تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۰
کد مطلب : ۴۶۷۷۱۷
پس از کشته شدن دو نفر در حادثه تصادف یک دستگاه موتورسیکلت در مسیر روستایی کمردوغ و آبله چاروسا صورت پذیرفت

امام جمعه قلعه رئیسی روی «پل مرگ»

۰
کبنا ؛امام جمعه چاروسا با حضور در جاده ارتباطی و پل روستای آبله انتقاد شدیدی از کم توجهی مدیران داشت.
به گزارش کبنا به نقل از همشهری آنلاین، روز یازدهم مهرماه خبری درج شد مبنی بر کشته شدن دو نفر در حادثه تصادف یک دستگاه موتورسیکلت در مسیر روستایی کمردوغ و آبله چاروسا که سبب نگرانی و تاسف مردم گردید در حالی که یکی از این متوفیان جوان معلم تازه داماد بود.
پس از فوت این معلم جوان و دیگر سرنشین که هر دو اهل بخش دیشموک کهگیلویه بودند کمپین های مختلفی در خصوص مسیر روستایی آبله چاروسا که یکی از خطرناکترین مسیرهای روستایی استان است شکل گرفت و با واکنش های مختلفی همراه بود.
این در حالی است که در سالهای گذشته در همین مسیر و پل ارتباطی که به نام پل مرگ معروف است دو نفر دیگر هم بر اثر تصادف فوت کردند و دو نفر دیگر هم در سالهای گذشته در همین مسیر تصادف کردند و قطع نخاع شدند و در بستر افتاده‌اند و تا همیشه داغ این پل و جاده خطرناک در دل آنها پا برجاست.
این در حالی است که در خبرها خواندیم رئیس جمهور به وزیر راه و شهرسازی ماموریت داده تا نقاط حادثه خیز و به خصوص محورهای روستایی را اصلاح و بررسی کنند اما طبق معمول در استان کهگیلویه و بویراحمد هدف بیشتر آسفالت روستایی است و کنتر اما به نقاط حادثه خیز توجه می‌شود.
در همین خصوص امروز امام جمعه قلعه رئیسی به همراه بخشدار چاروسا به مسیر ارتباطی رفتند و از نزدیک این پل و محل حادثه را مشاهده و بررسی کردند.

حجت الاسلام علی حیدر حیدرخواه امام جمعه قلعه رئیسی در خصوص جاده ارتباطی و پل روستای آبله با انتقاد شدید از کم توجهی به این مسیر عنوان کرد: جاده ارتباطی که با این همه مشکل مواجه است و از سالها قبل شاهد حوادث این چنینی بود باید چاره ای اندیشیده می‌شد تا امروز مجدد شاهد این چنین حوادت غم انگیزی نباشیم.
وی افزود: اداره راهداری اقدام به خاکریزی در بالادست این پل کرد که این کار استاندارد نیست و نمی توانست جلوی چنین تصادفاتی را بگیرد و باید از قبل یا مسیر پل تغییر می کرد و یا اینکه گاردریل نصب می شد که متاسفانه کم توجهی شد و نصب نشد تا امروز شاهد چنین مشکلات و داغدار کردن چند خانواده باشیم.
حیدرخواه ضمن همدردی با خانواده جانباختگان این حادثه خواستار ورود جدی مسئولان راهداری و معاون عمرانی استانداری به این موضوع شد.
نجیب الله ایزدخواه بخشدار چاروسا هم در این بازدید با ابراز همدردی و تسلیت به خانواده جانباختگان حادثه این مسیر بیان کرد: بیش از 6 نفر در این مسیر از گذشته تاکنون فوت کرده و یا مصدوم شدند که باید از گذشته جلوی چنین حوادثی گرفته می شد حالا که انجام نگرفت امید است به صورت فوری این مشکل توسط راهداری پیگیری شود.

بخشدار چاروسا با بیان اینکه این مسیر یکی از مسیرهای بسیار خطرناک است و باید مسیر پل ارتباطی یا تغییر کند و یا اینکه گاردریل نصب شود تا شاهد چنین مشکلاتی نباشیم یادآور شد: مسئولان راهداری و حمل و نقل کارشناسان خود را جهت بررسی مسیر اعزام کنند تا مشکلات این مسیر و نقاط حادثه خیز آنها بررسی شود.
همچنین در این بازدید امام جمعه شهرستان کهگیلویه هم با تماس با امام جمعه و بخشدار چاروسا و تماس با مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان خواستار ورود فوری مسئولین راهداری به این موضوع شد و از محمدی مدیرکل راهداری خواست تا کارشناسان راهداری را به منطقه ارسال کنند تا پیگیر این مسیر و مشکلات آنها شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناامید از خشکسالی و بیکاری

ناامید از خشکسالی و بیکاری

قطعاً هر رجل سیاسی با توجه به سابقه و سرمایه اجتماعی که از آن برخوردار است، یک چتر حمایتی ...
دموکراسی آب رفت

دموکراسی آب رفت

اکونومیست در انتهای گزارش خود پیشنهاد می‌کند که محققان به جای آنکه به دنبال شناسایی عقبگرد ...
رکود علمی دانشگاه

رکود علمی دانشگاه

مصطفی معین گفت: حرمت و امنیت و فعالیت مفید علمی را از فضای دانشگاهی کشور سلب کرده‌اند....
1