تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب : ۴۶۸۱۰۹
در گفت و گوی اختصاصی رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد با کبنانیوز؛

احیای امور اجرایی و مدیریتی پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد در سال 1401 / 82 واحد فناور جدید و 8 شرکت دانش بنیان به پارک ملحق شد / افزایش 10 برابری بودجه استانی پارک / افزایش 5 برابری اشتغالزایی در واحدهای فناور پارک / رتبه برتر استان در جشنواره کشوری / مصوبات سفر ریاست جمهوری برای پارک علم و فناوری چه بود؟

۵
۰
احیای امور اجرایی و مدیریتی پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد در سال 1401 / 82 واحد فناور جدید و 8 شرکت دانش بنیان به پارک ملحق شد / افزایش 10 برابری بودجه استانی پارک / افزایش 5 برابری اشتغالزایی در واحدهای فناور پارک /  رتبه برتر استان در جشنواره کشوری / مصوبات سفر ریاست جمهوری برای پارک علم و فناوری چه بود؟
کبنا ؛
محسن فرزین، رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد و از افراد علمی و پرتوان استان و یکی از آینده‌های مدیریتی استان است. فرزین دکترای علوم و مهندسی آبخیزداری از دانشگاه تهران و عضو هیئت علمی با مرتبه استادیاری در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه یاسوج است که بیش از 110 مقاله علمی پژوهشی متعدد در مجلات معتبر علمی بین‌المللی به چاپ رسانده و مسئولیت هایی در دانشگاه داشته است.
رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه وبویراحمد در گفت و گوی اختصاصی با کبنا نیوز گفت: از سال ۱۴۰۱ که مقام معظم رهبری بحث اهمیت دانش بنیان‌ها و فناوری را مطرح کردند،  اهمیت دانش بنیان‌ها بیش از گذشته مشخص شد و پس از آن قانون جهش تولید دانش بنیان تصویب شد و یکی از بهترین قوانینی بود که توسط مجلس شورای اسلامی مصوب شد.
احیای امور اجرایی و مدیریتی در پارک علم و فناوری
وی گفت: خردادماه سال 1401 مسئولیت پارک علم و فناوری کهگیلویه وبویراحمد به بنده محول شد که با وجود شعار سال مقام معظم رهبری همه توجهات به سمت پارک علم و فناوری معطوف بود و کار جهادی می‌طلبید. از نظر ساختار سازمانی پارک علم و فناوری به مدت یک سال معاونت نداشت، یک بازآرایی کردیم و ساختار جدیدی را تدوین کردیم.
رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه وبویراحمد تأکید کرد: بخش‌های جدیدی در سطح مدیریتی و اجرایی ایجاد کردیم، معاونت فناوری و نوآوری را احیا کردیم، امور رویداد‌ها، آموزش و ترویج، پذیرش، نظارت و ارزیابی را راه‌اندازی کردیم
راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری در کهگیلویه و بویراحمد
فرزین گفت: امور حمایت و تسهیلات را ساماندهی کردیم، پیش از این پرداخت تسهیلات شکل مدونی نداشت که بعد از دو ماه صندوق پژوهش و فناوری را راه‌اندازی کردیم و امور پرداخت مالی و تسهیلات را به این صندوق واگذار کردیم، پارک علم و فناوری سهام دار صندوق است.
وی ادامه داد: دفتر استانداردسازی راه‌اندازی شد که یکی از نیاز‌های حوزه تولید بود، دفتر مالکیت فکری را در پارک علم و فناوری راه‌اندازی کردیم که تنها مرجع تخصصی ثبت اختراعات در استان کهگیلویه وبویراحمد است.
دفتر تجاری‌سازی و بازاریابی نیاز فناوران
رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه وبویراحمد با تأکید بر اهمیت دفتر تجاری‌سازی و بازاریابی گفت: خیلی از شرکت‌ها به مرحله تولید می‌رسند ولی به دلیل ناآشنایی با بازار فروش با شکست مواجه می‌شوند، به همین دلیل چنین دفتری یکی از نیاز‌های مهم پارک بود، ولی به دلیل کمبود نیرو، این بخش هنوز فعالیت کاملی ندارد.
فرزین اظهار کرد: یکی از خلا‌هایی که احساس می‌شد معاونت پشتیبانی و توسعه بود که احیا شد، دفتر امور حقوقی و قراداد‌ها را ذیل معاونت توسعه راه‌اندازی کردیم و یک مؤسسه خوب مسائل حقوقی شرکت‌ها و پارک علم و فناوری را پیگیری می‌کند.
۱۳۴ واحد فناور عضو پارک علم و فناوری استان
فرزین در خصوص رشد کمی و کیفی واحد‌های فناور پارک استان گفت: تا خردادماه ۱۴۰۰، ۵۲ شرکت و واحد فناور عضو پارک علم و فناوری بودند که برخی از آن‌ها هم غیرفعال بودند، با تلاش و کار جهادی تا مهرماه ۱۴۰۲ تعداد ۱۳۴ واحد فناور عضو پارک علم و فناوری استان کهگیلویه وبویراحمد هستند و با سرعت خوبی به هدف‌گذاری مطلوب پارک رسیدیم.  
رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد: از نظر افزایش تعداد واحد‌های فناور ذر 15 ماه،  ۱۴۰ درصد رشد داشتیم.
۱۷ شرکت دانش بنیان زیر نظر پارک علم و فناوری
وی با بیان اینکه ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان در معاونت فناوری ریاست جمهوری انجام می‌گیرد افزود: شرکت‌های دانش بنیان بنگاه‌های اقتصادی هستند که علم و اقتصاد را در کنار هم می‌بینند و مرز‌های دانش را جابجا می‌کنند، تا سال 1401، 9 شرکت دانش بنیان زیر نظر پارک علم و فناوری کهگیلویه وبویراحمد بود که در حال حاضر این تعداد به ۱۷ شرکت رسیده است.  
بهتر است بر ظرفیت‌ها و معضلات استان متمرکز شویم
فرزین تصریح کرد: پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد در تمام رشته‌ها پذیرای واحد‌های فناور است و محدودیتی وجود ندارد، ولی بهتر است که بر حوزه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان و معضلات استان متمرکز شویم.  
فرزین با بیان اینکه کشاورزی، منابع طبیعی، منابع آب، گردشگری و انرژی از جمله پتانسیل‌های مهم استان کهگیلویه و بویراحمد است، تأکید کرد: ذر حوزه گیاهان دارویی چند شرکت خوب داریم که دارو‌های بسیار خوب و درجه یکی را تهیه کرده‌اند و آینده بسیار خوبی در این حوزه خواهند داشت.
وی گفت: در حال پیگیری هستیم که کانون شکوفایی و خلاقیت را برای پرورش استعداد‌های کودکان و نوجوانان راه‌اندازی کنیم.
استقرار ۱۲ کارگزار خدمات تخصصی در پارک
فرزین گفت: ۱۲ کارگزار خدمات تخصصی را در پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد مستقر کردیم که در رشته‌های مختلف فعالیت می‌کنند.
رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: ۲۵ تفاهم نامه با دستگاه‌های مختلف داریم که امیدواریم در قالب این تفاهم نامه‌ها بتوانیم حمایت‌های بیشتری را برای شرکت‌های فناور ارائه کنیم. 
برگزاری بیش از ۱۰۰ رویداد اموزشی و ترویجی
فرزین به برگزاری رویداد‌های آموزشی و ترویجی در پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و تصریح کرد: در ۱۹ ماه گذشته بیش از ۱۰۰ رویداد اموزشی و ترویجی و بیش از ۵ هزار ساعت خدمات مشاوره‌ای برگزار شده است.
وی گفت: آذرماه ۱۴۰۱ نمایشگاه فن بازار در حوزه فناوری برگزار شد که بیش‌ از ۶۰ شرکت در این نمایشگاه حضور داشتند و با ۵ هزار بازدیدکننده، بازخورد خیلی خوبی داشت.
رتبه برتر در جشنواره کشوری
فرزین با اشاره به اینکه سال گذشته در طرح دستیار فناور رتبه اول را کسب کردیم، ادامه داد: امسال دوره دوم طرح دستیار فناور را برگزار می کنیم، که طی این طرح دانشجویان در یک دوره آموزشی 6 ماهه با شرکت های دانش بنیان فعالیت می کنند، ماهانه مبلغی به عنوان حقوق از طرف پارک به این افراد پرداخت می شود و در آخر نیز گواهی اتمام دوره به دانشجویان داده می شود.
رئیس پارک علم و فناوری استان گفت: در جشنواره ایران قوی که در حوزه مدیریت بحران برگزار شد، استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور قوی فناوران استانی رتبه اول را کسب کرد.

