تاریخ انتشار
شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : ۴۷۰۶۸۸
دوره‌گردها سلامت دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمد را تهدید می‌کند

غذاهای سرطان‌زا سر راه مدارس کهگیلویه و بویراحمد / والدین به فکر فرزندان خود باشند

۱
۱
غذاهای سرطان‌زا سر راه مدارس کهگیلویه و بویراحمد / والدین به فکر فرزندان خود باشند
کبنا ؛مدیر سلامت کار و محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد هشدار داد: خانواده‌ها با فراهم نمودن بسته غذایی برای دانش‌آموزان خود مانع خرید از دوره گرد‌های اطراف مدارس شوند.
حامد اردکانی اظهار کرد: برخی از دوره‌گرد‌هایی که غذا‌های فست فودی همانند (ساندویچ، فلافل، اسنک، سمبوسه و) همجوار و سرراه دانش‌آموزان عرضه می‌کنند سلامت دانش‌آموزان متقاضی را تهدید می‌کنند.
اردکانی با اشاره به مسمومیت برخی از دانش‌آموزان استفاده‌کننده از غذا‌های عرضه شده توسط دوره گرد‌ها، تأکید کرد: غذا‌های عرضه شده به صورت غیربهداشتی و در یک فضای ناسالم، سلامت دانش‌آموزان را بشدت تهدید می‌کند.
وی به نقش خانواده‌ها و همکاری آن‌ها اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزانی که لقمه غذایی همراه داشته باشند و آگاه به غیربهداشتی بودن غذا‌های دوره گرد بیرون از مدرسه باشند کمتر از این افراد خرید می‌کنند.
مدیر سلامت کار و محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی باتأکید بر میان وعده‌های دانش اموزآن در مدارس و لزوم تهیه و توزیع مواد غذایی سالم و مفید، در ادامه به ایرنا، گفت: استفاده از مواد غذایی سرخ کردنی به ویژه با ترانس بالا سرطان‌زا هستند.
چربی ترانس نوعی اسید چرب است که در مواد غذایی مختلف مانند محصولات پخته، کریمر‌های غیرلبنی، پنکیک و وافل، کره‌ی بادام‌زمینی و… وجود دارد. چربی‌های ترانس مضرات زیادی برای سلامت بدن دارند که از جمله‌ای آن‌ها می‌توانیم به افزایش خطر بیماری‌های قلبی، دیابت و التهاب اشاره کنیم.
اردکانی غذای عرضه شده توسط این افراد را غیربهداشتی دانست و تأکید کرد: اگرچه بهداشت تذکرات لازم را اعلام می‌کند ولی متولی برخورد با این عرضه‌کنندگان غذا‌های خیابانی با شهرداری است که نیازمند توجه ویژه است.
وی با اشاره به دوره گردهای‌های سطح شهر گفت: در سطح شهر به خصوص بعدازظهر‌ها، دوره گرد‌هایی نیز غذا‌هایی گرم عرضه می‌کنند که نه تنها غیربهداشتی هستند بلکه نیازمند برخورد جدی بااین افراد است.
تهیه و عرضه مواد غذایی و آشامیدنی باید منطبق بر رعایت اصول بهداشتی باشد این در حالی است که دستفروشان و کیوسک‌های عرضه‌کننده مواد غذایی گرم با توجه به فضای کم و نبود امکانات لازم، اصول و مقررات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و خرید کردن برخی از افراد جامعه از غذا‌های دوره گرد یکی از عامل مهمی در افزایش تعداد این دستفروشان خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

کارمند
Iran, Islamic Republic of
شهرداری فقط سودشو می گیره
مزایا و معایب «مهاجرت»

مزایا و معایب «مهاجرت»

این که نیرو‌های انسانی ما به کشور‌های مختلف و به ویژه کشور‌های حاشیه خلیج فارس مهاجرت ...
بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

دیوان عدالت اداری حکم بازگشت موقت به تحصیل ۳۵ داوطلب مشکوک به تقلب کنکور را که اکثرا ...
قاچاق موتور هواپیما در هرمزگان!

قاچاق موتور هواپیما در هرمزگان!

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان از محکومیت بیش از ۹۶ میلیارد ریالی قاچاقچیان یک نگله موتور ...
1