تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب : ۴۷۳۰۳۱
کبنا بررسی کرد

آخرین تحلیل و ارزیابی انتخاباتی حوزه انتخابیه بویراحمد

۱۲
۰
آخرین تحلیل و ارزیابی انتخاباتی حوزه انتخابیه بویراحمد
کبنا ؛تنها 5 روز دیگر تا روز واقعه بزرگ زمان باقی مانده است. روزی که نتایج زحمات افرادی که برخی‌شان بعضا بیش از ۱۶ سال و برخی کمتر برای آن کار و تلاش کرده‌اند روشن شود. رقابت بسیار سفت و سخت انتخابات در بویراحمد، دنا و مارگون وارد فاز کاملاً حساس خود شده است و نامزد‌ها اینک در ایام تبلیغات رسمی و سخنرانی عمومی در حال آخرین زورآزمایی و رو کردن تمام داشته‌ها و‌ امید‌هایشان هستند. با ابتکار صدا و سیما برنامه‌ی ضبط شده مناظره انتخاباتی نیز در حال پخش شدن است. حرکتی که برای اولین بار در انتخابات مجلس اتفاق می‌افتد و توانسته است بخش زیادی از جامعه را درگیر خود کند.
پیش از این پیش‌بینی‌ها و نشانه‌ها حاکی از رقابت سخت و جدی میان محمد بهرامی، مهدی روشنفکر و نادر منتظریان بود که این رقابت کماکان ادامه دارد و اگر چه ارزیابی‌هایی از برخی احتمالات وجود دارد اما اصل این است که رقابت میان این سه نزدیک است. همزمان نیز شیرعلی خرامین و نستیهن مقدم نیز دو نامزد فعال انتخاباتی هستند که دارای طرفدارانی در سطح جامعه هستند. در این میان شیرعلی خرامین با ادبیات و گفتمانی خاص تاکنون توانسته است خود را به عنوان یک چهره خاص و متفاوت در این حوزه انتخابیه نشان دهد. به‌نظر می‌رسد این چهره انتخاباتی در روز رأی‌گیری جا برای غافلگیری افکار عمومی داشته باشد.
در مورد نستیهن مقدم نیز وی بیشتر متمرکز بر حوزه انتخابیه در منطقه پاتاوه و سادات محمودی است.
اما در مورد نامزد‌های دیگر ارزیابی دقیقی از شرایط انتخاباتی‌شان در دسترس نیست.
مراسم افتتاحیه ستاد نامزد‌ها در یاسوج، نمایش جدی و حساب شده قدرت‌نمایی هر سه نامزد اصلی انتخابات بود. در این میان باز هم این طرفداران مهدی روشنفکر که با هماهنگی و انسجام مثال زدنی خودشان استقبال پر ازدحام‌تری را برای افتتاح ستاد انتخاباتی نامزد مورد حمایتشان رقم زدند. اما افتتاحیه ستاد بهرامی و منتظریان نیز شلوغ بود. شیرعلی خرامین نیز در همین روز ستاد انتخاباتی خود را در سی متری رضایی‌ها با حضور جمعی از هواداران خود افتتاح کرد. اما نستیهن مقدم ترجیح داد یک روز بعد از سایرین ستاد انتخابیه خود را افتتاح کند.
روز‌های آینده، نامزد‌ها به صورت گردشی به مناطق مختلف خواهند رفت و به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت اگر چه بین حضور جمعیت و نتیجه نهایی قطعاً رابطه وجود دارد اما تیم‌های هماهنگی و تدارکات معمولاً به صورت کاروانی در این مناطق حاضر می‌شوند و عملاً امکان تشخیص پایگاه رای نامزد‌ها در هر حوزه‌ای مشخص نیست. ضمن اینکه بخش زیادی از جامعه ترجیح می‌دهد در این برنامه‌ها شرکت نکند و تنها به روز آخر و رأی دادن کفایت می‌کنند. در زیر پوست فعالیت‌های رسمی اما اصل‌کار حول رایزنی‌ها و فشار‌ها و حتی التماس‌های آخرین است. همچنان تصاویر و گزارشاتی از پیوستن افراد و خانواده‌های مختلف به بیرون درز پیدا می‌کند. گاهی حمایت یک نفر از یک نامزد به اسم یک طایفه‌ی بزرگ نوشته می‌شود و برعکس آن گاه یک خروج دست جمعی، بسیار کوچک جلوه داده می‌شود.
در این روز‌های آخر، جابجایی‌های بزرگ کمی سخت است حتی مناظره‌ها نمی‌توانند آن گونه که باید نتیجه‌ای که الان احتمالاً تثبیت شده است را تغییر دهند ولی گاهی ممکن است رقابت نهایی چنان نزدیک باشد که چند جابجایی سرنوشت چهار سال آینده را رقم بزند.
