیم رئیسی برای هشتمین بار به همراه جمعی از اعضای دولت سیزدهم وارد استان خوزستان شدند.
سید ابراهیم رئیسی امروز از طریق فرودگاه دزفول، برای هشتمین بار وارد خوزستان شد.
  افتتاح مجموعه صنعتی پاک چوب
رئیس جمهور در ادامه مجموعه کشت و صنعت تخته فشرده پاک چوب خوزستان را با سرمایه گذاری 66 میلیارد ‌به بهره‌برداری رساند؛ این مجموعه به صورت مستقیم و پایدار برای 700 نفر در استان خوزستان اشتغال ایجاد می‌کند.
رئیس جمهور که به همراه وز‌رای صمت و جهادکشاورزی در این کارخانه حاضر شده بود با اشاره به ایجاد یک هزار فرصت شغلی مستقیم در این شرکت، کمک به افزایش تعداد خطوط تولیدی ، افزایش ظرفیت اشتغال این کارخانه از یک به 10 هزار فرصت شغلی و همچنین تکمیل زنجیره تولید صنایع مرتبط با ام دی اف در این کارخانه را با اهمیت عنوان که در این خصوص به وزرای صمت و جهاد کشاورزی دستورات ویژه ای داد.
مجموعه کشت و صنعت تخته فشرده پاک چوب خوزستان با ایجاد جنگل درختان (اکالیپتوس) به مساحت 550 هکتار در شهرستان شوش و ایجاد کارخانه ام‌دی‌اف خام و محصولات مرتبط برای ایجاد زنجیره کامل تأمین تولید از کاشت بذر تا نهال و کاشت درخت و پس از آن تولید ام‌دی‌اف خام و روکش توانسته گام مهمی را برای تأمین بخشی از مواد اولیه مورد نیاز تولید ام‌دی‌اف بردارد و وابستگی به واردات کم کند.
بخش خصوصی را تقویت و حمایت خواهیم کرد
آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در آیین افتتاح کارخانه پاک چوب با قدردانی از همه دست‌اند‌رکاران افتتاح‌ مجموعه کشت و صنعت تخته فشرده پاک چوب خوزستان اظهار داشت: معتقدم کار باید در بخش خصوصی دنبال شود و ‌در دولت حتما‌ بخش خصوصی را تقویت و حمایت خواهیم کرد. هموار کردن فضا برای فعالیت بخش خصوصی و نظارت و سیاست‌گذاری دولت راه تحول در تولید و اشتغال در کشور است.
رئیس جمهور با بیان اینکه کاشت نهال و تبدیل نهال به ام دی اف در این کارخانه انجام می‌شود که باید با تکمیل زنجیره تولید رونق تولید و اشتغال در این کارخانه به حداکثر ظرفیت خود برسد، افزود: در این مجموعه هزار نفر مستفیم و 8 هزار نفر غیر‌مستقیم شاغل شده‌اند که کار بسیار ارزشمندی است؛ لذا باید تعداد نیروی نیروی انسانی‌ به 10 هزار نفر برسد.‌

