کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری:

تقاطع گندی‌خوری محور پاتاوه_ دهدشت حادثه‌خیزترین تقاطع کهگیلویه و بویراحمد است

22 آبان 1402 ساعت 20:03

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: راهکارهای کاهش تصادفات در محورهای بین شهری و روستایی بکار گرفته شود.


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: راهکارهای کاهش تصادفات در محورهای بین شهری و روستایی بکار گرفته شود.
به گزارش کبنانیوز، علی محمد روستا روز دوشنبه در نشست کمیسیون ایمنی راه ها بر رفع مشکل آنتن دهی در مسیرهای استان تاکید کرد و افزود: برای کاهش تصادفات همه دستگاه های اجرایی همکاری کنند و پای کار بیایند.
وی با بیان اینکه  ۱۲ نقطه کور آنتن دهی در مسیرهای استان قرار دارد، تاکید کرد که اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان در نشست آینده این کمیسیون برنامه ای برای پوشش آنتن دهی در این نقاط از جمله کمربندی یاسوج ارائه دهد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری افزود: بیشتر تصادفات و حوادث رانندگی مربوط به کمربندی یاسوج است و نباید در این نقطه حادثه‌خیز نقاط کوری وجود داشته باشد.
روستا به وضعیت تصادفات در محورهای برون شهری و روستایی استان طی هفت ماهه سال جاری اشاره کرد و گفت: فروردین ماه امسال شاهد کاهش تصادفات منجر به فوت بودیم و از این حیث در میان چهار استان برتر کشور قرار داشتیم.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه در هفت ماهه امسال تصادفات منجر به فوت در استان افزایش داشت گفت: طبق اعلام رئیس پلیس راه استان یکی از عوامل افزایش حوادث رانندگی جاده جدید پاتاوه به دهدشت بوده که فاقد برخی از علائم راهنمایی و رانندگی است.
به گفته معاون امورعمرانی استانداری این مسیر ترانزیتی نقاط حادثه‌خیز زیادی دارد و تعداد تصادفات جرحی و منجر به فوت در این مسیر روز به روز در حال افزایش است و در صورتی که این نقاط حادثه‌خیز اصلاح نشود شاهد بالا رفتن آمار تصادفات منجر به فوت در فصل زمستان خواهیم بود.
وی بیان کرد: تقاطع گندی خوری در محور پاتاوه به دهدشت حادثه‌خیزترین تقاطع در سطح استان است و پروژه با ۸۴ میلیارد تومان به مناقصه رفته که تا ۱۰۰ میلیارد تومان قابل افزایش است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: راهداری نسبت به آشکارسازی و نصب روشنایی تقاطع گندی خوری تا زمان شروع عملیات اجرایی اقدام کند.
وی با اشاره به اینکه نبود روشنایی تونل های محور پاتاوه به دهدشت همواره مورد انتقاد بود، گفت: اعتبار خوبی برای تونل های محور پاتاوه به دهدشت اختصاص داده شده است که روشنایی این تونل ها تامین شود.
روستا اظهار داشت: تجهیز و گازرسانی ساختمان پلیس راه محور پاتاوه به دهدشت مورد تاکید است و دستگاه متولی این مهم را در دستور کار قرار دهد.
رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد هم گفت از زمان افتتاح محور ترانزیتی پاتاوه به دهدشت تاکنون ۱۶ نفر در حوادث رانندگی این محور جان خود را از دست داده اند.
سرهنگ حسن دانایار عنوان کرد: یکی از عوامل افزایش تصادفات منجر به فوت تقاطع گندی خوری است که تاکنون اصلاح نقاط حادثه خیز در این محور در کاهش تصادفات جرحی و فوتی تاثیری نداشته است.


کد مطلب: 469223

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/469223/تقاطع-گندی-خوری-محور-پاتاوه-دهدشت-حادثه-خیزترین-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1