کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت؛

سعادتیان؛ گمشده دوران سخت حوزه انتخابیه کهگیلویه

21 بهمن 1402 ساعت 21:03

متأسفانه محرومیت و عدم توسعه یافتگی با کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام عجین شده است و این حوزه انتخابیه به یک از حوزه‌هایی تبدیل شده است که آمار بیشترین مهاجرت به شهر‌ها و استان‌های دیگر را با خود دارد.


متأسفانه محرومیت و عدم توسعه یافتگی با کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام عجین شده است و این حوزه انتخابیه به یک از حوزه‌هایی تبدیل شده است که آمار بیشترین مهاجرت به شهر‌ها و استان‌های دیگر را با خود دارد.
بحران مهاجرت نتیجه وضعیت راکد اقتصادی بویژه در بخش‌های کشاورزی به همراه بیکاری جوانان و مشکلات عدیده اجتماعی است. قرار نیست حوزه انتخابیه با حوزه انتخابیه در فلان کشور حاشیه خلیج فارس و یا حتی فلان حوزه در فلان استان مرکزی کشور مقایسه شود بلکه بهتر آن است حوزه انتخابیه بر اساس امکانات و ظرفیت‌های درونی خود حوزه انتخابیه بررسی شود تا عمق عقب ماندگی و ضعف مدیریتی روشن شود.
بی‌شک نقش نمایندگان و انفعال و ناتوانی آن‌ها در رایزنی و پیگیری برای جذب اعتبارات و نظارت بر رشد و توسعه حوزه انتخابیه غیرقابل انکار است. چهار دهه فرصت کمی نبوده است که حداقل‌هایی در حوزه انتخابیه اتفاق بیفتد ولی کماکان شاهد منت‌گذاری بابت آنتن دهی اینترنت و برخی آسفالت‌های ضعیف هستیم. در حالی که محرومیت و عقب ماندگی در حوزه انتخابیه بیداد می‌کند اما شاهد جنگ زرگری نمایندگان ادوار بابت مصادره کار‌های نکرده در حوزه انتخابیه هستیم و هر کدام با جعل برخی عناوین خود را نجات بخش و عزت دهنده معرفی می‌کنند. اما واقعیت آن است که نه تنها کاری صورت نگرفته است که بابت آن نمایندگان ادوار قابل تقدیر باشند که برعکس لازم است آن‌ها مورد مؤاخذه و سؤال قرار گیرند که در طول سه دهه نمایندگی سه نماینده ادوار حاضر در صحنه انتخابات خدمات و کار‌های انجام شده در دوره نمایندگی آن‌ها کدام است؟
از این دریچه است که ضروری است مردم این بار بطور جدی و مطالبه گرانه در عرصه انتخاب ورود کرده و مانع از دور تکراری نمایندگانی شوند که مسبب وضع فعلی هستند. یکی از راه‌های عبور از این شرایط سخت حمایت و همراهی با چهره‌های جدید و دارای طرح و برنامه است.
چهره‌هایی که گذشته مدیریتی آن‌ها بخوبی گواه توانمندی و دارای‌ایده بودن آنهاست. متأسفانه انحصار و حلقه تنگ قدرت در طول دوره‌های متمادی مانع از حضور این چهره‌ها در عرصه انتخابات شده است که در نهایت انباشت مشکلات و مطالبه عمومی سبب حضور برخی از این چهره‌ها در کارزار انتخابات شد و امروز شاهد حضور چند چهره جوان و توانمند در عرصه انتخابات هستیم.
سعادتیان یکی از نامزد‌هایی است که با طرح و برنامه آمده است و در مدت زمان کوتاه فعالیت انتخاباتی خود توانسته است همراهی و حمایت بخش‌های زیادی از مردم را به دست آورد. سطح بالای همراهی و حمایت مردمی از سعادتیان بخوبی بیانگر نارضایتی مردم از وضع فعلی و میل آن‌ها برای عبور از این شرایط است.
سعادتیان در این مدت کوتاه نشان داده است اهل مماشات بر سر منافع و مصالح مردم نیست و از مسیری که انتخاب کرده است کوتاه نخواهد آمد و با شجاعت و شهامت تمام همراه با تدبیر و‌اندیشه جلو خواهد رفت. او گمشده‌ی دوران سخت حوزه انتخابیه‌ای است که همانطور که در ابتدا آمد نامش با محرومیت و فقر و نداری عجین شده است.
اسفند ۱۴۰۲ فرصتی برای پایان دادن به تکرار به دور باطل و بی‌حاصل نمایندگانی که نه تنها گره‌ای از مشکلات مردم بر نداشتند که خود گره بزرگتری در مسیر رشد و پیشرفت حوزه انتخابیه شدند. مردم فرصت تکرار اشتباه را ندارند و لازم است یک تصمیم بزرگ اتخاذ شود و با یک « نه» بزرگ به مسببین وضع موجود گام در مسیر نو و جدید گذاشته شود.


کد مطلب: 472399

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/472399/سعادتیان-گمشده-دوران-سخت-حوزه-انتخابیه-کهگیلویه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1