تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۲
کد مطلب : ۴۶۷۹۷۶
در کارگروه اقتصادی، اشتغال استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد:

70 درصد اعتبارات سفر دوم رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد ابلاغ شد

۲
۰
70 درصد اعتبارات سفر دوم رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد ابلاغ شد
کبنا ؛جلسه كارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان، ۱۸  مهر ماه ۱۴۰۲با حضور احسان عسکری_ معاون اقتصادی استاندار و دبیری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و دیگر مدیران كل استانی در سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار شد.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، شاهینی به اهمیت و ضرورت تهیه و تصویب اسناد توسعه استان به عنوان بسترساز و نقشه راه جامع توسعه در راستای هماهنگی و انطباق با اسناد بالادستی نظیر برنامه آمایش سرزمین ملی، منطقه‌ای و استانی و برنامه هفتم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی كشور اشاره نمودند.
وی گفت: کهگیلویه و بویراحمد در افق سند چشم انداز ۱۴۲۴، استانی است برخوردار و توسعه یافته با هویت بومی، ایرانی-اسلامی و جمعیتی سالم و پویا که با بهره‌گیری ازنیروی انسانی خلاق و توانمند، فناوری‌های نوین و ظرفیت‌های مناسب در عرصه‌های معدنی، نفت و گاز، انرژی‌های تجدیدپذیر، گردشگری، منابع آبی، کشت و فرآوری گیاهان دارویی، کشاورزی نوین با تأکید بر پایداری، توازن و حفظ ملاحظات زیست محیطی با رعایت الزامات و ملاحظات پدافندغیرعامل، توانسته ضمن ایجاد هارمونی میان جامعه روستایی، شهری و عشایری متكی بر توزیع بهینه جمعیت، فعالیت و توازن بین منابع و مصارف با اقتصادی پویا، رقابت‌پذیر، بهره ور و برخوردار از موقعیت راهبردی در كریدور‌های ارتباطی كشور، پیوند مناسبی با مناطق همجوار در پهنه‌ی جنوب غربی کشور ایجاد نماید و در افق طرح به عنوان سرزمینی «پیشرفته و آباد» شناخته گردد.  
 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت: در راستای تحقق اهداف چشم انداز بلند مدت توسعه کشور، جهت‌گیری‌های ملی  آمایش سرزمین و با توجه به بیانیه چشم انداز توسعه استان، توسعه دانش پایه، متوازن و پایدار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر کاربرد فناوری‌های برتر و ایفای نقش ویژه ملی به ترتیب بر پایه صنعت، نفت و صنایع پایین دستی آن، گردشگری، آب، توسعه کشاورزی و بازرگانی بین‌المللی استوار خواهد بود تكیه بر اولویت‌های فوق مانع بهره‌گیری از سایر ظرفیت‌های استان نخواهد بود.
 شاهینی، اصلی‌ترین قابلیت‌های توسعه استان در بخش‌های صنعت و معدن، منابع آب، حمل ونقل و شبکه ارتباطی، بازرگانی، گردشگری، میراث فرهنگی، کشاورزی، محیط زیست، منابع طبیعی و آبخیزداری، انرژی را بر شمرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در ادامه، عمده‌ترین تنگنا‌ها، محدودیت‌ها و مسائل اساسی توسعه استان را بیان و مشاركت و هم افزایی مدیران، معاونین و كارشناسان دستگاه‌های اجرایی را جهت تكمیل و تدوین نهایی اسناد مذكور مطالبه نمودند.
شاهینی در ادامه این جلسه گفت: در سفر دوم رئیس جمهور به استان بیش از ۱۳ هزار میلیارد و ۳۰۷ میلیون تومان تصویب شد که در روز‌های اخیر، نزدیک به ۷۰ درصد اعتبارات مصوبات به استان ابلاغ شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با ابلاغ این مصوبات پیگیری تخصیص از سوی این سازمان و بالاخص مدیران کل استان الزامی است و انشالله شاهد آغاز عملیات اجرایی و یا تکمیل خیلی از طرح‌های جدید و نیمه تمام در استان خواهیم بود.
وی تصریح کرد: مصوبات ابلاغ شده مربوط به امور زیر ساخت‌ها در حوزه‌های امور زیربنایی است و جدایی از تسهیلات ۱۰ هزار میلیارد تومانی به استان است.
نام شما

آدرس ايميل شما

احسان
Iran, Islamic Republic of
فرمودند ۷۰درصد ابلاغ شده، مثال سفره مردم و نفت نشه که گفتند و ندیدیم
Iran, Islamic Republic of
شاهینی حقش نیست که در استان‌ما باشد بخدا.
برگردد به همان‌بوشهر خودشان.
زدی نابود کردی با این ...
چرا تل‌آویو بین سرزمین‌های فلسطینی و غزه فاصله ایجاد کرد؟

چرا تل‌آویو بین سرزمین‌های فلسطینی و غزه فاصله ایجاد کرد؟

یک کارشناس انرژی اظهار داشت: جنگی که در خاورمیانه و شرق مدیرانه شاهدیم بیشتر جنگ برای ...
چرا منطقه آزاد سیاسی نداریم؟!

چرا منطقه آزاد سیاسی نداریم؟!

اگر منطقه آزاد سیاسی سودی بیش از منطقه آزاد تجاری نداشته باشد، لابد و قطعاً فایده کمتری ...
از «انتخابات» تا «خیابان»

از «انتخابات» تا «خیابان»

سعید حجاریان گفت: حرف‌هایی از جنس اینکه آن سوی‌عدم شرکت در انتخابات، خیابان است، بی‌معناست....
1