جشنواره ملی فناوری و نوآوری طبیعت ایران با دبیری پارک کهگیلویه و بویراحمد
وی گفت: طرح برگزاری جشنواره ملی فناوری و نوآوری طبیعت ایران را با معاونت فناوری وزارت علوم در میان گذاشتیم، که طی این طرح مقرر شده هر ساله این جشنواره برگزار شود و پارک علم و فناوری کهگیلویه وبویراحمد دبیرخانه دائمی این جشنواره خواهد بود.
افزایش زیرساخت های پارک استان
رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: در حوزه زیرساختها مرکز نوآوری آزادگان یاسوج با حضور معاونان وزیر و معاون استاندار افتتاح شد که در مرحله تجهیز است. مجتمع فناوری سلامت در سرابتاوه در ۶ هکتار راه اندازی شد. مجتمع آفتابگردان واحدهای رشد گچساران در مرحله تجهیز است و در آینده نزدیک افتتاح می شود.
سختی هایی که افتتاح مرکز رشد دهدشت داشت
فرزین افزود: ساختمان مرکز رشد واحدهای فناور دهدشت، با وجود سختی ها و ممنوعیت هایی که برای اخذ مجوز داشت افتتاح شد که با همکاری خوب اداره کل ورزش و معاونت استانداری ساختمان خانه جوان به مدت ۵ سال در اختیار پارک عام و فناوری قرار گرفته است. همچنین مرکز رشد در مرکز تحقیقات کشاورزی به زودی افتتاح رسمی می شود.
افزایش 5 برابری اشتغالزایی در واحدهای فناور پارک
فرزین گفت: با توجه به افزایش تعداد شرکت های زیرمجموعه پارک و توسعه برخی شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور اشتغال زایی این واحدها به بیش از یک هزار نفر افزایش یافته و رشد 5 برابری داشته است.
وی گفت: برخی از شرکت های پارک از جمله شرکت زیست فناور هامرز یکی از شرکت های برتر در سطح کشور است و شرکت آریونت را داریم که به ۴ کشور صادرات دارد، متعاقبا درآمد واحدهای پارک نیز افزایش داشته است.
تجلیل از 10 ایده برتر در طرح تانا
رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه وبویراحمد افزود: طرح تانا در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ برگزار شد که طی آن نیاز‌های دستگاه‌های اجرایی احصا و بعد از آن شرکت‌های فناور ایده‌های خود را ارائه کردند، در این برنامه ۱۰ ایده برتر داشتیم که از آنان تجلیل شد و این ایده‌ها اگر به مرحله اجرا برسد می‌تواند بسیاری از مشکلات را رفع کند.
گلایه از وضعیت بودجه ای پارک
فرزین ضمن اظهار کرد: سال گذشته مشخصاً سال توجه به اقتصاد دانش بنیان بود و معاون اقتصادی استاندار همیشه همکاری خوبی با ما داشتند، ولی از سال گذشته گلایه‌ای داریم، اینکه بخاطر ناهماهنگی هایی تسهیلات بودجه ای برای پارک علم و فناوری کهگیلویه وبویراحمد مغفول ماند.
وی گفت: بر اساس قانون باید 10 درصد تملک دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد به بحث واحدهای فناور و دانش بنیان تعلق می گرفت که اینکار انجام نشد.
فرزین بیان کرد: در بودجه استانی استثنائا رشد خوبی داشتیم و بودجه امسال نسبت به ال گذشته ۱۰ برابر افزایش یافته که می توانیم برای مطالبات پیمانکار و تجهیزات هزینه های بیشتری کنیم.
مصوبات سفر ریاست جمهوری برای پارک علم و فناوری
 رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه وبویراحمد در خصوص مصوبات سفر ریاست جمهوری گفت: سفر اول ریاست جمهوری به کهگیلویه‌و‌بویراحمد برای پارک علم و فناوری استان هیچ مصوبه ای نداشت و بنده در آن زمان مسئولیت نداشتم، در سفر دوم ریاست جمهوری طرح های خوبی داشتیم و برنامه مدونی نوشتیم ولی به دلیل یک اشتباه پارک در لیست مصوبات بودجه ای قرار نگرفت، که سه روز قبل از سفر رایزنی صورت گرفت و تا همین الان هم مذاکرات ادامه دارد. خوشبختانه موارد خوبی برای پارک مصوب شده که در روزهای آینده خبر ابلاغ آن را اعلام می کنیم، اگر این مصوبات تخصیص یابد کمک بسیار بزرگی به وضعیت زیرساخت ها، معوقات پیمانکار و وضعیت بودجه ای پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

