کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با سیدکرامت الله فدایی، فرماندار اسبق بویراحمد در رابطه با انتخابات حوزه بویراحمد، دنا و مارگون؛

روشنفکر باز هم با اختلاف بالا پیروز انتخابات بویراحمد است / مردم از عملکرد روشنفکر، خشنود و راضی‌اند

12 مهر 1402 ساعت 16:04

کارشناس مسائل امنیتی، فرماندار اسبق بویراحمد، فعال سیاسی و البته فعال اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد که شاید او را بتوان در زُمره مستقل‌ترین فعالان حوزه  کاری در ادوار مختلف نامید، در گفت و گویی کوتاه به سؤالات پایگاه خبری کبنانیوز اینگونه پاسخ داد.


سیدکرامت الله فدایی _ کارشناس مسائل امنیتی، فرماندار اسبق بویراحمد، فعال سیاسی و البته فعال اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد که شاید او را بتوان در زُمره مستقل‌ترین فعالان حوزه  کاری در ادوار مختلف نامید، در گفت و گویی کوتاه به سؤالات پایگاه خبری کبنانیوز اینگونه پاسخ داد.
گفت و گوی کبنانیوز با سیدکرامت‌الله فدایی را در ادامه می خوانید:
آقای فدایی؛ ارزیابی شما از انتخابات دوازدهم مجلس شورای اسلامی چگونه است؟
من ابتدا یقین دارم مردم ایران اسلامی بویژه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با وجود تمام شایعه‌سازی‌ها و فتنه گری‌های استکبار و اَیادی وامانده‌اش، این بار هم در انتخابات دوازدهم حماسه‌ای تاریخی خلق خواهند کرد و در این حماسه، ‌امیدوارم مجلسی متشکل از تمامی سلایق سیاسی و نیرو‌های متخصص و متعهد به انقلاب اسلامی در دوره دوازدهم تشکیل شود.
 در استان کهگیلویه و بویراحمد هم بالطبع، مردم همواره وفادار نظام، خون شهدا و رهبری انقلاب بوده و خواهند بود و در اسفندماه امسال نیز با مشارکت حداکثری خود، مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و منافقان خواهند زد و از این آزمون مهم سربلند بیرون می‌آیند. 
از تمام کاندیدا‌هایی که به این نتیجه رسیده‌اند می‌توانند بستر‌های مشارکت حداکثری و سپس توسعه منطقه‌ای را از طریق نمایندگی‌شان در مجلس دوازدهم فراهم سازند نیز تشکر می‌کنم و البته در استان کهگیلویه و بویراحمد این تعداد کاندیدا‌ها فراوان و باید منتظر ماند و دید که سمت و سوی دیدگاه مردم به کدام کاندیدا‌ها است. 
شما هم در حوزه امنیتی فعالیت‌های گسترده‌ای داشته‌اید و هم یکی از فرمانداران شجاع و دلسوز توسعه منطقه بوده‌اید، با مردم نیز ارتباطات بسیار نزدیکی دارید و از سویی، مردم نیز برای شما احترام خاصی قائل هستند، ارزیابی‌تان از انتخابات دوازدهم در حوزه انتخابیه شهرستان‌های سه‌گانه سردسیری استان کهگیلویه و بویراحمد یعنی بویراحمد، دنا و مارگون چگونه است؟
در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون بنظر می‌رسد که آرایش‌های انتخاباتی چندان تغییر نکرده و کسانی در این انتخابات دوازدهم مجلس درحال صف‌آرایی هستند که در انتخابات یازدهم نیز صف‌آرایی کرده بودند و مردم از آنان شناخت کافی و وافی دارند. 
 بعقیده من، مردم شهرستان‌های سه‌گانه سردسیری برخلاف شایعه‌سازی و بر طبل کوبیدن برخی‌ها که بنظر می‌رسد بدنبال منافع خود در این هیاهو‌ها چیدن‌های کاذب هستند، همچنان بر همان آرایش انتخابات یازدهم مجلس پایبند و البته بر پیروزی همان جریان ندای وحدت مٌصر هستند.
