تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب : ۴۷۰۴۹۳
یادداشت؛

غیبت مسئولان کهگیلویه و بویراحمد در رویدادی مهم / در هر محفلی انشاخوانی می کنند، موقع عمل غیبت می‌کنند

رفعت کاظمی
۷
۰
غیبت مسئولان کهگیلویه و بویراحمد در رویدادی مهم
کبنا ؛
چکیده‌ی یک مسئله، فشرده‌ی یک مسئله است با کمترین تفصیل و بیشترین ایجاز. در این راستا هرآنچه تاکنون از مسائلی چون بی‌توجهی به نخبگان و متعاقبا مهاجرت و فرار مغزها شنیده‌ایم نشانه‌ها و بسترهای پیدایش آن‌ به صورت فشرده و در دو روز، طی بزرگترین رویداد علمی مسئله‌محور استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد به وقوع پیوست.
برخی مسائل از فرطِ لوث شدن به مقدمه‌چینی نیازی ندارند، دقیق‌تر اینکه؛ نخبه‌کشی و سرخورده کردن این قشر تنها از سوی کرنش‌کنندگان درمقابل بیگانگان انجام نمی‌شود. این جنایت و خیانت از سوی هر کسی که دارای امکان و امکانات در حیطه‌ی عمومی‌ست قابلیت اجرا شدن دارد و تفاوتی نمی‌کند که گفتمان غالب دولت‌ها و مجالس دراینباره حولِ چه کلماتی بچرخد چراکه آنچه مهم است عملکرد آنهاست که باید مورد ارزیابی قرار بگیرد. تصور کنید در یکی از محروم‌ترین استان‌های کشور چنین رویدادی برای پرداختن به مسائل استان و همچنین ارائه‌ و بررسی شش طرح برتری که از میان تعدادی طرح، موفق به راه‌یابی به این برنامه‌ شده‌اند برگزار شود اما اکثریتِ قریب به اتفاق مسئولان و مدیران استانی که می‌بایست حضور می‌یافتند تا ببینند، بشنوند، حمایت کنند، چکش‌کاری و اظهارنظر کنند غایب باشند. ابتذال در بالاترین سطح یعنی دقیقا همین وضعیت که آقایان از هر تریبونی و در هر مجلس و محفلی در مدح علم و ضرورت حل مسائل استان انشاء بخوانند اما مواجهه‌شان در هنگامه‌ی عمل به این شکل باشد.
این شش نام را به خاطر بسپاریم؛ محمد رنجبران، سیدحسین موسی‌پور، مرضیه صداقت، حسین اسفندیاری، ابوالقاسم فرمانی و بابک بهرامی. این شش نفر صاحبان شش ایده‌ای بودند که وقتی در سالنی با ظرفیت ۷۰۰ نفر اما با صندلی‌هایی خالی به تشریح ایده‌هایشان پرداختند حتی یک مدیر استانی مرتبط با آن ایده حضور نداشت که برای حفظ ظاهر هم که شده دلِ این بچه‌ها را گرم کند. مسئله وقتی تراژیک‌تر می‌شود که طرح آقای اسفندیاری که در قالب ستون‌های هوشمند منجر به هوشمند‌سازی شهرها می‌شود از مرحله‌ی ایده گذشته و به تولید محصول انجامیده بود و هم‌اینک یک نمونه از آن در پارک علم‌و‌فناوری استان موجود است. ایشان وقتی پشت تریبون قرار گرفت یاس و ناامیدی به خاطر دست‌ به‌ سر کردن‌های ۶ ماهه در استان، نه فقط در لحن که حتی به کلمات و جملات‌شان هم تسری یافت و این یعنی قدر این سرمایه‌ی انسانی را ندانسته‌اید. این شش نام را به خاطر بسپاریم و چند ماه دیگر سراغی از آن‌ها، ایده‌هایشان و راستی‌آزمایی قول و فعل مسئولین بگیریم، همین... .
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
علم در استان جایگاهی ندارد....
همشهری
Iran, Islamic Republic of
خواهر خوبم، سرکار خانم کاظمی
چقدر گلایه بی ربطی نسبت به زمان حال داری. نمی دانم چرا چنین نوشتی! آیا نمی دانی که اگر ایده ها و طرح ها مورد قبول قرار می گرفت، چنین درمانده و مستأصل نبودیم؟ آیا نمی دانی که فقر حاکم بر این جامعه ناشی از عدم درآمد و سرمایه نیست؟ آیا نمی دانی که مدیران را برای مدیریت انتخاب نکرده اند؟
خواهرم؛
وقتی نماینده مجلس ما، به جای مطالبه گری به نیابت از مردم، خود مستبد و استعمارگر می شود، انتظار فهمیدن این کسانی که نام بردید، سخن بیهوده است. آیا نمایندگان استان ما، در تراز نمایندگی هستند؟ قطعاً نیستند. آیا استاندار استان ما، شایسته جیگاه استانداری است؟ یقیناً نیست؟ آیا معاون سیاسی استانداری استان ما، کفایت این جایگاه را دارد؟ بدون شک ندارد. آیا مدیران اجرایی استان ما، بر اساس شایستگی و با رزومه مؤثر انتخاب شدند؟ بی تردید خیر.
پس چرا داری شکوه می کنی؟ شما بفرما در یک سالنی سخنرانی هر کدام از نمایندگان ما پیرامون، برگ چغندر است. ببین چند نفر از مدیران به همراه استاندار و معاونینش حضور پیدا می کنند. بدتر اینکه ، پس از سخنرانی نگاه کنید که چقدر دارن از سخنران جلسه تمجید می کنند. اگر این استان به نحوی مدیریت می شد که استاندار ما ابتدایی ترین مبانی مدیریتی را بلد بودند، اینگونه مدیرانی منصوب نمی شدند. چرا از درخت بی برگ و شاخه انتظار سایه دارید؟
ما محکوم به صبر بر این مصیبت مدیریتی هستیم. در واقع، سالها است که چنین مدیریتی بر استان ما حاکمیت دارند و هیچ کس هم پیگیر نیست. انشاء الله که روزی برسد، مردم ما از این بحران مدیریتی نجات یابند.
علی
Iran, Islamic Republic of
مشخص خودت انسان سلیم نفسی نیستی.
فقط لفاظی می کنی هیچ بارت نیست.
...
Romania
مسئولین برگزاری آیا دعوت کردند از مدیران؟ اطلاع رسانی کردند؟
Iran, Islamic Republic of
اگر مسئولان این چیزا رو میفهمیدن این وضع مملکت نبود
Iran, Islamic Republic of
استان ما اصلا مسئول نداره
رامین
Iran, Islamic Republic of
ازقدیم گفته اند:
همنشین توازتو به(بهتر) باید
تاتوراعقل ودین بیفزاید
مسولی که موضوع رادرک نمیکندهمان بهتره ننشسته باشد
بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

بازگشت ۳۵ داوطلب شبهه‌دار کنکور به دانشگاه

دیوان عدالت اداری حکم بازگشت موقت به تحصیل ۳۵ داوطلب مشکوک به تقلب کنکور را که اکثرا ...
قاچاق موتور هواپیما در هرمزگان!

قاچاق موتور هواپیما در هرمزگان!

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان از محکومیت بیش از ۹۶ میلیارد ریالی قاچاقچیان یک نگله موتور ...
ادغام رشته‌های «تجربی»، «ریاضی» و «انسانی»؟

ادغام رشته‌های «تجربی»، «ریاضی» و «انسانی»؟

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، گفت: ادغام رشته‌های شاخه نظری در حال بررسی کارشناسی ...
1