تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۵۵
کد مطلب : ۴۶۹۵۱۴
کبنا اولین روز بارش در استان کهگیلویه و بویراحمد بررسی کرد

34 میلیمتر بارندگی یاسوج و 50 فقره تصادف؛ کم‌کاری ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد یا شهرداری یاسوج؟! (+ فیلم )

۲
۰
34 میلیمتر بارندگی یاسوج و 50 فقره تصادف؛ کم‌کاری ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد یا شهرداری یاسوج؟! (+ فیلم )
کبنا ؛
باران با همه زیبایی‌هایش در شهر‌های مختلف کهگیلویه و بویراحمد شروع به باریدن کرد، اما باز هم مثل همیشه تمام جداول شهری پر آب شده و سرریز شده‌اند. بخصوص در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بارش باران موجب شده برخی از خیابان‌های شهر دچار آبگرفتگی شود و راهبندان و ترافیک ایجاد شده است.
به گزارش کبنا نیوز، بخش‌هایی از بلوار مطهری چنان آبگرفتگی ایجاد شده که خوردو‌ها به کندی تردد می‌کنند، در خیلی از خیابان‌ها جداول دچار گرفتگی شده و سرریز شده‌اند. در بلوار ارتش آبگرفتگی در خیابان موجب کندی تردد و ترافیک خودرو‌ها شده است.
بلوار معاد آبگرفتگی زیادی ایجاد شده و علاوه بر کندی تردد، مشکلاتی از قبیل بی‌نظمی خودرو‌ها در عبور و مرور را ایجاد کرده است. خیلی از خودرو‌ها بی‌توجه به چراغ‌های راهنمایی فقط می‌خواهند از این نقطه عبور کنند و نظم ترافیکی شهر را به هم ریخته‌اند.
       
کمربندی یاسوج، در نزدیکی گلزار شهدا نیز آبگرفتگی در خیابان وضعیت بدی را ایجاد کرده است. آبگرفتگی و حجم زیادی آب در این مسیر قرار گرفت به‌نحوی که به خودروها آسیب می‌رساند. جداول کنار خیابان‌ها پر از گندآب شده‌اند، که باید پیش از این توسط شهرداری تمیز می‌شده‌اند.
 خیلی از جداولی که دچار سرریز آب شده‌اند، به دلیل تجمع زباله‌ها و ضایعات دچار چنین وضعی شده‌اند، در صورتی که شهروندان در خصوص زباله‌ریزی ملاحضه بیشتری داشته باشند و این را بدانند که جداول آب برای روان آب‌ها احداث شده‌اند، نه انداختن زباله‌ها، وضعیت شهر به این شکل نمی‌شود. قطعاً مسئولیت شهر فقط با شهرداری نیست و همه مردم خود را باید در پاکیزه نگهداشتن شهر مسئول بدانند.
موضوع دیگر این است که ستاد بحران و شهرداری باید پیش از بارش‌های سنگین جداول را تمیز کنند تا دچار گرفتگی و سرریزی نشوند. در چنین وضعیتی که زباله‌ها در آب باران موجب گرفتگی جداول آب شده، سلامت شهروندان را نیز به خطر میاندازد.
از طرفی به نظر می‌رسد خیلی از خیابان‌ها استاندارد‌های لازم از نظر آسفالت را ندارند، و همین باعث جمع شدن آب در مناطقی از شهر می‌شود.
   
سرهنگ جابر پیوست رئیس پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد نیز اظهار کرد: متأسفانه شاهد آبگرفتگی زیادی در سطح معابر شهر یاسوج هستیم که موجب تصادفات زیادی در معابر شهر شده‌است.
وی با بیان اینکه امروز تنها بیش از ۵۰ فقره تصادف در معابر شهر یاسوج داشته‌ایم افزود: این در حالی است که ده‌ها بار تا پیش از بارندگی اخیر به شهرداری گوشزد کرده بودیم که چنین وضعیتی ایجاد خواهد شد.
