تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۱۹
کد مطلب : ۴۷۱۹۶۹
در جمع خبرنگاران مطرح شد

علی خرامین، استاد دانشگاه: من در کنار خودم هیچ سهامداری نگذاشته‌ام، سهامدار من مردم است / من خودم را اصلح می‌دانم و پای میثاق‌نامه هیچ گروه، جناح و ائتلافی را امضاء نمی‌کنم، فقط با مردم میثاق‌نامه امضا می‌کنم / ما در فاتحه‌خوانی‌ها باهم رقابت می‌کنیم نه در دانشگاه‌ها / قبرستان‌ها اثرش از دانشگاه‌ها بیشتر است

۱۹
۰
علی خرامین، استاد دانشگاه:  من در کنار خودم هیچ سهامداری نگذاشته‌ام، سهامدار من مردم است / من خودم را اصلح می‌دانم و پای میثاق‌نامه هیچ گروه، جناح و ائتلافی را امضاء نمی‌کنم، فقط با مردم میثاق‌نامه امضا می‌کنم / ما در فاتحه‌خوانی‌ها باهم رقابت می‌کنیم نه در دانشگاه‌ها / قبرستان‌ها اثرش از دانشگاه‌ها بیشتر است
کبنا ؛استاد دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: من در کنار خودم هیچ سهامداری نگذاشته‌ام، سهامدار من مردم است. سهام عام هستم نه سهام خاص.
علی خرامین شامگاه (دوشنبه 9 بهمن ماه 1402) در جمع خبرنگاران شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه من مستقل وارد عرصه انتخابات شدم و بزرگترین سرمایه‌ام را یعنی دانشگاهیان، علمای جامعه و نخبگان را پشت سر خودم دارم، اظهار کرد: تا آخر در انتخابات ایستاده‌ام و در کنارم سهامدار نگداشته‌ام، سهامدار من مردم است. سهام عام هستم، نه سهام خاص.
وی در پاسخ به سئوالی در خصوص جلسه شورای وحدت اصولگرایان مبنی بر اینکه آیا شما با کاندیداهای اصولگرا ائتلاف کرده‌اید، گفت: نه تنها ائتلافی نبود، بلکه زیباترین جلسه از حیث شفاف‌سازی بود و ما سه نفر به صراحت حرف‌هایمان را زدیم. از ما خواستند برای مشارکت فعالیت کنیم و من هم گفتم با هر مشارکتی موافق نیستم. من در راستای فرمایش مقام معظم رهبری برای مشارکت تلاش می‌کنم اما با راه‌اندازی کارناول انتخاباتی و متینگ‌های سیاسی مخالفم. همچنین گفتند که ما دنبال اصلح هستیم، من هم اصلح هستم و اگر می‌خواهید کمک کنید، من هستم.
خرامین در خصوص سئوالی مبنی بر اینکه آیا با شورای ائتلاف میثاق‌نامه امضا کرده بودی؟ گفت: من خودم را اصلح می‌دانم و پای میثاق‌نامه هیچ گروه، جناح و ائتلافی را امضاء نمی‌کنم. من فقط با مردم میثاق‌نامه امضا می‌کنم. من پای میثاق‌نامه هیچ گروه و جناحی را نه امضاء می‌کنم و نه تعهد می‌دهم.
خرامین در خصوص حضور کاندیداهای مجلس در دانشگاه‌ها نیز گفت: در استانی که قبرستانش اثرگذاری‌اش از دانشگاه بیشتر است، چرا باید من کاندید در دانشگاه حضور پیدا کنم. دانشگاه‌های ما اثرگذاری‌اش را از داست داده است. وقتی قبرستان می‌رویم، اثر بیشتری دارد، چرا باید به دانشگاه برویم. خیلی از کاندیدها اگر می‌دانستند، دانشگاه اثرگذارتر است، نامزد انتخابات مجلس نمی‌شدند. ما در فاتحه‌خوانی‌ها باهم رقابت می‌کنیم نه در دانشگاه‌ها.
