تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب : ۴۷۰۱۱۶
شبکه خانگی زیر ذره‌بین؛

انتقام عاشقانه با شلیک گلوله در دفتر خانم وکیل/ سارا بهرامی «شریک جرم» می‌شود؟

۰
انتقام عاشقانه با شلیک گلوله در دفتر خانم وکیل/ سارا بهرامی «شریک جرم» می‌شود؟
کبنا ؛
«شریک جرم» تازه‌ترین سریال شبکه نمایش خانگی به کارگردای مازیار میری است که شروع امیدوارکننده‌ای را در قسمت نخست رقم زد.
به گزارش کبنا نیوز، سرعت به‌روزرسانی سریال‌های شبکه نمایش خانگی در دوران رکود جریان سریال‌سازی در قاب تلویزیون شتاب بیشتری به خود گرفته و این روز‌ها ترکیب متنوعی از سریال‌ها در سبد مصرفی مخاطبان شبکه نمایش خانگی، خودنمایی می‌کنند.
به گزارش فرارو، مازیار میری و همایون اسعدیان که در مقام کارگردان و تهیه‌کننده پیش از این سریال «خسوف» را در شبکه نمایش خانگی عرضه کرده بودند و در مجموع عملکرد موفقی هم در جذب مخاطب داشتند، حالا از حاصل همکاری تازه خود رونمایی کرده‌اند.
مینی سریال «شریک جرم» از این هفته پخش خود را از پلتفرم نماوا آغاز کرده است و لااقل در گام اول نشان داد ظرفیت لازم برای به چشم آمدن و دیده شدن در این بازار را دارد.
آنچه در گزارش پیش رو می‌خوانید، روایت «فرارو» از قسمت ابتدایی این سریال جدید شبکه نمایش خانگی است.
درباره قصه «شریک جرم»؛ همه چیز با یک شلیک آغاز شد
فیلمنامه «شریک جرم» را امیر عربی نوشته است و داستان آن در قسمت اول با یک شوک آغاز شد. ماجرا از حضور یک زوج در آستانه طلاق در دفتر یک وکیل آغاز می‌شود و در ادامه درگیری میان این زوج اوج می‌گیرد و شلیک گلوله، غائله‌ای غیرمنتظره را برای خانوم وکیل رقم می‌زند.
مخمصه‌ای که خانم وکیل در آن گرفتار شده است، با حرف‌وحدیث‌های مربوط به گذشته این زوج گره خورده و حالا او باید نهایت سعی خود را بکند تا با رمزگشایی از اتفاقات گذشته، از این مخمصه رها شود.
پیگیری‌های خانم وکیل در همین قسمت ابتدایی هم حکایت از ناگفته‌های اطرافیان این زوج دارد که گذشته آن‌ها را تبدیل به یک معمای تمام عیار کرده است؛ معمایی که احتمالا بار اصلی تعلیق روایت سریال را هم در قسمت‌های بعدی بر دوش خواهد کشید.
درباره کارگردانی «شریک جرم»؛ عبور از تجربه «خسوف»
مازیار میری سریال «خسوف» را در معمولی‌ترین حالت ممکن کارگردانی کرده بود، البته این به معنای ضعف او نیست بلکه می‌توان به‌عنوان یک رویکرد از پیش انتخاب‌شده به آن نگاه کرد.
«خسوف» به گونه‌ای روایت شده بود که در همان قسمت‌های ابتدایی برخی آن را با استاندارد‌های سریال‌سازی در تلویزیون مقایسه می‌کردند و مهمترین ویژگی آن در زمینه کارگردانی هم تلاش برای روایت کاملا کلاسیک و خطی همه اتفاقات بود. از نظر هدایت بازیگران هم سریال متکی بر توانمندی چهره‌هایش بود و البته به خوبی توانست چهره‌های تازه و جوانی را هم به عرصه بازیگری معرفی کند.

«شریک جرم» تا اینجا از نظر کارگردانی سروشکل جذاب‌تری نسبت به «خسوف» دارد و احتمالا میری تلاش خواهد داشت تا با ضرباهنگ بالاتر و ساختار روایی منسجم‌تری داستان معمایی خود را روایت کند.
پرداخت شخصیت‌ها و هدایت بازیگران تا به اینجا از ویژگی‌های قابل‌قبول «شریک جرم» بوده است.
درباره بازیگران «شریک جرم»؛ سارا احیا می‌شود؟
حضور سجاد بابایی به‌عنوان بازیگر اصلی سریال «خسوف» در پلان ابتدایی «شریک جرم» و سهم بالای او در شکل‌گیری چالش ابتدایی داستان، این ذهنیت را به‌وجود آورده بود که میری این بار هم از این بازیگر به‌عنوان بازیگر نقش اصلی استفاده کرده است. به‌خصوص که در ادامه شاهد مواجهه او با المیرا دهقانی دیگر بازیگر سریال «خسوف» بودیم، اما خیلی زود مشخص شد که حضور این دو در سریال افتخاری بوده و صرفا می‌توان آن را ادای احترامی به همکاری قبلی این بازیگران جوان با کارگردان سریال دانست.
در ترکیب بازیگران سریال «شریک جرم» مهمترین چهره سارا بهرامی است. سارا بهرامی در یکی دو سال اخیر یکی از بازیگران زن پرکار در سریال‌های خانگی بوده است. او تا به امروز در پنج سریال «ساخت ایران»، «کرگدن»، «حرفه‌ای»، «درمان‌گر» و «خون‌سرد» به ایفای نقش پرداخته است و در اکثر این آثار هم ایفای یکی از نقش‌های کلیدی در روایت را برعهده داشته است.
نکته مهمتر اینکه این سریال‌ها در مجموع تجربه‌های شکست‌خورده در شبکه نمایش خانگی نبوده‌اند و اتفاقا می‌توان گفت همه آن‌ها در بازه پخش نمره قبولی را از مخاطبان گرفته و مورد توجه بوده‌اند. با این همه، اما نقش آفرینی سارا بهرامی در هیچ‌کدام آنگونه نبود که تبدیل به سکوی پرتابی برای این بازیگر در مسیر رسیدن به نقش‌های مهمتر باشد.
سارا بهرامی در چرخه اکران سینما‌ها هم در سال‌های اخیر دو فیلم «علف‌زار» و «چپ راست» را در دو فضای کاملا متفاوت داشت و روی پرده سینما کارنامه‌ای قابل‌قبول‌تر از خود ارائه کرد.
بهرامی اتفاقا در زمینه انتخاب نقش‌های خاص هم اهل ریسک است و در همین چند تجربه‌ای که در شبکه نمایش خانگی داشته، نقش‌های غیرکلیشه‌ای را برگزیده، اما عجیب است که این تجربه‌های متنوع آورده‌ای را که انتظار می‌رفت برای او به همراه نداشته است.
با این همه باید دید نقش‌آفرینی او در سریال «شریک جرم» چه عایدی و آورده‌ای را برای او به همراه خواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
1