وی تصریح کرد: از مدیران مجموعه می‌خواهم با افزایش خط تولید‌ و تکمیل زنجیره تولید، بر تولید محصول در مقیاس جهانی اقدام کنند تا قابل رقابت جهانی باشد.‌
رئیس جمهور تاکید کرد: ان‌شاالله با توکل به خداوند متعال، حمایت دولت و همت صنعتگران به نقطه‌ای برسیم که در منطقه خوزستان بیکار نداشته باشیم و کیفیت تولید این منطقه زبانزد و قابل رقابت با کشورهای منطقه باشد.
تولید باید با پشتوانه بخش خصوصی تقویت شود
عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت خوزستان نیز در این مراسم با بیان اینکه‌ تولید در کشور باید بدون کمترین دخالت دولت و با پشتوانه بخش خصوصی توسعه و تقویت شود، اظهار داشت: کارخانه تولید ام دی اف پاک چوب شوش آمیزه‌ای از صنعت و کشاورزی است که اقدام بسیار بزرگی در صنعت چوب کشور است.
وی با تاکید بر توسعه زنجیره ارزش صنایع و واحدهای تولیدی ادامه داد: باید با تقویت بخش خصوصی به سمت توسعه خطوط تولید و صنعت حرکت کنیم. توجه به زنجیره آخر تولید و تولید کالا با افزایش زنجیره ارزش از دیگر اولویت‌های بخش تولید است.
دستور رئیسی برای انتقال آب سد کارون ۳ به ایذه/ وزیر نیرو سریعا اقدام کند/ مبادا بشنوم ادارات رشوه می‌گیرند
آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی در جمع مردم ایذه با قدردانی از استقبال باشکوه مردم و ابراز خوشحالی و خر‌سندی از حضور در جمع صمیمی و باشکوه و محبت مردم ایذه اظهار داشت: بنده به عنوان طلبه خدمتگزار، ارادت ویژه‌ای به مردم و ولایت دارم و حافظ خون شهیدان، ایثارگران خواهیم بود.
رئیس جمهور با اشاره رشادت‌ها و ایستادگی مردم این منطقه به ویژه ایل بختیاری در دفاع مقدس افزود: مردم این منطقه ارزش های ملت را حفظ کرده‌اند، تاریخ این خطه گواه بر این است که مردم این سرزمین در مقابل زیاده‌طلبی‌ها ایستادگی کرده‌اند.
وی با بیان اینکه ایل بختیاری نشان داده‌اند که غیرت در این مردم موج می‌زند و علاقمند به دین، ارزش‌ها و‌ استقلال ایران بوده‌اند، تصریح کرد: حضور مردم این منطقه در دفاع مقدس بسیار روشن است؛ مردم عزیز بختیاری در دفاع مقدس مقاومت کردند و‌ با غیرتمندی و رشادت اجازه دست درازی به خاک ایران را ندادند.
رئیس جمهور گفت: غیرت در این مردم موج می‌زند، حضور لرها و بختیاری‌ها در دفاع مقدس، حضور بسیار روشنی بود. 330 شهید عالیقدر این سرزمین، جانبازان و سرداران سرافراز این خطه گواه بر این است که مردم عزیز بختیاری چگونه مقاومت و ایستادگی کردند.
رئیسی با بیان اینکه دشمن قصد فتنه‌انگیزی در این منطقه را داشت، اضافه کرد: مردم این منطقه با هوشیاری تمام توطئه های دشمنان را نقش برآب کردند و اجازه ندادند دشمن در این منطقه توطئه ای داشته باشد.
وی با بیان اینکه جوانان این مرز و بودم سرمایه های بزرگ کشور و امیدهای آینده ایران هستند، ادامه داد: مردم این سامان پشتوانه عظیم انقلاب اسلامی بوده اند و هستند.
رئیسی با بیان اینکه در دور نخست سفرهای استانی قصد داشتیم حتما به این منطقه بیایم اما وضعیت کرونایی این اجازه را نداد، عنوان کرد: خدا را شاکرم که امروز توفیق داد تا در جمع شما حاضر شوم.
رئیس جمهور با بیان اینکه کارهای بسیاری در استان خوزستان انجام شده است، اظهار داشت: همه ایرانی‌ها به خوزستان، به عنوان استان شهدا، مدافعان کشور، جانبازان، ایثارگران و مرزبان مدیون هستند.‌
وی از مسئله آب به عنوان مشکل اصلی منطقه نام برد و گفت: مسئله آب موضوع مهم منطقه است، قبل از سفر به شهرستان از مسئولین وضعیت آب را پیگیری کردم، و باید سریعا به این موضوع رسیدگی شود؛ انتقال آب از سد کارون 3، به دشت های ایذه برای آب شرب و آب کشاورزی ضرورت قطعی است و مردم بدانند این انتقال آب تسریع خواهد شد و در این سفر وزیر نیرو این مسئله را بررسی کرده و به مردم اطلاع دهد.
رئیس جمهور با بیان اینکه کشاورزی و دامداری منطقه تقویت می‌شود، تاکید کرد: مسئله کار و اشتغال در این منطقه مسئله مهمی است؛ دامداری و کشاورزی در این خطه جز محورهای کار ایل بختیاری بوده  و انشالله وضعیت کشاورزی و دامداری منطقه تقویت خواهد شد.
وی با بیان اینکه اجرای طرح فولادی ورق با سرمایه‌گذاری شرکت های ایمیدرو، و فولاد اهواز و چند شرکت بزرگی که می‌توانند در اینجا سرمایه‌گذاری کنند باید تسریع شود، گفت: مقدمات را باید استاندار و وزیر صمت فراهم کنند تا سریعا صنعتی که می‌تواند اشتغال ایجاد کند در این منطقه انجام‌گیرد.
رئیسی با بیان اینکه موضوع ورزش و کشتی در ایذه و منطقه  ایل بختیاری مهم است و اختصاص سالن مناسب و سالن چند منظوره برای بانوان اهمیت دارد و انشالله فضای مناسب برای ورزش بانوان فراهم خواهد شد، اضافه کرد: اعتبارات لازم برای فعالیت بیش از 200 نفر از کسانی که برای فعالیت در بخش گلخانه‌ای اعلام آمادگی کردند، فراهم خواهد شد.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به باستانی و تاریخی بودن ایذه اظهار داشت: باید اقتصاد گردشگری در این منطقه فعال شود و حتما دولت برای سرمایه‌گذاران و کارآفرینان مساعدت خواهد کرد و کمک می‌کنیم تا مردم این منطقه از اقتصاد گردشگری بهره‌مند شو‌ند.

