تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۱۳
کد مطلب : ۴۶۷۷۱۲
مدیر دفتر شبکه توزیع آب و فاضلاب استان:

آبدارانی که جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند تخلف یا کم‌کاری کرده‌اند

۶
۲
آبدارانی که جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند تخلف یا کم‌کاری کرده‌اند
کبنا ؛آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تجمع آبداران در استانداری کهگیلویه و بویراحمد و معوقات حقوقی کارکنان آب و فاضلاب استان توضیحاتی ارائه کرد.
مدیر دفتر شبکه توزیع آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد امروز چهارشنبه (۱۲ مهرماه ۱۴۰۲) در گفت و گو با کبنا نیوز اظهار داشت: حدوداً ۱۵ نفر از جمع ۲۰۰ نفری آبداران استان بخاطر معوق شدن چند ماه حقوق خود جلوی در استانداری تجمع کردند.
ولی الله عنبری اظهار کرد: همه آبداران استان کهگیلویه و بویراحمد بیمه خود را تا شهریورماه دریافت کرده‌اند و هیچ گونه تأخیری در حق بیمه آنان وجود ندارد.
عنبری تصریح کرد: تا برج خردادماه حقوق همه آبداران پرداخت شده و هیچ طلبی از آب و فاضلاب ندارند، برج تیرماه نیز به خیلی از آبدارانی که از نظر ارزیابی‌ها عملکرد خوبی داشتند حقوقشان پرداخت شده است و حقوق این دو ماه نیز امروز و فردا در حال پرداخت هستند.
عنبری گفت: از جمله وظایف آبداران کلرزنی، جلوگیری از انشعابات غیرمجاز، اعلام به موقع شکستگی لوله‌ها، کاهش هدررفت آب، نظارت، قرائت کنتور و... جزء وظایف آنان است.
وی افزود: این چند آبداری که حقوق تیرماه برای آنان پرداخت نشده بخاطر عملکرد پایین آنان در ارزیابی‌ها یا بخاطر تخلفاتی بوده که انجام داده‌اند.
مدیر دفتر شبکه توزیع آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: وقتی آبدار تخلف کند، از مردم عادی چه انتظاری می‌رود؟ آبداری داشته‌ایم که انشعاب غیرمجاز در خانه خود نصب کرده، و تخلف دیگری نیز انجام داده است.
وی گفت: آبداری داشتیم که مسئول مراقبت از‌ایستگاه پمپاژ آب بوده، ‌ایستگاهی که به ۵۸ روستا آبرسانی می‌کند، اگر تأسیسات‌ایستگاه‌های پمپاژ ما سرقت بروند، یا اینکه کسی بدون اجازه وارد این‌ایستگاه شوند و خدای نکرده تخلفی انجام دهد، مسئول آب ۵۸ روستا چه کسی است؟ ما هم در طول روز و هم شب به این‌ایستگاه سر زدیم، ولی متأسفانه آبدار حضور نداشته است.
عنبری خاطرنشان کرد:   بقیه موارد هم این بوده که آبدار‌ها در روستا حضور نداشته‌اند، یا کم کاری کرده‌اند، به همین دلیل هم حقوق تیرماه برای این افراد پرداخت نشده است.
وی گفت: ما بیش از ۲۰۰ نفر آبدار در کهگیلویه و بویراحمد داریم که نمره ارزیابی آن‌ها متوسط به بالا بوده و مشکلی نداشته‌اند، چرا این افراد اعتراض نکردند و فقط این ۱۶ نفر اعتراض کردند. متأسفانه عده‌ای شیوه غلطی را برای دریافت حقوق خود پیش گرفته‌اند که شبیه به باج‌گیری است.
وی گفت: در حال حاضر آبدار‌ها حقوق و بیمه خود را در این چند ساله دریافت کرده‌اند، اما کارمندان آب و فاضلاب ۵ سال است که معوقات خود را دریافت نکرده‌اند، هر کارمندی از ۷۰ میلیون تومان تا ۱۰۰ میلیون تومان دریافت نکرده، اگر آبدار‌ها بخاطر دو ماه اعتراض می‌کنند، کارمندان آب و فاضلاب بخاطر معوقات ۵ ساله خود باید هر روز اعتراض کنند.
وی گفت: در برخی از شهر‌های ما درآمد خیلی پایین است، در مارگون ۴ هزار و ۵۰۰ مشترک داریم، ولی فقط ۴ میلیون تومان درآمد دارد، برخی کنتور‌هایی داریم که ۷ سال قرائت نشده، بخاطر اینکه مأمور به روستا نرفته و فقط حقوق گرفته است.
عنبری اظهار کرد: باید درآمد داشته باشند که بتوانیم حقوق پرداخت کنیم، برخی از مأمور‌ها واقعاً زحمت می‌کشند، که حق این افراد را داده‌ایم. اما افرادی که ضعیف هستند یا باید تلاش بیشتری داشته باشند، یا فرد مناسب‌تری را جایگزین این افراد کنیم که کار مردم را انجام دهند.
مستنداتی از کم‌کاری یا تخلف برخی آبداران کهگیلویه و بویراحمد در اختیار کبنا نیوز قرار گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
طبق قانون کار و قانون خدمات کشوری تخلف باعث منع پرداخت حقوق نمی شود.
حسن
Iran, Islamic Republic of
اگرراست میگید تخلف کردند بدین تخلفات ولی درموردعدم تبدلیل ایثارگران هم حاضرجواب باشین البته که خداوند آگاه وبینا است
Romania
مدیران آبفا / حق آبداران را مثل آب خوردن بعدش آنها را متهم به کم کاری میکنید
Iran, Islamic Republic of
چرا خود مدیرعامل صحبت نکرده؟
یا معاونت توسعه و اداری مالی صحبت نکرده؟
Iran, Islamic Republic of
اصلا وظیفه آبدار قرائت کنتور نیست شما هم عادت کردی به اطلاعیه ها و جوابیه های الکی و بدون مستندات
باشت و باوي
United Arab Emirates
سلام خدمت مدير محترم دفتر شبكه توزيع اب ابفاي استان
اقاي كمايي از اين دوست عزيز سوال ميكرديد كه تو ليست ابداران معترض ابداران جديد و اقراد تازه وارد كه به سفارش برادر نماينده باشت و كچساران اومدن سركار هم حضور داشتن يانه؟ شايد هم اونا چون نورچشمي هستن حقوقشون به روز پرداخت ميشه.
ناامید از خشکسالی و بیکاری

ناامید از خشکسالی و بیکاری

قطعاً هر رجل سیاسی با توجه به سابقه و سرمایه اجتماعی که از آن برخوردار است، یک چتر حمایتی ...
دموکراسی آب رفت

دموکراسی آب رفت

اکونومیست در انتهای گزارش خود پیشنهاد می‌کند که محققان به جای آنکه به دنبال شناسایی عقبگرد ...
رکود علمی دانشگاه

رکود علمی دانشگاه

مصطفی معین گفت: حرمت و امنیت و فعالیت مفید علمی را از فضای دانشگاهی کشور سلب کرده‌اند....
1