تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب : ۴۶۷۷۴۵
در رقابت های کشتی فرنگی نوزدهمین دوره بازی های آسیایی هانگژو؛

امین میرزازاده_ هرکول ایرانی‌ طلای هشتم را جشن گرفت

۰
امین میرزازاده_ هرکول ایرانی‌ طلای هشتم را جشن گرفت
کبنا ؛امین میرزازاده با شکست حریف چینی در فینال سنگین وزن هشتمین طلای ایران را جشن گرفت.
به گزارش کبنا، مسابقات رده بندی و فینال ۲ وزن پایانی رقابت های کشتی فرنگی نوزدهمین دوره بازی های آسیایی هانگژو عصر امروز در هانگژو انجام شد که امین میرزازاده در آخرین کشتی و برای کسب مدال طلای وزن ١٣٠ کیلوگرم به مصاف ژی منگ از چین رفت.
میرزازاده که چندی قبل طلای سنگین وزن جهان را در صربستان جشن گرفته بود، در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امروز در دور اول با نتیجه ۹ بر صفر نانتاوات پانفوک از تایلند را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر آیبگشازادا کورایف از ترکمنستان را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. او در این مرحله با نتیجه ۳ بر ۱ مقابل علیخان سیزداکوف از قزاقستان به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد.
اما میرزازاده در دیدار پایانی و در حالی که چینی ها آخرین امید خود را برای کسب یک طلا در مسابقات کشتی فرنگی جستجو می کردند، مقابل لینگ ژی منگ از چین قرار گرفت. اخطار اول به میرزازاده داده شد و کشتی گیر چینی نتوانست کاری در خاک از پیش ببرد. در وقت‌ دوم این کشتی گیر کشورمان بود که یک امتیاز گرفت.در یک دقیقه آخر با اینکه حسن رنگرز اعتقاد داشت داور باید به خاطر کم‌کاری‌ به کشتی گیر چینی اخطار بدهد، اما میرزازاده کشتی را کنترل کرد چون می دانست به خاطر گرفتن امتیاز آخر برنده است.  او توانست با همان نتیجه یک بر یک برنده کشتی لقب بگیرد و هشتمین طلا را به کاروان ایران هدیه کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناامید از خشکسالی و بیکاری

ناامید از خشکسالی و بیکاری

قطعاً هر رجل سیاسی با توجه به سابقه و سرمایه اجتماعی که از آن برخوردار است، یک چتر حمایتی ...
دموکراسی آب رفت

دموکراسی آب رفت

اکونومیست در انتهای گزارش خود پیشنهاد می‌کند که محققان به جای آنکه به دنبال شناسایی عقبگرد ...
رکود علمی دانشگاه

رکود علمی دانشگاه

مصطفی معین گفت: حرمت و امنیت و فعالیت مفید علمی را از فضای دانشگاهی کشور سلب کرده‌اند....
1