کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در جمع خبرنگاران یاسوج مطرح کرد

توضیحات معاون درمان وزارت بهداشت در باره خروج پزشکان و مهاجرت پرستاران از کشور / علت اصلی آن مربوط به بدقولی بیمه‌ها است / اگر بیمه‌ها به وظیفه‌شان عمل کنند، ما شرمنده پرسنل‌مان نمی‌شویم / 13 هزار میلیارد تومان از بیمه‌ها طلب داریم / دانشگاه علوم پزشکی یاسوج 190 میلیارد تومان از بیمه‌ها طلب دارد و 190 میلیارد تومان به پرسنلش بدهی دارد

10 بهمن 1402 ساعت 16:00

سعید کریمی، معاون درمان وزیر بهداشت و درمان در جمع خبرنگاران یاسوج در پاسخ به سئوالی در خصوص مهاجرت پرستاران و خروج پزشکان از کشور توضیح داد و گفت: علت اصلی آن مربوط به بدقولی بیمه‌ها بر می‌گردد.


سعید کریمی، معاون درمان وزیر بهداشت و درمان در جمع خبرنگاران یاسوج در پاسخ به سئوالی در خصوص مهاجرت پرستاران و خروج پزشکان از کشور توضیح داد و گفت: علت اصلی آن مربوط به بدقولی بیمه‌ها بر می‌گردد.
   

وی افزود: 13 هزار میلیارد تومان از بیمه‌ها طلب داریم. همین دانشگاه علوم پزشکی یاسوج 190 میلیارد تومان از بیمه‌ها طلب دارد و 190 میلیارد تومان به پرسنل بدهی دارد. اگر بیمه‌ها به وظیفه‌شان عمل کنند. ما شرمنده پرسنل‌مان نمی‌شویم. تنها خواهش من این است که بیمه‌ها به وظایف‌شان عمل کنند.
وی افزود: ۹۰ درصد درآمد بیمارستان‌های دولتی در بخش بستری و ۷۰ درصد در درمان سرپایی از طریق بیمه هاست و بیمارستان‌های دولتی درآمد جداگانه‌ای ندارند.
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: وقتی که بیمارستان‌های دولتی به طور شبانه روزی خدمت ارائه می‌دهند و بیمه‌ها با تأخیر‌های هفت ماهه و هشت ماهه و بعضا با کسورات پول این مراکز را نمی‌دهند.
کریمی عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در حالی که یک هزار و ۹۰۰میلیارد ریال از بیمه‌ها طلب دارد و به اندازه همین رقم هم به کارکنان خود بدهکار است اگر بیمه‌ها به وظیفه خود عمل کنند و و به قانون مصوب سال ۹۳ (بیمه‌ها ظرف یک ماه ۶۰ درصد و ظرف ۳ ماه تسویه کامل بدهی بیمه ) را اجرایی کنند شرمنده کارکنان نمی‌شویم که بخواهد با این همه تأخیر مطالبات پرداخت بشود.
وی تاکید کرد: از بیمه‌ها می‌خواهیم به وظیفه خود عمل کنند و در این زمینه پیگیری‌های جدی هم انجام شده است.
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارت خانه تا جایی که امکان دارد از منابعی که سازمان برنامه و بودجه در اختیارش قرار می‌دهد به مراکز درمانی کمک می‌کند و برای نمونه بحث مقیمی و ماندگاری تا پایان برج ۹ پرداخت شده است. وقتی بیمه‌ها بد قولی کنند شاهد این گرفتاری‌ها خواهیم بود.


کد مطلب: 471990

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/471990/توضیحات-معاون-درمان-وزارت-بهداشت-باره-خروج-پزشکان-مهاجرت-پرستاران-کشور-علت-اصلی-مربوط-بدقولی-بیمه-ها-اگر-بیمه-ها-وظیفه-شان-عمل-کنند-شرمنده-پرسنل-مان-نمی-شویم-13-هزار-میلیارد-تومان-طلب-داریم-دانشگاه-علوم-پزشکی-یاسوج-190-پرسنلش-بدهی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1