رئیسی به راه‌های ارتباطی استان اشاره کرد و گفت: مسئله راه‌های ارتباطی برایمان مهم است و حتما در این سفر توجه ویژه به آن خواهیم داشت.
وی خطاب به جوانان از "ازدواج، اشتغال و مسکن" به عنوان 3 اولیت مهم دولت نام برد و گفت: برای وام ازدواج، اشتغال جوانان و مسکن جوانان حتما دستور کار استاندار و مسئولان استان قرار گیرد و حتما توجه ویژه به آن شود.
رئیس جمهور خطاب به مردم منطقه ایذه خاطرنشان کرد: سرمایه این منطقه سرمایه فرهنگی ایل بختیاری است؛ آداب و رسوم ارزشمند شما که باعتقادات دینی و فرهنگی گره خورده است باید تلاش شود تا این فرهنگ حفظ شود.
وی با اشاره به اینکه حضورم در منطقه شعاری نخواهد بود بلکه بنا دارم توام با کار و تلاش باشد، اضافه کرد: اگر مردم مطالبه ای دارند حتما باید در دستور کار قرار گیرد و به آنچه را مردم بخواهند دولت اجرایی خواهد کرد و به مدیران دولتی هم می‌گویم ادارات باید نماد کارآمدی باشند و گره‌گشای کار مردم باشند و وقتی کسی در ادارات حضور پیدا کرد احساس گره‌گشایی داشته باشند؛ مبادا بشنوم روابط ناسالم جای روابط سالم را گرفته باشد و ادارات رشوه می‌گیرند یا فساد نفوذ کرده است.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اجازه نمی دهم رشوه و فساد در سیستم اداری کشور نفوذ کند چراکه اراده بنده و همه دولتمردان خدمت بی منت، صادقانه و بی چون و چرا به مردم است.
بهره‌برداری از بزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور با حضور رییس جمهور
 در سفر روز جمعه رییس‌جمهور این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تامین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشور وارد زنجیره تولید و به بهره برداری رسمی رسید.
قرارداد این پروژه در مهرماه سال ۹۸ بین شرکت فولاد خوزستان به عنوان کارفرما و شرکت فناور معادن و فلزات، به ارزش ۱۳۵ میلیون یورو منعقد شد.
هدف از اجرای این طرح، تولید سالانه یک میلیون و ۷۶۰ هزار تن آهن اسفنجی است که با به ظرفیت رسیدن این کارخانه، شرکت فولاد خوزستان از خرید آهن اسفنجی به میزان ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تن در سال بی نیاز می‌شود.
همچنین ظرفیت فروش و حتی صادرات آهن اسفنجی به میزان حداقل یک میلیون تن در سال ایجاد می‌شود.
با اجرای این پروژه ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۰۰ تا ۴۵۰ نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار شده‌اند.
تفاوت نرخ خرید آهن اسفنجی و تولید آن در هر تن ۶۰ میلیون ریال است و در حال حاضر ظرفیت این کارخانه در هر ساعت ۲۲۰ تن است که میزان زیادی سودآوری دارد.
این شرکت اولین تولیدکننده آهن اسفنجی در خاورمیانه و دومین پس از هند در جهان است.
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در مراسم افتتاح بهره برداری از ۲۸ طرح صنعت آب و برق استان خوزستان به صورت همزمان در اهواز اظهار کرد: امروز استان خوزستان به یک کارگاه عظیم تولیدی تبدیل شده است و هر روز شاهد به ثمر رساندن و بهره برداری از طرح‌ها و پروژه‌ها هستیم.