علی خرامین، نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون، اظهار کرد: در آستانه مهم‌ترین انتخاب سرنوشت‌ساز کشور به سر می‌بریم ما می‌خواهیم تصمیم بگیریم و انتخاب کنیم.
وی افزود: بهترین انتخاب، انتخابی است که در آن تبیین و آگاه‌سازی باشد و این انتخاب آگاهانه امکان‌پذیر نیست مگر به کمک اصحاب رسانه. اصحاب رسانه واقعیت را به مردم می‌رسانند، و ویژگی‌ها و برنامه‌های نامزد‌ها را، واقعیت‌ها و گذشته آن‌ها را و رفتار‌ها و پاسخ‌های آن‌ها را به جامعه می‌رسانند. وقتی این‌ها به مردم برسند، کاندید‌ها شفاف می‌شوند و از نظر اطلاعاتی لخت می‌شوند و در اختیار مردم قرار می‌دهند و این مردم می‌توانند و بدون اینکه دغدغه‌ای داشته باشند، انتخاب کنند.
خرامین در ادامه انتقادی از رسانه‌ها داشت و گفت: امروز با کمال تأسف اشکالی که من می‌توانم از اصحاب رسانه بگیرم، این است که اصحاب رسانه با موج ما کاندید‌ها جلو ‌می‌روند، بسیاری از کاندید‌ها تلاش دارند که با هیاهو و سر و صدا و با شلوغی و فالوور‌های فیکی و ساز و دهل و نقاره و شانتاژ‌های تبلیغاتی نگذارند اطلاعات به دست مردم برسد.
وی افزود: بسیار غم‌انگیز این است که بسیاری از اصحاب رسانه به جای اینکه بیایند پشت این تبلیغات و واقعیت‌ها را برای مردم تبیین کنند، برنامه‌های آن‌ها را به میان می‌آورند. بسیاری از دوستان ما خودشان را پشت این ترفند‌های تبلیغاتی قایم کرده‌اند.
این استاد دانشگاه گفت: برخی رسانه‌ها همراه و همگام با موج گول زن و فریبنده جنگ روانی شده‌اند. البته نمی‌گویم و توهین نمی‌کنم که همه نامزدها اینگونه هستند، توقع از شما دارم اجازه ندهید تاکتیک‌های جنگ نرم گول زننده شما را هم گول بزند.
وی افزود: این‌ها آمده‌اند عوام را گول بزنند و جامعه را گول بزنند و لابه لای این تاکتیک‌ها بدون اینکه واقعیت‌ها را به مردم بگویند انتخاب خودشان را صورت بدهند. به جای اینکه خود رسانه مغلوب این ترفند‌ها بشود ترفند‌ها را برای مردم روشن بکند. به جای اینکه پلاکارد‌های نوشته شده و سوت مردم و ساز و نقاره را به مردم برسانید، پشت این‌ها را به مردم نشان بدهید. از این‌ها بخواهید برنامه شما چیست؟ و برای چی آمده‌ای؟ برای مردم چه کاری می‌خواهی بکنی؟
خرامین گفت: امروز درد جامعه ما این است ما بیشتر انتخابات‌مان فرار از گذشته است و این شیوه ما را به آینده‌ای می‌برند که در اکثر آن‌ها بدتر از گذشته‌اند. خیلی از انتخابات ریاست جمهوری در سطح کشور که انجام داده‌ایم برای تنبیه رئیس جمهور قبلی بوده است. امروز مردم ما هم گویا می‌خواهند تنبیه کنند مثلاً می‌گویند، هر کسی باشد ولی آن فرد نباشد.
وی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد دوران طلایی در انتخابات مجلس هم داشته اما اکثر انتخابات ما برای تنبیه گذشته بوده است. هر کس بخواهد کشور را نجات بدهد باید مجلس را نجات بدهد و هر کسی که بخواهد مجلس را نجات بدهد باید تبیین کند و ذهن انسان‌ها را روشن کند.
