تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۵۷
کد مطلب : ۴۶۸۳۷۸
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد خبر داد

۲۲ نمونه تاکسیدرمی استان چشم انتظار موزه تاریخ طبیعی

۰
۲۲ نمونه تاکسیدرمی استان چشم انتظار موزه تاریخ طبیعی
کبنا ؛مدیر کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دلیل نداشتن موزه تارخ طبیعی ۲۲ تروفه تاکسیدرمی شده پس از ذخیره ژنتیکی در مساحتی ۲۰ متر مربعی در این اداره کل نگهداری می‌شوند. بازدید برای عموم آزاد و رایگان است.
به گزارش کبنا به نقل از اداره روابط عممی و امور رسانه حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همزمان با آخرین روز‌های مهرماه ۱۴۰۲ از ذخیره ژنتیکی ۲۲ گونه جانوری مهم در استان خبر داد و گفت: ذخیره منابع ژنتیکی یکی از ارکان حفاظت در خارج از زیستگاه اصلی است و نقش مهمی در احیاء گونه‌ها دارد که این کار دراستان در حال انجام است.
اسلام جاودان خرد گفت: راه‌اندازی بانک سلولی جانوری یکی از دغدغه‌ها و نیاز اصلی برای حفاظت از گونه‌های جانوری استان بود که با تلاش و تأمین اعتبار، خرید و به روز‌رسانی تجهیزات بخش آزمایشگاهی صورت گرفته است.
جاودان خرد به اقدام محیط زیست با گونه‌های جانوری پس از ذخیره ژنتیکی آن‌ها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر گونه‌ها پس از ذخیره ژنتیکی و تاکسیدرمی در محیط زیست استان نگهداری می‌شوند و اکنون ۲۲ نمونه تروفه در محیط زیست وجود دارد که بدلیل نبود موزه تاریخ طبیعی این گونه‌ها در اداره کل و درمساحت ۲۰ متر مربعی احداث شده توسط این اداره نگهداری می‌شوند.

وی گفت: ساختمان موزه تاریخ طبیعی استان در دور اول سفر ریاست جمهوری احمدی نژاد در ارتفاعات مشرف بر پارک جنگلی یاسوج کلنگ زنی شد وتقریباً ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما متأسفانه از آن زمان تاکنون ر‌ها شده است.
جاودان خرد افزود: در سفر دکتر سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به استان و بازدید ازآن قول مساعد داد و گفتند: وجود موزه تاریخ طبیعی برای کهگیلویه وبویراحمد بعنوان نگین زاگرس ضروری است و می‌بایست پیش از این ساختمان موزه تاریخ راه‌اندازی می‌شد و سازمان حفاظت محیط زیست این آمادگی را دارد که با همکاری استانداری نسبت به تکمیل موزه اقدام نماید.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: در ادامه رایزنی‌ها برای احداث موزه تارخ طبیعی استان، دکتر عسکری معاون اقتصادی استاندار نیز از این سازه ر‌ها شده بازدید نموده و قول مساعدت داند و‌امیدواریم که هر چه زودتر با تصویب و تخصیص اعتبار لازم عملیاتی گردد.
نام شما

آدرس ايميل شما

سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

 مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش اعلام کرد نرخ بیکاری به رقم ۷.۹درصد رسیده است. بررسی ...
هر دولتی که باشد قصه همین است؟

هر دولتی که باشد قصه همین است؟

همه که توان‌مان را هم افزا کنیم، قدرت مان چند برابر می‌شود و مشکلات را از سر راه برمی‌دارد....
قتل بهت‌آور داریوش مهرجویی؛ آنچه می‌دانیم، آنچه نمی‌دانیم!

قتل بهت‌آور داریوش مهرجویی؛ آنچه می‌دانیم، آنچه نمی‌دانیم!

یکی دیگر از شایعات مربوط به این اتفاق تلخ هم، گزاره بریده شدن سر این کارگردان شهیر سینمای ...
1