تاریخ انتشار
پنجشنبه ۴ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب : ۴۶۸۵۶۴
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

بی‌رحم‌ترین شکارچیِ دنا دستگیر شد + تصاویر دلخراش

۷
۴
بی‌رحم‌ترین شکارچیِ دنا دستگیر شد + تصاویر دلخراش
کبنا ؛مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز پنج شنبه چهارم آبان ۱۴۰۲ از دستگیری بی رحم ترین متخلف دنا خبر داد.
به گزارش کبنا، بزرگان دینی در مورد شکار از روی لهو و لعب می گویند شکار کردن از روی لهو و برای خوش گذرانی جایز نیست و تا آنجا که بیشتر مراجع تقلید و علما نیز شکار از روی خوش گذرانی را حرام اعلام کرده‌اند.
اما هستند کسانی که در اوج برخورداری از نعمات خداوندی و از روی طمع بیشتر و لذت های آنی و کاذب در اوج قساوت قلب و در خلاء کمبود محیط بان در صبحگاهان و عصرگاهان حیات وحش بی زبان را با اسلحه های بی صدا (با صدای خیلی کم ) که گاهاً صدای شلیک آنها از ۱۰۰ متر فراتر نمی رود شکار می کنند و بدتر از آن با افتخار به ثبت تصاویری به همراه لاشه ها می پردازند.
بر همین اساس مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز پنج شنبه چهارم آبان ۱۴۰۲ از دستگیری بی رحم ترین متخلف دنا خبر داد و گفت: از یک ماه قبل بود که محیط بانان یگان حفاظت پارک ملی دنا، با دریافت اطلاعاتی رفتار یک متخلف حرفه ای را زیر نظر گرفتند.
اسلام جاودان خرد گفت: با برنامه‌ریزی های صورت گرفته متخلف در حالی بطور کامل در تور اطلاعاتی مامورین یگان حفاظت پارک ملی دنا قرار گرفت که وی پس از رفتن به کوه در یک نقطه کور، اسلحه خود را پنهان می کرد و به خانه خود بر می گشت.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: با اطلاعات دریافتی از مردم طبیعت دوست دنا، مامورین در جریان تمام اطلاعات و اقدامات شکاری وی قرار گرفته بودند فلذا با هماهنگی دادستان شهرستان دنا و همراهی پلیس اطلاعات، پس از ضبط اسلحه پنهان شده و دستگیری وی، شاهد تصاویری دلخراش از شکار کل های دنا با همان اسلحه هرنت (اسلحه های با صدای خیلی کم که صدای شلیک آن گاهاً بیشتر از ۱۰۰ متر شنیده نمی شود) بودیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: با مشاهده و تجزیه و تحلیل تصاویر دریافتی از گوشی متخلف، معلوم شد که وی تعداد ۹ راس کل با همین اسلحه شکار کرده است.
جاودان خرد افزود: متخلف با دستور مراجع قضایی روانه زندان شد ضمن آنکه اسلحه کشف شده تا صدور رای نهایی بصورت امانی در انبار دادسرا نگهداری می شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ضمن تشکر از همراهی خوب مردم طبیعت دوست استان با یگان حفاظت محیط زیست نیز گفت: هم وطنان عزیز می توانند با تماس رایگان به شماره ۱۵۴۰ گزارش های زیست محیطی خود را به ما اطلاع دهند تا از طریق مراجع قضایی و انتظامی اقدامات لازم را انجام دهیم.
گفتنی است جریمه حقوقی شکار هر راس کل وحشی شکار شده ۲۵ میلیون تومان است که این جدای از جریمه کیفری جرم می باشد.












نام شما

آدرس ايميل شما

طبیعت دوست
United States
انسانیت...!!!
از دیو و دد ملولم .
Iran, Islamic Republic of
کوفتت بشه . کوفتت بشه . کوفتت بشه . کوفتت بشه . کوفتت بشه . کو...
United Kingdom
واقعا بی رحم و بی انصاف بود خدا لعنت کند کسی را که برای این فرد سفارشی داشته باشد
Iran, Islamic Republic of
/ الان هم جریمه ۲۵ میلیونی ب ای هر راس کل خیلی کمه
قاصدک
United States
خدا بزنت انشااله ، وحشی ِ بی فرهنگ
حسن حسینی موردراز
Romania
با درود به محضر حافظان طبیعت وساکنین واقعی ان که ما به غلط به انها وحوش میگوییم خلاصه میگویم من قبول دارم که شکار چی بیرحم است شما به عاقبت زندگی شکارچی وفرزنداش که از دسترنج او استفاده میکنند بدقت توجه کنیداما بنظر من ظالمتر وبیرحمتر ازشکارچی صادر کننده جواز شکار ولو برای یک روز باشد است .پس بانی اصلی صادر کننده جواز شکار است اگر واقعا با این عمل غیر انسانی مخالف هستیم اصل قضیه را مورد توجه قرار دهیم وتغیرات ضروری را به کمک اموزش واقعی ومرتبط اغاز کنیم از نظر من اگر اموزش با پشتوانه عمل اما از بانی تا مجری ومتنفع صادقانه انهم به وسیله معلم معتقد از دبستان تا همه دوران زندگی باور داریم دراین راستا در جامعه بیاموزیم ویادگاری همراه با ارامش وجدان انهم به دور از شعار ومنفعت طلبی از خود در دوران تایخ برجای کذاریم اگر قبول دارید وداریم پس باشهادت الهی از خودمان شروع کنیم دراین راستا سخن بسیار است اما به ناچار فقط گزیده گفته ام امیدوارم بشرط صداقت خداوند یاریمان دهد
عسکر
Iran, Islamic Republic of
به این میگن .
چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

چرا اسرائیل از حماس وحشت دارد؟

نیرو‌های حماس در قالب گروه‌های مختلف و بعضا به صورت مستقل وارد میدان عملیات علیه اسرائیل ...
مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدارس نزدیک به چهره‌های حاکمیتی از محل‌هایی هستند که مسوولان‌شان امید دارند نسل‌های بعدی ...
سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

 مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش اعلام کرد نرخ بیکاری به رقم ۷.۹درصد رسیده است. بررسی ...
1