استاد دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در ادامه بیان کرد: فضا باید روشن بشود تا مردم آگاهانه انتخاب کنند. رسانه‌ها از نامزد‌های انتخاباتی برنامه بخواهند و خیلی به شعار‌هایشان گوش ندهند. خیلی از این‌هایی که ادعای مناظره داشتند وقتی موقع عمل رسید حاضر نشدند بیایند. برای نجات جامعه یک ماه وقت بگذارید که فردای تاریخ و قیامت سرتان بالا باشد. فردای قیامت اگز کسی از احساسات و عواطف مردم ما سوء استفاده می‌شود. به همه نامزد‌ها کمک کنید تا مردم درست انتخاب کنند. جای تأسف است و باید خون گریه کرد که برخی نامزد‌ها حاضر نیستند مدرک‌شان را شفاف‌سازی کنند.
وی به دلایل حضورش در انتخابات مجلس اشاره کرد و گفت: دیدم خودکشی، بیکاری و بی‌عدالتی و طلاق درد مردم است و تلاش کردم در مطبم درمانشان کنم اما یاد داستانی افتادم که یک نفر، افراد زیادی که در آب افتاده بودند را نجات داد اما کسی به او گفت برو فردی که همه این‌ها را به آب می‌اندازد، بگیر.
خرامین افزود: وقتی جوان سرگردان است و هویت‌اش مشکل دارد و مکان تفریحی ندارد از من روانشناس کاری در مطب ساخته نبود. دیدم طلاق در استان در حال بالا رفتن است و علت طلاق بیکاری و نداشتن مسکن و نداشتن شغل است به این نتیجه رسیدم اینجا درد مردم درمان نمی‌شود.
وی اضافه کرد: باورم بر این است اگر کسی بخواهد درد این جامعه را درمان کند باید به سمت سرچشمه و اساس آن برود. کسی می‌تواند درد این مردم را درمان کند که به مجلس برود و قانونی وضع کند که کل زندگی مردم ما را زیر و رو کند. ایجاد یک کارخانه در استان می‌تواند جلو بسیاری از بیکاری‌ها و خودکشی‌ها را بگیرد.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: هیچ بیمار روانی بیمه ندارد که پیش روانشناس بیاید اگر قانونی ایجاد شود این بیماران تا حد زیادی کمک خواهند شد. درد جامعه ما به راحتی قابل حل نیست و ریشه‌ای است. نه برای نام و نه برای نان آمده‌ام. آمده‌ام کمک کنم که درد مردم را برطرف کنم.
خرامین معتقد است که شما در کهگیلویه و بویراحمد هر چه بخواهید هست به جزء مدیریت و قانون. مردمی که روی گنج خوابیده‌اند در کهگیلویه و بویراحمد نباید رنج بکشند. ضمن اینکه نظام خدمات خوبی ارائه داده است اما غم‌انگیز است در عصر فضای مجازی برخی جا‌های شهرستان همچون تنگ تامرادی و زیلایی فضای مجازی و اینترنت نباشد.
وی افزود: من معتقدم اگر یک نماینده علمی، جرأت‌مند و آگاه باشد می‌تواند مردم را نجات دهد. ما دو گروه مشکلات داریم که شامل کشوری و استانی می‌شود. مشکلات کشوری، برای نمونه سال گذشته ۱۹ هزار و ۳۰۰ کشته در حوادث رانندگی داده است. به خاطر انحصار سودطلبانه خودرو در ایران. یعنی پا را روی گلوی مردم گذاشته مردم را خفه کرده است‌. وقتی نماینده جرأت‌مند داشته باشیم، زمانی دناپلاس به او می‌دهند قبول نمی‌کند و می‌گوید من می‌خواهم جلو تو وایسم و نگذارم این بلا سر مردم بیاید.
خرامین در ادامه گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد مشکل اساسی شامل شغل پریشی (بیکاری)، هویت پریشی (بالاترین میزان خودکشی، طلاق)، شهرپریشی(نبود زیرگذر و روگذر) و عدالت پریشی است‌.

