تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب : ۴۷۲۲۱۰
۲ مقام دفاعی آمریکا اعلام کرد

روایت آمریکایی‌ها از میزان آسیب به نیروهای ایرانی در حمله به عراق و سوریه

۰
روایت آمریکایی‌ها از میزان آسیب به نیروهای ایرانی در حمله به عراق و سوریه
کبنا ؛مقام‌های آمریکایی در ارزیابی از حملات اخیر به عراق و سوریه اعلام کردند که هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این حملات کشته شده باشند.
به گزارش کبنا، سی. ان. ان به نقل از ۲ مقام دفاعی آمریکا اعلام کرد که ۸۴ هدف از ۸۵ اهدافی که توسط واشنگتن در عراق و سوریه مورد حمله قرار گرفتند، «تخریب شده یا آسیب دیده است.»
ارزیابی کامل خسارات ناشی از این حملات همچنان ادامه دارد اما یکی از این مقام‌ها گفت که هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این حملات کشته شده باشند.
آمریکا در واکنش به کشته شدن سه سرباز این کشور در پایگاه نظامیان آمریکا در اردن، به سوریه و عراق حمله کرد.
فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام (CENTCOM) بامداد شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ساعت ۱۶ به وقت شرق آمریکا (EST) دوم فوریه، نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده حملات هوایی را در عراق و سوریه علیه نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و گروه‌های شبه نظامی وابسته به آن انجام دادند.
این در حالی است که شبکه الجزیره قطر به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: سپاه یا نیروی قدس در مناطقی که آمریکا بمباران کرده هیچ پایگاهی نداشته است.
سنتکام مدعی شد: نیروهای ارتش ایالات متحده بیش از ۸۵ موضع را با هواپیماهای متعدد از جمله بمب‌افکن‌های دوربرد که از ایالات متحده پرواز کردند، هدف قرار دادند.
مقام‌های آمریکایی گفتند که هواپیماهای نیروی هوایی این کشور از جمله بمب‌افکن‌های بی - ۱ سه هدف را در عراق و چهار هدف در سوریه با ۱۲۵ موشک هدایت‌شونده نقطه‌زن و به مدت بیش از ۳۰ دقیقه موشک باران کردند.
سنتکام همچنین ادعا کرده است که در این حملات هوایی بیش از ۱۲۵ مهمات (بمب) نقطه زن به کار گرفته شد و مراکز فرماندهی و کنترل عملیات‌ها، مقرها و مراکز اطلاعاتی، راکتی و موشکی، انبارهای ذخیره پهپادها و تاسیسات لجستیکی (زنجیره تامین تدارکات و مهمات) گروه‌های تحت حمایت ایران هدف قرار گرفتند.
نام شما

آدرس ايميل شما

بورس داغ دلالی

بورس داغ دلالی

«کارگری‌کردن صرفه اقتصادی ندارد!»؛ این جمله بارها از زبان متقاضیان بازار کار و کارفرمایان ...
عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

روشن است که مدیران فرهنگی می‌خواهند بگویند مشکل، فقدان کار فرهنگی است و آن هم بودجه می‌خواهد....
افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

به گفته موسسه مطالعات استراتژیک یک اندیشکده دفاعی مستقر در لندن، کره شمالی در آغاز سال ...
1