تاریخ انتشار
جمعه ۵ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۳۰
کد مطلب : ۴۶۸۵۷۸
با انعقاد یک تفاهمنامه؛

۷۰ مرکز کتابخانه‌ای کهگیلویه و بویراحمد خانه‌های ترویج فرهنگ زیست محیطی می‌شوند

۰
۷۰ مرکز کتابخانه‌ای کهگیلویه و بویراحمد خانه‌های ترویج فرهنگ زیست محیطی می‌شوند
کبنا ؛همزمان با چهارمین روز از آبان ماه ۱۴۰۲ مدیران کل حفاظت محیط زیست و کتابخانه‌های استان تفاهمنامه فرهنگی زیست محیطی در ۱۴ بند و تبصره امضاء کردند.
به گزارش کبنا به نقل از اداره روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد، در ابتدای این نشست، اسلام جاودان خرد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان به تشابه کاری محیط زیست و کتابخانه‌ها در مقوله فرهنگ‌سازی اشاره کرد و گفت: محیط زیست و کتابخانه هر دو نیازمند یک کار فرهنگ‌سازی‌اند و مراکز کتابخانه‌ای می‌توانند نقطه شروع و مرکز ترویج این فرهنگ باشند.
جاودان خرد با اشاره به اهمیت آموزش و نهادینه کردن فرهنگ زیست محیطی در بحث جبران و کمبود محیط‌بان گفت: استان با توپوگرافی عمدتا" کوهستانی و صعب العبور با کمبود محیط‌بان مواجه است، فلذا برای جبران این نقیصه خود را موظف نموده‌ایم از هر فرصت و روزنه‌ای برای گسترش فرهنگ زیست محیطی استفاده کنیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: محیط زیست و منابع طبیعی به این نتیجه رسیده‌اند که اگر الان به فکر فرهنگ‌سازی نباشند مطمئناً چند سال آتی نتیجه‌ای جزء افسوس خوردن برای نسل‌های آینده نخواهیم داشت.
وی با اشاره به کوتاهی و بی‌توجهی انسان در بحث تخریب طبیعت و جنگ تقابلی ناخواسته‌ای که با طیعت راه انداخته‌ایم گفت: جنگ با طبیعت در بحث رانش زمین، گرد و غبار، سیل، آتش سوزی، زلزله و غیره به مراتب سخت‌تر از جنگ با انسان است فلذا می‌طلبد که با طبیعت مهربانتر رفتار کنیم تا درگیر قهر آن نشویم.
در ادامه این نشست محسن جبار نژاد مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بعنوان یک شهروند فارغ از بحث مسئولیت راغب کار‌های زیست محیطی هستم و خود را در این راه موظف می‌دانم زیرا طبیعت آیه و نشانه خداوندی است.
وی گفت: مادامیکه ما بعنوان مردم و مسئولین برای کار‌هایمان پیوست زیست محیطی فرهنگی و نگرش مثبتی نداشته باشیم صد‌ها دولت نمی‌تواند کار را به نحوه احسن انجام دهد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان افزود: اکثر نماد‌های فرهنگی ما برگرفته از طبیعت است و غم‌انگیز است وقتی می‌بینیم به راحتی و از روی لهو و لعب به جان طبیعت افتاده‌ایم و آن را تخریب می‌کنیم در واقع تخریب طبیعت مبارزه ناخواسته با فرهنگ ماست.
وی با اشاره به شبکه کسترده کتابخانه‌ای استان گفت: ۷۰ مرکز کتابخوانی استان سفیران محیط زیست خواهند شد.
گفتنی است در پایان این نشست تفاهمنامه همکاری فرهنگی زیست محیطی در ۱۴ بند و تبصره به امضاء مدیران کل حفاظت محیط زیست و کتابخانه‌های عمومی استان رسید که برای اجرا به بخش‌های تابعه ارجاع خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

نیرو‌های حماس در قالب گروه‌های مختلف و بعضا به صورت مستقل وارد میدان عملیات علیه اسرائیل ...
مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدارس نزدیک به چهره‌های حاکمیتی از محل‌هایی هستند که مسوولان‌شان امید دارند نسل‌های بعدی ...
سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

 مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش اعلام کرد نرخ بیکاری به رقم ۷.۹درصد رسیده است. بررسی ...
1