رئیس پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم‌اکنون در شرف آباد، ساحلی و بنسنجان و همچنین در اطراف بیمارستان شهید دکتر جلیل شهر یاسوج آبگرفتگی شدید داریم که موجب شده حتی پلیس هم نتواند وظیفه خود را به درستی انجام دهد و خودرو‌های پلیس هم گرفتار آبگرفتگی شده‌اند.
وی تصریح کرد: بیشتر تصادفات صورت گرفته که به دلیل خاموشی خودرو ناشی از آبگرفتگی بوده و خسارت‌های زیادی به خودرو‌ها وارد شده‌است، در حالی که شهرداری می‌توانست با شکافتن برخی پل‌ها که موجب آبگرفتگی می‌شوند و اصلاح و ساماندهی آن‌ها در معابری مانند شرف آباد و یا در بیمارستان شهید جلیل از بروز چنین وضعیت بحرانی جلوگیری کند.
تمام محور‌های مواصلاتی کهگیلویه وبویراحمد باز است؛ ادامه بارش‌ها
 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه وبویراحمد گفت: همه محور‌های مواصلاتی این استان اعم از اصلی، فرعی و راه‌های روستایی به جز گردنه بیژن باز و تردد به خوبی در جریان است.
حمیدرضا پیمان‌جو اظهار داشت: تنها با هماهنگی مدیریت بحران استان گردنه بیژن در جاده ارتباطی سی سخت به پادنا و سمیرم استان اصفهان به دلیل بارش سنگین برف و جلوگیری از بروز ریزش بهمن و ایمنی مسافران به صورت موقت مسدود شد.
وی بیان کرد: گردنه بیژن، منطقه‌ای سخت گذر در مسیر بین استانی روستای نورآباد از توابع پادنای سمیرم تا شهر سی سخت مرکز شهرستان دناست که در ایام سردِ سال، به بیش از سه متر می‌رسد و موجب ریزش بهمن می‌شود.
طول این مسیر، از انتهای روستای نورآباد سمیرم تا سی سخت ۲۰ کیلومتر است که ۱۲ کیلومتر در حوزه استان اصفهان و هشت کیلومتر در حوزه کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.
پیمان‌جو تصریح کرد: هم اینک همه نیرو‌های راهداری در راهدارخانه‌های ثابت و سیار به حالت آماده باش درآمده‌اند و تاکنون نیز مشکلی در مسیر‌های ارتباططی گزارش نشده است.
وی اضافه کرد: بیش از ۲۰۰ راهدار با ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد برای خدمات‌رسانی به مردم به حالت آماده باش درآمده است.
پیمان جو اضافه کرد: نیاز است با توجه به ادامه بارش این سامانه بارشی شهروندان از سفر‌های غیرضروری به جد خوداری کنند.
وی گفت: مردم در صورت تردد از محور‌های مواصلاتی با توجه به شدت سامانه بارشی از زنجیر چرخ و وسایل گرمایش همراه خو داشته باشند.
بنا براین گزارش، چهار هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر آن آسفالت شده است.
حدود ۵۲ درصد راه‌های روستایی استان آسفالت شده و ۴۸ درصد دیگر باقی مانده است. ۲۰۳ کیلومتر بزرگراه، ۴۳۹ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و پنج کیلومتر راه فرعی و مابقی روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
ساماندهی خانواده‌های سیل‌زده در کهگیلویه و بویراحمد
 مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۷خانوار متشکل از ۷۴ نفر که در شهرستان‌های مختلف استان خانه‌های آنان در پی بارندگی امروز خسارت دیده بود، ساماندهی شدند.
کاظم فلاحی‌دوست افزود: این شهروندان در شهرستان‌های کهگیلویه، گچساران، مارگون، لنده و بویراحمد در پی بارندگی‌های امروز خانه‌هایشان دچار آب گرفتگی شد.
