کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد:

مودیان کهگیلویه و بویراحمدی تا ۲۰ دی برای ارائه اظهارنامه مالیاتی فرصت دارند

8 دی 1402 ساعت 0:34

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مودیان استان تا روز بیستم دی ماه برای ارائه اظهارنامه مالیاتی پاییز امسال خود فرصت دارند.


مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مودیان استان تا روز بیستم دی ماه برای ارائه اظهارنامه مالیاتی پاییز امسال خود فرصت دارند.
میلاد فرخان اظهار کرد: کوتاهی مودیان مشمول پرداخت مالیات برارزش افزوده در ارائه اظهارنامه مالیاتی موجب جریمه آن‌ها خواهد شد.
مدیرکل امور مالیاتی استان کهگیلویه وبویراحمد افزود: براساس قانون، مالیات بر ارزش افزوده را مصرف‌کننده نهایی کالا و خدمات پرداخت می‌کند که در سال جاری نرخ ۹ درصد تعیین شده است.
وی اضافه کرد: از این ۹ درصد میزان چهار درصد سهم درآمد عمومی و پنج درصد سهم عوارض ارزش افزوده است که چهار درصد عوارض به شهرداری‌ها و دهیاری‌های کهگیلویه و بویراحمد پرداخت می‌شود و یک درصد نیز سهم بیمه سلامت استان است که به صورت ماهانه توزیع می‌شود.
مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان بیش از سه هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، روستا‌ها و مناطق عشایری استان پرداخت شده است.
فرخان به اهمیت پرداخت مالیات در برقراری عدالت اقتصادی و توسعه متوازن اشاره کرد و یادآور شد: وصول مالیات از صاحبان درآمد و ثروت گامی ارزنده برای تعادل بخشی روند توسعه مناطق شهری و روستایی و افزایش رفاه عمومی محسوب می‌شود.


کد مطلب: 470858

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/470858/مودیان-کهگیلویه-بویراحمدی-۲۰-دی-ارائه-اظهارنامه-مالیاتی-فرصت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1