تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۴۱
کد مطلب : ۴۷۰۴۵۰
کبنا گزارش می‌دهد

فیلم | رانش زمین چالش خطرناک مسیر ملی پاتاوه - دهدشت

۲
۱
فیلم | چالش خطرناک مسیر ملی پاتاوه - دهدشت
کبنا ؛ جاده کوهستانی و ملی پاتاوه - دهدشت یکی از پرتردد‌ترین جاده‌های بین شهرستان کهگیلویه با یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و کریدور شمال به استان‌های جنوب و جنوب غربی کشور است، وقوع رانش زمین در چندین نقطه این مسیر به ویژه در فصل بارندگی‌ها به عنوان یکی از چالش‌های خطرناک این جاده محسوب می‌شود که باید با تدابیر لازم ایمن‌سازی فوری انجام شود.
     

ابرنا نوشت: احداث جاده ملی پاتاوه به دهدشت سال ۷۳ با سفر مقام معظم رهبری به استان مصوب شد. تکمیل این جاده جزء یکی از پروژه‌های اولویت دار دولت سیزدهم قرار گرفت.
جاده کوهستانی پاتاوه- دهدشت پس از ۲۷ سال، تیرماه سال جاری با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.
مسیر ملی پاتاوه - دهدشت بخش مهمی از کریدور شمال – جنوب کشور است که به کوتاه‌تر شدن مسیر اصفهان به بنادر جنوبی کشور کمک شایانی می‌کند. بهره‌مندی ساکنان بیش از ۴۰۰ روستای محروم در ۲ شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر ۱۰۰ هزار نفر از نعمت راه مناسب از جمله مزیت‌های این جاده ملی بشمار می‌رود.
جاده ۱۳۶ کیلومتری پاتاوه - دهدشت ۱۳ تونل بطول هشت هزار و ۲۰۰ مترو تعداد ۱۸ دستگاه پل بزرگ بالای دهانه ۱۶ متری در این جاده طراحی و احداث شده است.
مردم‌ امیدوارند که شیرینی بهره‌مندی از جاده پاتاوه- دهدشت، با تدابیر ویژه متولیان برای ایمن‌سازی فوری این شاهراه ارتباطی پایدار بماند و از هرگونه خطرات جبران ناپذیری پیش‌گیری شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
کاری که برای خدا نباشد برای ریا باشد فرو می ریزد آقای رئیسی این جاده همان موقع تکمیل بود گیر همین مشکلات فرو نشست‌ها و ریزش ها بود که باید انجام بشود و انجام نشد نه کار برای خدا انجام می دهید و از ترس قبول نشدن که آن شاالله به یاری خدا دیگه نمی شید بقولی از حول حلوا افتادی تو حلیم باید اگر چنانچه تصادفی منجر به فوت شد اینجا که کسی رسیدگی نمی کنند از دادگاه‌های صالحه جهانی علیه شخص خود رئیسی شکایت کنند چون اگر قرار بود که این جاده با این حجم مشکلات افتتاح شود هم آنهایی که تا این مرحله آورده بودند ولی این اشکالات فنی و زیر ساختی شناسایی کرده بودند بهتر از تو هم بدون لکنت زبان حرف می‌زد افتتاحش می کرد ولی چون آنها هم با سواد بودند و هم برای خدا بودند افتتاح نکردند گفتند باید رفع مشکل شود که شما بدون توجه به مشکلات و خطرات آمدید و فرت قیچی و افتتاح کردی این جاده یک سال قبل حضور شما با همین خصوصیات تابستانها استفاده می شد ولی الان با گردن باری اجازه دادند در فصل بارندگی تردد شود و جواب خونها و تصادفات احتمالی را شخص رئیسی باید پاسخگو باشد
محمد ولایی
Iran, Islamic Republic of
اولا این جاده غیر استاندارده:::: پیمانکاران به هر دلیل ضعیف درستش کرده اند::::: اسفالت خود بخود ترک می خورد واز هم می پاشد::::: حالا مسعولان کجا بودند بماند::((((:: دوم دوخطه کامل هم نیست نود درصدش سبقت ممنو عه طوری که چندین کیلو متر پشت ماشینهای سنگین عصبی شوی)))))))) سوم کمترین منفعت را برای دهدشت داره ««««««««« جاده میان برد دهدشت باغچه سادات بابا کان سپیدار به یا سوج 63کیلومتر کمتر از پاتاوه هست»»»»»»» چهارم از رسانه باید تقدیر شود که عین معلمان دلسوز انجام وظیفه میکنند
این استان از جاده وعمران وابادانی صفره حتی کشاورزی ودامداریهایش ازبین رفته::::: شعار وشعار وشعار مسعولان عزیز ملت چشم وگوش وسواد وعقل ووووو دارند عمل می خوان عمل
ادغام رشته‌های «تجربی»، «ریاضی» و «انسانی»؟

ادغام رشته‌های «تجربی»، «ریاضی» و «انسانی»؟

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، گفت: ادغام رشته‌های شاخه نظری در حال بررسی کارشناسی ...
زخم کهنه تورم

زخم کهنه تورم

تورم دو‌رقمی سال‌های زیادی از نیم‌قرن گذشته گریبان اقتصاد کشور را گرفته و گاه ایران را ...
متهمان چای «دبش» کجایند؟

متهمان چای «دبش» کجایند؟

در جدول پیوست مشخص است که میزان ارز اختصاص یافته به گروه صنعتی دبش طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ...
1