وی بیان کرد: واحد‌های مسکونی این خانواده‌ها از آب تخلیه شد و آنان در چادر‌های برپا شده از سوی هلال احمر اسکان یافتند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: چهار تیم متشکل از ۱۴ امدادگر کار امدادرسانی به سیل زدگان بارندگی امروز را به عهده دارند.
فلاحی دوست ابراز کرد: امدادگران هلال‌احمر هم اکنون آماده امدادرسانی در نقاط مختلف استان هستند.
براساس آخرین گزارش اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد که در ساعت ۱۸. ۳۰ دقیقه منتشر شد شهرستان چرام با ۸۸ میلی‌متر شاهد بیشترین بارندگی امروز در استان بوده است. این سامانه همچنین در سرآسیاب یوسفی ۸۶، امامزاده جعفر ۷۶، لنده ۷۳، جاورده ۶۸، امامزاده پهلوان ۶۵، ممبی ۶۵ و برم سبز۶۳میلی‌متر باران داشته است.
تعمیر شبکه‌های آسیب دیده برق در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد به ایرنا گفت: با افزوده شدن۱۱ دستگاه خودروی خدمات‌رسان شامل وانتهای مجهز به اتاقک آهنکش، بالابر و کامیون به شرکت نیروی برق استان مدت زمان تعمیر شبکه‌های آسیب دیده برق کاهش می‌یابد.
محمد مرادی با اشاره به اینکه گاهی به طور همزمان شبکه برق چند نقطه نیازمند تعمیر می‌شود، تأکید کرد: افزایش تجهیزات خودرویی باعث می‌شود تا رفع نقص در کمترین زمان ممکن صورت گیرد.
وی تأکید کرد: پنج دستگاه خودروی وانت مجهز به تجهیزات بالابر به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال خریداری و به نقاط مورد نیاز و دارای کمبود در کهگیلویه و بویراحمد اعزام شده است.
وی بیان کرد: همچنین پنج دستگاه خودرو مجهز به اتاقک آهن کش به قیمت ۲۰ میلیارد ریال خریداری و به ناوگان قبلی استان اضافه می‌شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد همچنین از اختصاص یک دستگاه کامیون هشت تنی به ارزش ۲۰ میلیارد ریال به استان خبر داد و افزود: این خودرو خریداری شده و به زودی وارد استان می‌شود.
وی ابراز کرد: پیش از این ۱۱ دستگاه جرثقیل، ۱۱ خودرو مجهز به تجهیزات بالابر و چهار دستگاه خودروی عملیاتی برای خدمات‌رسانی در اختیار شرکت توزیع نیروی برق استان بود. 
بنا بر این گزارش، حدود ۳۰۰ هزار مشترک برق خانگی و تجاری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
گردنه بیژن در شهرستان دنا بسته شد
 مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: گردنه بیژن در جاده ارتباطی سی سخت به پادنا و سمیرم استان اصفهان به دلیل بارش سنگین برف و جلوگیری از بروز ریزش بهمن و ایمنی مسافران به صورت موقت مسدود شد.
علیرضا نیکروز افزود: گردنه بیژن تا فردا سه شنبه سی‌ام آبان ماه مسدود است و پس از عبور سامانه بارندگی مذکور از سوی راهداران کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی می‌شود.
وی بیان کرد: گردنه بیژن، منطقه‌ای سخت گذر در مسیر بین استانی روستای نورآباد از توابع پادنای سمیرم تا شهر سی سخت مرکز شهرستان دناست که در ایام سردِ سال، به بیش از سه متر می‌رسد و موجب ریزش بهمن می‌شود.
بنا بر این گزارش، طول این مسیر، از انتهای روستای نورآباد سمیرم تا سی سخت ۲۰ کیلومتر است که ۱۲ کیلومتر در حوزه استان اصفهان و هشت کیلومتر در حوزه کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.
گردنه بیژن از نام یکی از سرداران ایرانی به نام بیژن گرفته شده است که همراه با سربازانش هنگام گذر از این گردنه که میان دو قله نزدیک هم جای دارد برفگیر شد و همان جا در زیر خروار‌ها برف ناپدید شد.