شرایط رقابت به گونه‌ای است که اعلام نام هر کدام از این سه نامزد در نیمه و ساعات پایانی شب یازدهم اسفند و اوایل بامداد دوازدهم اسفند نمی‌تواند تعجب برانگیز باشد. کنار این اتفاق اما ظهور یک چهره جدید انتخاباتی با گفتمان علمی و دانشگاهی و اخلاقی به نام شیرعلی خرامین یک اتفاق میمون در این دوره از انتخابات این حوزه انتخابیه بود، باید به فال نیک گرفته شود.
روزهای آینده در چنین ساعاتی قطع و یقین، پیروز انتخابات مشخص است و احتمالاً برای جشن در سرنجل کل و یا مناطق دیگر بخش مرکزی از سوی ستاد نامزد پیروز برنامه‌ریزی و هماهنگی صورت می‌گیرد. تا آن لحظات هر نامزد و برخی از طرفدارانشان هزاران بار می‌میرند و زنده می‌شوند و استرس در شدیدترین شکل ممکن بر عرصه عمومی بویراحمد بزرگ حاکم خواهد بود.
انتخابات فارغ از هر اتفاق و پیروز نهایی‌اش در این حوزه انتخابیه احتمالاً پر شورترین و پراستقبال‌ترین در کل کشور خواهد بود و بعید است رقابتی این گونه در هیچ کجای ایران نمونه‌ای مشابه داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بازنده مناظرات روشنفکر بود.
همه دیدند و همه شنیدند.
///
سبحانی هم بهتر از روشنفکر صحبت کرد
دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
مناظرات مقداری از سطح روشنفکر را عیان کرد.
ضعیف و ناکارآمد
Iran, Islamic Republic of
پزشور بودن انتخابات استان ما بخاطر فرهنگ و شعور بالای سیاسیمان است
احسان
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر با اختلاف ۲ هزار رای برنده هست
United States
اینو نوشتی فقط برای شیرعلی
شیرعلی خودش را نابود کرد
سید حسن موسوی
Iran, Islamic Republic of
انشالا پیروز انتخابات جناب دکتر بهرامی میباشد💙💙💙
دنا
Iran, Islamic Republic of
بهرامی پیروز انتخاباته
United States
قطعا روشنفکر بخاطر عملکردش پیروزه
Iran, Islamic Republic of
بنده خدا شلوغی روشنفکر مال ستاد ۹۸ بود ولی یادشون رفت ماشین دیده ور وصدای اصالت حذف کنن
Iran, Islamic Republic of
همه آمار و ارقام و نتایج میدانی و نظر سنجی از مردم با توجه به مناظرات حکایت از ریزش بسیار بالای روشنفکر به علت عدم تسلط بر مسائل و پاسخگویی و آوردن آراسته به کمک خود و بی‌حالی و صدای ضعیف بهرامی و توقع بیشتر از حد از نامبرده مسیر صعودی منتظریان روز به روز بیشتر می‌شود و بین کاندیداها در مناظرات از لحاظ تسلط و پاسخگویی نتایج زیر به ترتیب بدست آمد
۱-شیرعلی خرامین
۲-بازیار منصوریان
۳-نادر منتظریان
۴-نستهن مقدم
۵-محمد بهرامی
۶-جلال سبحانی
۷-میثم روزستان
۸-اسلام ایمانی
۹-ایمان آراسته
۱۰-رازیان
۱۱-مهدی روشنفکر
۱۲-آراوند
۱۳-اسلامی
۱۴-موسوی پور
۱۵-خانم ملکی کریک
س
Iran, Islamic Republic of
نیاز به حدس و گمان نیست. روشنفکر از لحاظ طرفداران بی نظیر و تلاش و برنامه های موفق با بقیه فاصله ی زیادی دارد
ف
India
روشنفکر صدرصد اول هست. واین چیزی هست ک نیاز ب بیان نیست💪🏻💪🏻💪🏻💪🏻
فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

اردشیر یاری، معاون سابق آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد و از نزدیکان به غلامرضا ...
بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

حوزه دفتر شهردار تهران از جمله بخش‌هایی از شهرداری است که از بودجه سالانه اداره پایتخت،...
در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

زمانی که ووسکرسنسکی با سایر گردشگران در پیونگ یانگ سوار اتوبوس شد به ندرت خودرویی را ...
1