کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

پیشنهاد یکی از نامزد‌های انتخابات مجلس بویراحمد به رئیس صدا و سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد / در برنامه‌های ضبط‌شده با رقابت کارگردان‌ها طرفیم نه کاندیدا‌ها

28 مهر 1402 ساعت 13:26

شیرعلی خرامین یکی از نامزد‌های انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه‌ای به ریاست صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد، خواستار فراهم نمودن زمینه‌ای برای حضور نامزد‌های انتخاباتی در برنامه زنده تلویزیونی شد.


شیرعلی خرامین یکی از نامزد‌های انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه‌ای به ریاست صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد، خواستار فراهم نمودن زمینه‌ای برای حضور نامزد‌های انتخاباتی در برنامه زنده تلویزیونی شد.
به گزارش کبنا، متن کامل این نامه را در زیر می‌خوانید:
به نام خدا
برادر بزرگوار جناب آقای دکتر رئوف ریاست محترم صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد
سلام علیکم
احتراماً بنا به اطلاعات مسموع، صدا و سیمای مراکز استان‌ها در نظر دارد از طریق راه‌اندازی کانال‌های محلی، فرصتی در اختیار نامزد‌های انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی قرار دهد تا بدان‌وسیله به معرفی خود و برنامه‌هایشان بپردازند.
گویا قرار است نامزد‌های انتخابات طی یک برنامه ضبط‌شده، به بیان موارد مورد نظر خود بپردازند. اما این شیوه‌ی معرفی، مضراتی دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود.
همان‌طور که استحضار دارید حسب فرمایش ریاست محترم سازمان صدا و سیما جناب آقای دکتر جبلی، این فرصت جهت رعایت عدالت انتخاباتی و فراهم آوردن فرصت برابر و در نتیجه جلوگیری از اثرات مضر تبلیغات ناصحیح برخوردار از پشتوانه‌ی پول بوده و می‌توانست تا حد زیادی زمینه آگاه‌سازی مردم در انتخاب و ورود انسان‌های شایسته را در مجلس فراهم آورد.
اما بر اساس ابتدایی‌ترین اصول تبلیغات سیاسی، در برنامه‌های ضبط‌شده، ما به‌جای این‌که با رقابت کاندید‌ها روبرو باشیم، شاهد رقابت کارگردانان و ترفند‌های روانی به‌کار رفته در این برنامه‌ها خواهیم بود.
از سوی دیگر، برنامه‌های ضبط‌شده ابزار بسیار مؤثری برای مخفی کردن ضعف انسان‌های ضعیف و ابزار‌های پنهان آن‌ها خواهد بود. بنابراین این شکل از برنامه‌ها نه تنها زمینه عدالت تبلیغاتی را فراهم نخواهند کرد، بلکه خود تبدیل به ابزاری ضدعدالت خواهند شد و در آن، هدف اولیه که معرفی نامزد جهت انتخاب درست است، به کلی فراموش می‌شود.
در برنامه‌های ضبط‌شده، آن‌کس که هزینه بیشتری صرف ساخت کلیپ کند، می‌تواند از کارگردانان ماهرتری استفاده نماید و به همین راحتی ضعف‌های خود را بپوشاند. ازاین‌رو با توسل به ابزار سرمایه و رسانه، خود را به شکل دیگری جلوه دهد. بنابراین، برنامه‌های ضبط‌شده، ابزار مناسبی برای معرفی نامزد‌های انتخاباتی نیستند و در آن، عدالت قربانی می‌شود.
لذا تقاضامندم تلاش نمایید به‌جای برنامه ضبط‌شده، زمینه‌ی برنامه‌ی زنده به‌صورت پرسش و پاسخ، از طریق پیگیری در مرکز کشور را فراهم‌آورید. بدون شک در برنامه‌های زنده همراه با پرسش و پاسخ، جز فرد کاندید و توانایی و تخصص او، هیچ پشتوانه‌ی کاذب دیگری نمی‌تواند در معرفی او دخیل باشد. در این صورت است که شهروندان می‌توانند با علم و آگاهی کامل، نامزد مورد نظر خود را انتخاب کنند و این مصداق همان عدالت مد نظر ریاست محترم سازمان جناب دکتر جبلی و مسئولین نظام خواهد بود.
توفیق روزافزون شما برادر بزرگوار و همکاران خودم را از خداوند منان خواستارم.


کد مطلب: 468322

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/468322/پیشنهاد-یکی-نامزد-های-انتخابات-مجلس-بویراحمد-رئیس-صدا-سیمای-استان-کهگیلویه-برنامه-های-ضبط-شده-رقابت-کارگردان-ها-طرفیم-نه-کاندیدا-ها

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1