۲۵ آبان امسال با بارش نخستین برف پاییزی در گردنه بیژن سبب مسدود شدن این منطقه شد که پس از ساعت‌ها از کوشش از سوی نیرو‌های امدادی اداره کل حمل و نقل جاده‌ای این مسیر بازگشایی شد و امروز دوباره با بارش سنگین برف و ایمنی مسافران این مسیر تا اطلاع بعدی مسدود شد.
بارندگی‌ها تاکنون بدون خسارت
مدیر کل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: سامانه بارشی بامداد امروز وارد استان شده و تاکنون بارندگی‌های خوبی به ویژه در مناطق گرمسیری به همراه داشته اما هیچ گزارشی از خسارت‌های ناشی از این سامانه گزارش نشده است.
نیکروز با اشاره به هشدار سطح قرمز هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد در پی ورود سامانه بارندگی قوی از شهروندان استان خواست تا از انجام مسافرت‌های غیرضروری پرهیز کنند.
وی از رانندگان نیز خواست ضمن رعایت فاصله طولی خودروی خود تجهیزات سفر مانند زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.
نیکروز همچنین به عشایر توصیه کرد: در نزدیکی سواحل رودخانه‌ها به علت سست بودن خاک و امکان بروز حادثه برای خود و دام‌هایشان خودداری کنند.
وی تأکید کرد: شهروندان و علاقه‌مندان به کوهنورودی در بازه زمانی امروز تا پایان روز سه شنبه از کوهپیمایی خودداری کنند.
شدت باران برخی مدارس کهگیلویه و بویراحمد را به تعطیلی کشاند
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه هیچ تصمیمی درباره تعطیلی مدارس اتخاذ نشد، گفت: تعطیلی مدارس در برخی از شهرستان‌های گرمسیری بر اساس نظر رئیس آموزش و پرورش و مدیر مدرسه بوده است.
تعطیلی مدارس در شهرستان‌های گرمسیری کهگیلویه وبویراحمد در حالی است که مدیریت بحران استان هیچ اعلام رسمی و مصوبه‌ای دراین زمینه نداشت و از صبح امروز با چندبار تماس و گفت وگوی خبرنگار ایرنا با این مجموعه و اداره کل آموزش و پرورش و همچنین فرمانداری‌ها برای احتمال تعطیلی مدارس اما ان‌ها پاسخ روشنی ندادند.
هم اینک با تعطیلی مدارس در مناطق گرمسیری، فرمانداران و مدیریت بحران استان می‌گویند که این تصمیم مدیران مدارس بود و ما اختیار و تشخیص در خصوص تعطیلی مدارس را به آن‌ها دادیم.
علیرضا نیک‌روز اظهار داشت: در پی صدور هشدار قرمز هواشناسی استان و با اعلام فرماندار لنده و بهمئی و معاون فرمانداری گچساران مدارس نوبت عصر بهمئی و عصر این شهرستان‌ها جهت اقدامات پیشگیرانه تعطیل شده‌اند که آن‌ها مدعی هستند که این تصمیم با هماهنگی مدیران مارس بود.
وی بیان کرد: نیاز است مدارس و کلاس‌های درس در معرض خطر آبراهه و دره‌های فصلی در صورت تهدید تعطیل شوند.
کهگیلویه و بویراحمد دارای افزون بر ۱۵۰ هزار دانش‌آموز پسر و دختر در مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم است.
نیکروز تصریح کرد: این سامانه بارشی تاکنون بارندگی‌های خوبی در سطح استان به دنبال داشته و هیچ خبری درباره اعلام خسارت و رانش زمین گزارش نشد.
وی بر آمادگی کامل همه نهاد‌ها تأکید کرد و گفت: از امروز صبح تا پایان روز سه شنبه همه مدیران در شهرستان‌ها به حالت آماده باش باشند.
