تاریخ انتشار
جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۷
کد مطلب : ۴۶۹۳۸۶
در گفت و گو با اعضای شورا شهر لیکک

وضعیت خطرناک عبور ماشین های سنگین از وسط شهر لیکک / معضل زمین هایی که سند منابع ملی دارند

۲
۱
وضعیت خطرناک عبور ماشین های سنگین از وسط شهر لیکک / معضل زمین هایی که سند منابع ملی دارند
کبنا ؛
جاده کمربندی شهر لیکک از مرکز این شهر می گذرد و عبور روزانه بیش از 50 خودروی سنگین مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است، مشکل بزرگ دیگری که در این شهر وجود دارد وضعیت نامشخص سند املاک و زمین های مردم است که نیازمند رسیدگی مسئولان شهری و استان به این موضوع است.
به گزارش کبنا نیوز، عضو شورای شهر لیکک در خصوص اعتبارات این شهر گفت: یک سری اعتبارات داخلی داریم که از عوارض بدست می آید، یک سری اعتبارات دولتی داریم که امور مالیاتی تحویل می دهد، اعتبارات نفت را هر سه ماه یکبار تحویل می دهند، همچنین منتظر تعیین تکلیف عوارض آلایندگی هستیم.
رضا بنیاداشت گفت: مشکل شهر لیکک کمبود اعتبارات است، چندین پروژه شهری داریم که تا چند ماه آینده به بهره برداری می رسد.
محسن کوکب نژاد نیز گفت: چند میدان برای مبلمان شهری ایجاد شد، میدان مرکزی را تغییر دادیم، برای میدان کتابخانه مبلمان قرار دادیم. بلوارها را عوض کردیم، از ورودی دروازه قرآن تا بلوار اصلی شهر آسفالت جدید ایجاد کردیم.
رئیس شورای شهر لیکک اظهار کرد: برای اعتبارات حق آلایندگی دادگاه حکم نهایی را صادر کرده و حق آلایندگی به لیکک تعلق می گیرد.
وی بیان کرد: سه مشکل در شهر داریم که اگر رفع شود شهر سر و سامان می گیرد، اول آنکه جاده فرمانداری به سمت مسکن مهر جاده رفت و برگشت نیاز دارد، یک پل نیاز داریم که اعتبارات زیادی می خواهد، اگر از بودجه ملی برای این پل اعتبار در نظر گرفته شود، ما می توانیم بگوییم شهر داریم.
کوکب نژاد افزود: از مرکز شهر برای ارتباط میان خیابان دین و دانش و خیابان رهبری نیاز به پل داریم، که باید اعتبار برای آن در نظر گرفته شود.
کوکب نژاد با اشاره به مشکل عبور و مرور ماشین های سنگین از مرکز شهر اظهار کرد: باید جاده کمربندی در بیرون شهر احداث شود، ما الان خیابان اصلی را آسفالت کرده ایم ولی روزانه حداقل 50 تریلی از مرکز شهر عبور می کند، با این وضعیت آسفالت خراب می شود و از بین می رود.
وی گفت: یکی از مشکلات اصلی مردم در لیکک سند برای زمین هایشان است، با معاون عمرانی استاندار مطرح کردیم که چرا ماده 5 اعمال نمی شود.
کوکب نژاد بیان کرد: همه مردم نگران وضعیت املاک و زمین هایشان هستند، خیلی از زمین های مردم سند منابع ملی خورده اند و می گویند باید حکم کشاورزی درست کنید.
وی گفت: باید بنیاد مسکن، ثبت اسناد و املاک، منابع ملی، دادگستری، جلسه تشکیل دهند و مشکل مردم را حل کنند.
کوکب نژاد افزود: مردم از منابع آب انشعاب می خواهند ولی انشعاب نمی دهد، اینها مشکلات توسعه شهری هستند.
کوکب نژاد اظهار کرد: اگر پول باشد ما باز هم مبلمان را تغییر می دهیم و توسعه می دهیم، ولی مشکل اصلی مردم همین کمربندی و بحث سند زمین هایشان است، این مشکلات واقعا دامن گیر مردم است.
رئیس شورای شهر لیکک در خصوص بکارگیری نیروهای جدید در شهرداری گفت: موقعی که پیمانکار آمد گفت با این تعداد نمی توانیم بهداشت و فضای سبز شهر را پشتیبانی کنیم.
وی افزود: بنابراین 25 نیروی کارگر و فضای سبز و بهداشت و انتظامی اضافه شد، که اینطور نیست که از طایفه و فامیل شورای شهر باشند، این افراد از همه طوایف هستند، 5 نیروی اداری نیز شهردار اضافه کردند که اعضای شورای شهر اعتراض کردند، هیچگونه بیمه ای برای این افراد پرداخت نمی شود و باید  تعیین تکلیف شوند.
وی در خصوص طریقه بکارگیری نیروها گفت: کارگر حجمی شهرداری که هیچ سوادی ندارد، چه آزمونی از او گرفته شود، این افراد بدون آزمون آمده اند ولی از همه طوایف هستند.
این عضو شورای شهر لیکک خاطرنشان کرد: 5 نفر نیز با حکم اداره کار برگشت به کار خورده اند، این افراد با شهردار قبلی کار کرده بودند، و اداره کار حکم داده که سر کار برگردند.
کوکب نژاد تأکید کرد: الان حقوق کارگرهای شهرداری حدودا 6 ماه عقب افتاده که از دوره قبل عقب مانده دارند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

محمدی
United States
درودبراقای کوکب نژادکه حرف دل مردم رازددرمورداسنادزمینهایشان که واقعن معظل بزرگی هست برای مردم ودادگستری بایداسنادزمینهاتائین تکلیف شوندوهمه زمینهاازمنابع ملی پس گرفته شوندوسنددارشوند
اشنا
Iran, Islamic Republic of
سلام...‌کل مردم لیکک میدانند که چرا جاده کمربندی متوقف شده چون شهردار قبلی آقای سید با رانت و کلک خیابان 30متری را به 16 متری تبدیل کرد تا زمینهای آقای سپر که برادر و از تبار خودش بوده ارزش مالی پیدا کنند .... و کمربندی هم ول شد😕 به همین سادگی
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
توطئه عليه قاليباف

توطئه عليه قاليباف

حميد رسايي، عضو سابق جبهه پايداري و از چهره‌هاي اصلي تشكل جديد اصولگرايان يعني شريان ...
1