بخش دوم این گفت‌وگو منتشر می‌شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

United States
آقای خرامین
گپ خوب زدن کافی نیست
گپ راست ز دن اصل واساس است
روان
Iran, Islamic Republic of
برو بابا تو هم کی تورو میخواد شیرعلی
Iran, Islamic Republic of
شیرعلی آدم خوبیه ولی فقط آدم خوبیه، همین
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه درب دانشگاه و کلاس به روی مردم بسته است
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه درب دانشگاه و کلاس به روی مردم بسته است
بوراحمد
Iran, Islamic Republic of
مملکتی که جناب عالی استاد دانشگاهش باشی معلوم است فرهنگ این جامعه هریکی گردن اون یکی میندازه
Iran, Islamic Republic of
جمع کن بساطت را دقیقا برازنده شخصیتته
Iran, Islamic Republic of
شانس اوردیم نماد بورسی نشدی، همه مردم تا خرخره میرفتن توی ضرر😁جون خرامین ول کن ای گپله. بیو سی ریاست بهشت زهرا ثبت نام کن. اونجا قانون بذار بعد بیو مجلس
Iran, Islamic Republic of
ایشان همیشه مخالف کرسی ازاد اندیشی در دانشگاه ها بود
ایران
Iran, Islamic Republic of
عصبانیت خوب نیست...
دکتر بادکدوم پول در دانشگاه خارج مدرک گرفتی؟
دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
تک تنها بودن مشکلی رو حل نمی کنه. از مردم فاصله نگیر. با جو سیاسی استان به نظرم اشنا نیستی.البته همش خارج بودی
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
سیاست ادم خودش رو می خواد
ظفری
Iran, Islamic Republic of
انتظار داشتی شورای وحدت شما را بعنوان کاندیدای شورا معرفی کنند شما رای کمی داری و شورا هم این را می داند که موفقیتی حاصل نمی شود و یک کاندید قدرتر مثل آقای منتظریان را معرفی میکند.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
آقای منتظریان اگر بعنوان کاندیدای شورا وحدت معرفی شد چهره های شاخصی مثل دکتر هدایتخواه و مسعود حسینی و خلفی پور و دیگر چهره های سرشناس جریان همراهی می کنند ولی هیچکدام از چهره های سرشناس جریان سیاسی شما را حمایت نمی کنند طبیعی است که موفقیتی با شما حاصل نمی شود و امید به آقای منتظریان بیشتر است.
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
دانشگاههای ما هم دانشگاه نیستند با این افتکلانی که سال به سال تجربه می کنند
حسن
Iran, Islamic Republic of
دکتر چه فایده سخن پیش کرو لال گفتن
حسن
Iran, Islamic Republic of
با سلام دربین کاندیداهای مرکزاستان تنها فردی میباشد که واقعیتهای جامعه مارامطرح میکند به جای تعصبات بیجا واقعیتها را ببینیم مادرمقابل رای خود مدیونیم لذا بجای تخریب الله راناظرببینیم فردایی هم هست که باید پاسخگو باشیم بقیه دوستان که قراراست قانون برای ما بنویسند اعم ازچپ وراست چطور خارج از چهارچوب قوانین انتخاباتی متینگ راه انداخته اند دشتروم وتوتنده وسرنجلکل و.......سواربردوش مردم با سازودهل وبرنوودست مردم فقیر وناآگاه هم بدورو کمی به خودآییم و......
Iran, Islamic Republic of
استاد خرامین بینش بزرگی داره
حرف هاش واقعا عمیقه
و شهر اگه میخواد یه کم بهتر شه راهی جز انتخاب خرامین یا بهرامی نداره
ای اصلح ، ای قشنگ، ای زرنگ، ....
زیاد تعریف خودت رو نده
عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

روشن است که مدیران فرهنگی می‌خواهند بگویند مشکل، فقدان کار فرهنگی است و آن هم بودجه می‌خواهد....
افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

به گفته موسسه مطالعات استراتژیک یک اندیشکده دفاعی مستقر در لندن، کره شمالی در آغاز سال ...
مصوبه عجیب نمایندگان مجلس

مصوبه عجیب نمایندگان مجلس

 محمد حسین فرهنگی نماینده مجلس گفت: مجلس به حکم بسیار عجیبی در جریان رسیدگی به بودجه ...
1