نیکروز تصریح کرد: نیاز است شهروندان در این بازده زمانی از تردد غیر مجاز در محور‌های مواصلاتی و رفتن به کوهستان و تفرجگاه‌ها جدا خود داری کنند.
وی اظهار کرد: نهاد‌های خدمات‌رسان از جمله امور عشایر، جهاد کشاورزی راهداری، شرکت برق، هلال احمر، شهرداری‌ها و اورژانس برای خدمات‌رسانی بهتر در ادارات خود به حالت اماده باشد درآمدند.
نیکروز اضافه کرد: امروز همه مرخصی مدیران برای خدمات‌رسانی بهتر با توجه به صدور هشدار قرمز لغو شد.
آبگرفتگی معابر در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: بارندگی باعث آبگرفتگی برخی معابر و واحد‌های مسکونی در استان شده به طوری که منزل یکی از شهروندان یاسوجی به طور کامل تخلیه و ساکنان آن به جای دیگری منتقل شدند.
علیرضا نیکروز افزود: جاده یاسوج به بابامیدان که به علت ریزش سنگ مسدود شده بود به همت نیرو‌های خدمات‌رسان استان بازگشایی شد.
وی بیان کرد: بقیه راه‌های کهگیلویه و بویراحمد باز است و تردد در آن‌ها ادامه دارد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: وضعیت استان در پی بارندگی‌های شدید به صورت مداوم و ساعتی در گفت و گو با فرمانداران رصد می‌شود و تاکنون بارندگی مشکل خاصی ایجاد نکرده است.
وی تأکید کرد که همه نیرو‌های ستاد بحران در آمادگی کامل برای خدمات‌رسانی به سر می‌برند و برخی امدادگران به شکل خستگی ناپذیر در حال فعالیت هستند.
براساس آخرین اطلاع‌رسانی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد بارندگی تاکنون در برخی نقاط مانند قلعه دختر ۶۳ و باشت ۵۸میلی‌متر گزارش شده است.
براساس این گزارش سامانه بارشی که بامداد امروز فعالیت خود را در تمام نقاط استان آغاز کرده تا پایان وقت‌امشب فعال خواهد بود.
سیلاب موجب ریزش کوه در محور‌های ارتباطی یاسوج شد
فرماندار بویراحمد گفت: بارش شدید باران در این شهرستان موجب ریزش کوه در برخی راه‌های ارتباطی، قطعی برق و آبگرفتگی معابر در یاسوج و حومه شد.
شهرام مهدوی مطلق  اظهار کرد: در محدوده تونل گل زدی واقع در جاده یاسوج به بابامیدان ریزش سنگ وجود داشته است.
وی افزود: همچنین در جاده پاتاوه به دهدشت و دیگر محور‌های ارتباطی اصلی منتهی به شهرستان ریزش نقطه‌ای سنگ داشته‌ایم که همگی با تلاش راهداران برداشته شده‌اند و هم اینک تردد در مسیر‌های اصلی و فرعی روان است.
فرماندار بویراحمد عنوان کرد: سطح آبگرفتگی‌ها در نقاط مختلف شهرستان بالاست به گونه‌ای که در مهریان و بلهزار و گوشه آبگرفتگی شاهد بودیم که با کمک و ورود به موقع راهداری، شهرداری و آتش نشانی وضعیت بهتر شد.
مهدوی مطلق عنوان کرد: در محدوده بیمارستان شهید جلیل و پل سوم بشار آبگرفتگی زیاد است و منطقه تل خسرو هم آبگرفتگی معابر و منازل وجود داشت که با کمک شهرداری و دهیاری رفع شد.
وی ابراز کرد: در پی این بارش‌ها، از عصر امروز تاکنون برق منطقه لوداب قطع شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: بارندگی باعث آبگرفتگی برخی معابر و واحد‌های مسکونی در استان شده به طوری که منزل یکی از شهروندان یاسوجی به طور کامل تخلیه و ساکنان آن به جای دیگری منتقل شدند.