United Kingdom
کاش یه نهاد نظارتی بود بررسی میکرد. تو این همه جمله حتی یک کلمه را هم راست نگفته.
بیرم
United States
خوب آمار میدی. اسامی این شرکتها رو فقط نام ببر
Romania
غزل خدا حافظی رو بخون و به پایان سلام کن
صادقی
Iran, Islamic Republic of
اینم یک دکان است برای مدیریت ضعیف شما
Romania
خخخ
قتل بهت‌آور داریوش مهرجویی؛ آنچه می‌دانیم، آنچه نمی‌دانیم!

قتل بهت‌آور داریوش مهرجویی؛ آنچه می‌دانیم، آنچه نمی‌دانیم!

یکی دیگر از شایعات مربوط به این اتفاق تلخ هم، گزاره بریده شدن سر این کارگردان شهیر سینمای ...
سنتور علی سنتوری را دزدیدند

سنتور علی سنتوری را دزدیدند

قریب چند سالی است که هر از گاهی این موضوع اتفاق می‌افتد که یک بازیگر یا ورزشکار مورد ...
روی زمین دراز می‌کشیم تا کسی ما را بخرد!

روی زمین دراز می‌کشیم تا کسی ما را بخرد!

زنان کارگر خانگی که با روزنامه "گاردین" صحبت کرده اند اشاره می کنند که در امارات به آنان ...
1