وی افزود: خوشبختانه این طرح‌ها باعث شده است که بسیاری از تنش‌های آب و فاضلاب در استان کاهش یافته است و بعد از این هم این تلاش‌های جهادی تا حل همه تنش‌ها ادامه خواهد یافت.
رئیس‌جمهور عنوان کرد‏‌: یک موضوع، ظرفیت‌های موجود در حوزه آب، برق و سوخت است و موضوع دیگر مدیریت استفاده از این ظرفیت‌هاست. موضوع بهره‌وری را در اولویت قرار دهید. وضع موجود را با وضع مطلوب مقایسه و فاصله را کم کنید. از همه کسانی که برای ارتقای وضعیت خوزستان فعالیت می‌کنند، صمیمانه تشکر می‌کنم.
وی اظهار کرد: خوزستان دارای ظرفیت‌های بسیاری است که خدادادی هستند، کار مدیران این است که از این ظرفیت‌ها درست بهره‌مند شوند و مردم را بهره‌مند کنند لذا شناختن امکانات، ظرفیت‌ها و به کار گرفتن این ظرفیت‌ها در جهت رفاه مردم و تشخیص اولویت‌ها بسیار اهمیت دارد.
آیت‌الله رئیسی گفت: به عبارت دیگر از یک سو موضوع آب، برق، گاز، نفت، منابع و مخازن را داریم و از سوی دیگر موضوع مدیریت این موارد و استفاده از ظرفیت‌ها را داریم؛ سخن بر این نیست که آیا استان خوزستان ظرفیت دارد یا خیر، بلکه در این مورد همه اتفاق نظر داریم که خوزستان ظرفیت دارد و سخن بر این است که چه کاری انجام دهیم تا از این ظرفیت‌ها درست استفاده شود.
وی با بیان اینکه ما معتقد هستیم افزایش بهره‌وری در هر سازمان، اداره و مجموعه بسیار اهمیت دارد، تصریح کرد: به همه مدیران توصیه می‌کنم موضوع افزایش بهره‌وری را محور کار خود قرار دهند و به آنچه که دارند باز نگاهی بکنند و ببینید آنچه که انجام می‌شود متناسب با چیزی است که باید انجام شود؟ یعنی وضعیت موجود را با وضع مطلوب مقایسه کنید و ببینید فاصله بین این دو وضعیت چیست و این فاصله را کم کنید چرا که تلاش ما این است فاصله را با وضع مطلوب کم کنیم.
رئیس جمهور ضمن قدردانی از همه افرادی که در این طرح‌ها و پروژه‌ها فعالیت داشته اند، اظهار کرد: این بهره‌برداری و آغاز را به نام وجود مقدس امام عصر (عج) تبریک می‌گویم، امیدوار هستم مردم از این طرح‌ها، پروژه‌ها، آغاز‌ها و افتتاح‌ها بهره‌مند شوند، چون همه هدف ما رفاه حال مردم است و تمام این تلاش‌ها و دلسوزی‌های شبانه روزی برای این است که مردم احساس رفاه و آرامش کنند. ان‌شاءالله این طرح‌ها بتواند گشایشی در زندگی مردم بسیار خوب و شریف خوزستان باشد.
تصاویری از توقف خودروی رئیس‌جمهور در ایذه
آیت الله رئیسی رئیس‌جمهور که به خوزستان سفر کرده است امروز در جمع پرشور و گسترده مردم ایذه حضور یافت.
 آیت الله سید ابراهیم رئیسی امروز به منظور افتتاح چند پروژه بزرگ صنعتی و عمرانی برای هشتمین بار وارد خوزستان شد و در مصلای شهر ایذه سخنرانی کرد.گفتنی است خیابان‌های منتهی به محل برگزاری مراسم، مملو از جمعیت پرشور مردم ایذه بود.
    