علیرضا نیکروز افزود: جاده یاسوج به بابامیدان که به علت ریزش سنگ بسته شده بود به همت نیرو‌های خدمات‌رسان استان بازگشایی شد.
وی بیان کرد: بقیه راه‌های کهگیلویه و بویراحمد باز است و تردد در آن‌ها ادامه دارد.
شهرستان چرام رکورددار بارش باران در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرستان چرام با ۸۸ میلی‌متر شاهد بیشترین بارندگی در سامانه اخیر تا ساعت ۱۸.۳۰ دقیقه امروز دوشنبه در استان بوده است.
ولی بهره‌مند افزود: این سامانه در سرآسیاب یوسفی ۸۶، امامزاده جعفر ۷۶؛ لنده ۷۳، جاورده ۶۸، امامزاده پهلوان ۶۵، ممبی۶۵و برم سبز۶۳میلی‌متر بارندگی داشته است.
وی بیان کرد: همچنین میزان بارندگی سامانه ذکر شده در قلعه دختر ۶۲، سرفاریاب ۶۰، قلعه رئیسی ۵۸، باشت ۵۸، بوستان ۵۶، سرآب ننیز ۵۴ماهور باشت ۵۳، فیلگاه ۵۲ و دشتروم ۵۱ باران ثبت شده است.
وی ابراز کرد: میزان بارش باران در دیل ۵۱، سوق ۵۱، آبدهگاه ۵۰، درغک ۴۸، دهدشت ۴۶.۶، لیکک ۴۶.۶ دوگنبدان ۴۶.۲، مارگون ۴۵، دیشموک ۴۵، ‌امیر آباد بابکان ۴۵، موشمی زیلایی ۴۵، ستنگان ۴۰، گنجگون ۳۷، یاسوج فرودگاه ۳۴، کالوس ۲۸، وزگ ۲۷.۵، چیتاب ۲۷.۲، نگ سرخ ۲۶، گنجه‌ای ۲۳، سی سخت ۲۲، تنگ رواق ۲۲، تلگاه ۲۰، دشت بز ۱۸،
پاتاوه ۱۸، کریک ۱۷، سیرون شبلیز ۱۷ و سینه نمک ۱۵ میلی‌متر گزارش شده است.
وی تأکید کرد: هوای کهگیلویه و بویراحمد فردا سه شنبه سی‌ام آبان ماه صاف تا قسمتی ابری، صبحگاهی در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی شده است.
بهره‌مند کاهش دمای هوا در برخی نقاط را از دیگر پدیده‌های شبانه روز آینده ذکر کرد و افزود: کمینه دمای هوای فردا در یاسوج سه، سی سخت ۲، دوگنبدان ۱۱، دهدشت ۹، امامزاده جعفر ۱۱، مارگون ۲، لنده ۱۱و لیکک نیز ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
وی عنوان کرد: این در حالی است حداقل دمای بامداد امروز در یاسوج ۹.۴، سی سخت ۷.۶، دوگنبدان ۱۶.۶، دهدشت ۱۵، امامزاده جعفر ۱۶.۸، مارگون هفت، لنده ۱۵.۳ و لیکک ۱۵.۶ نیز درجه سانتی گراد گزارش شده است.
رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: میزان بارش بلند مدت سالانه در‌ایستگاه یاسوج ۷۹۶، سی سخت ۶۹۶.۷، دوگنبدان ۴۳۷.۴، دهدشت ۵۰۳، لیکک ۴۰۶.۷، مارگون ۶۲۶ و منطقه امامزاده جعفر ۴۴۱ میلی‌متر است.
وی خاطرنشان کرد: میانگین بلند مدت سالیانه بارش باران در استان کهگیلویه و بویراحمد ۵۸۰ میلیمتر است.
کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد. این استان با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
احسنتو بر بحران مدیریت
غیر خدا خوش کمک کنه -
از مسئولین بخاری بلند نمیشه - فقط حرف می زنند.
مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
1