مِهر رئیس جمهور در قلب مردم ایذه
فارس در گزارشی نوشت: موجی که در سفرهای قبل رئیس جمهور در اهواز، اندیمشک و دیگر شهرهای خوزستان به پا شده بود امروز در ایذه سیلی خروشان از صمیمت و ارادت به راه انداخت.
 از همان روزهای نخست آمدنش مُهر مِهرش را بر دل گرم مردمان دیار نخل و کارون زده بود. از همان جا بود که امید در رگ‌های خوزستان جاری شد؛ همان روز داغ شهریور خرما پزان سال ۱۴۰۰؛ بدون هیچ تشریفات و مقدمه‌ای.بی‌تعارف بگویم، از آن‌ها نشد که برود و پشت سرش را نگاه نکند، برای شور تبلیغاتی و چند فریم عکس یادگاری نیامده بود که برود و بی‌خیال آنچه که گفته بود بشود، سند حرف‌هایم امروز است، امروزی که برای هشتمین بار با همان عزم و اراده روز اول دست هیئت همراهش را گرفت و به خوزستان آمد.
    
از حق نگذریم مردم هم در استقبال و میزبانی کم نمی‌گذارند؛ موجی که در سفرهای قبل در اهواز و اندیمشک به پا شده بود امروز در ایذه سیلی خروشان از صمیمت و ارادت به راه انداخت.گروهی حسین(ع) را لبیک می‌گفتند و گروهی با ساز و سنت محلی به پیشواز می‌رفتند. هرکس هر چه در بساط داشت برای ابراز شوق حضور رئیس جمهور در طبق گذاشته بود.
شور حضور مردم آنقدر زیاد و وصف ناشدنی بود که جایی برای حرکت اتومبیل حامل رئیس جمهور پیدا نمی‌شد. ایذه دوباره حماسه ساخت، حماسه‌ای که چیزی جز شرم برای دشمنان باقی نگذاشت.
آنچه که بر قلب مردم خوزستان حک شده است، برداشته شدن حصارها و کم شدن فاصله‌هاست. مثل امروز که رئیس جمهور مملکت حصار بادیگاردها را کنار کشید و صمیمیتی از جنس خوزستان بر تن کرد و دقایقی میان مردم رفت.
    
مصلی ايذه لبریز از جمعیت است، جمعیتی تمام مشکلات و گلایه‌ها را در مسیرهای منتهی به محل اجتماع جا گذاشتند و مهر و صفا را به آغوش کشیدند تا به لنز دوربین خبرنگاران نشان دهند همچنان پای کار مسؤولان مردمی این نظام ایستاده‌اند.پیر و جوان آمده و بودند و با شوری خاص یک صدا شعار می‌دادند سید آل احمدی به مال‌امیر خوش آمدی.
    
مردم از هر فرصتی برای رساندن حرف دلشان و مشکلات خانه و کاشانه‌شان به رئیس جمهور استفاده کردند.یکی قلم بدست دنبال واژه‌های گمشده می‌گشت و دیگری تندتند هر آنچه را که بخاطر می‌آورد بر روی تکه‌ای از کاغذ می‌نوشت.
مردم ايذه از گرانی‌ها و کم‌ و کاستی‌ها مستثنی نیستند؛ در ايذه هم تا بخواهید محرومیت دیده می‌شود اما امروز به عشق سازندگی رئیس جمهور مردمی‌شان به اسقبال آمدند و روزی ماندگار برای ايذه و دولت سیزدهم رقم زدند تا میهمان نوازی‌شان در خاطر اذهان و قاب دوربین عکاسان برای همیشه ثبت و ضبط شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

اکنون که یکی از عجیب‌ترین انتخابات‌های بعد از انقلاب تمام شد، انتظار آن بود که تحلیل‌ها ...
صف‌کشی پسا انتخاباتي

صف‌کشی پسا انتخاباتي

انتخابات اسفند 1402 چه تغيير و تحولاتي را در بطن عرصه سياسي كشور ايجاد كرده است؟ تبعات ...
1