 براساس آنچه حضرتعالی معتقدید و می‌فرمائید، پیروز انتخابات دوازدهم در بویراحمد، نماینده فعلی این حوزه انتخابیه یعنی آقای دکتر مهدی روشنفکر که مشهور به سردار جریان ندای وحدت است، می‌باشد؟  
من معتقدم وجود چهره‌های تکراری نمی‌تواند تغییری در نتیجه انتخابات امسال در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون ایجاد کند و از سویی، خود نماینده فعلی هم در اغلب حوزه‌های خدمات‌رسانی، منابع انسانی و حتی جذب اعتبارات، بسیار موفق عمل نموده و البته برخی چهره‌های جدید هم اگرچه نام‌نویسی اولیه را کرده‌اند اما قدرت رای‌آوری آن‌ها در حدی نیست که بتوان آن را تحلیل نمود.  
 واقعیت اینکه بنظر می‌رسد روشنفکر باز هم با اختلاف بالا پیروز انتخابات بویراحمد است و در دیدار‌های مختلفی که با مردم منطقه داشته و دارم، اغلب معتقدند که نماینده فعلی بویراحمد (روشنفکر) علاوه براینکه دلسوزانه پیگیر رفع مشکلات زیرساختی باتوجه به شرایط سخت اقتصادی جامعه است از سویی در عزل و نصب‌ها هم برای مدیر یا مدیرانی که خلاف دیدگاه فکری او هستند مزاحمتی بدنبال نداشته است.  
 من براین باورم که برخلاف تمام شایعات مجازی که بر علیه نماینده فعلی منتشر می‌کنند، او (روشنفکر) در انتخابات مجلس دوازدهم بیشتر از انتخابات یازدهم مجلس، میدان و قدرت رای‌آوری بالاتری نسبت به سایر کاندیدا‌های دیگر دارد و از سویی، مردم این بار مُصر هستند که انتخابات یازدهم، دوباره در بویراحمد، دنا و مارگون تکرار شود و عملاً می‌توان گفت ما در انتخابات دوازدهم شاهد تکرار انتخابات یازدهم با همان آرایش گذشته خواهیم بود البته با کمی بالا و پایین شدن آرای انتخاباتی. 
شما نماد بارز یک فعال سیاسی اصولگرای مستقل هستید و سؤال ما این است که اساساً رمز موفقیت نماینده فعلی (روشنفکر) در انتخابات دوازدهم را چه می‌دانید؟
ببینید، نماینده فعلی بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس یازدهم، ویژگی‌های فردی و اخلاقی خاصی با مردم حوزه انتخابیه خود داشته و از سویی پروژه‌های عمرانی عظیمی در این حوزه درحال اجرا شدن است و مردم از این موضوع، خشنود و راضی‌اند. 
روز گذشته در منطقه تنگ تامرادی بودم و مردم از گازرسانی خوشحال بودند، به سپیدار رفتم و مردم از وضعیت جاده‌سازی راضی‌اند، در دشتروم آمدم و در برخی روستا‌ها هم سرکشی از دوستان و آشنایان داشتم و آن‌ها از عملکرد آقای روشنفکر راضی هستند، به هرحال همین مردم قراراست اسفندماه پای صندوق رای بروند و بدون تردید این بار مُصمم‌تر از انتخابات یازدهم به‌ایشان رای می‌دهند. 
 در بخش اعتبارات هم تا جایی که من می‌دانم و مطالعه می‌کنم، جذب اعتبارات در حوزه انتخابیه بویراحمد بسیار چشمگیر و قابل قبول است، این اعتبارات می‌تواند بسیاری از پروژه‌های راکد و نیمه فعال را از حالت رکود خارج و تبدیل به فعال شدن در بیاورد و مردم از یک نماینده همین چیز‌ها را می‌خواهند.  
 در بحث عزل و نصب‌ها هم تابحال نشنیده‌ام که بگویند آقای روشنفکر بر حذف مدیر یا مدیران پافشاری می‌کند و بدنبال حذف فرد یا افرادی باشد و البته ممکن است برخی مدیران مُنتسب به‌ایشان، برخی مدیران میانی و یا کارشناسان را جابجا بکنند و باعث نارضایتی عده‌ای شوند که بنطرم این مسائل نمی‌تواند نافی اقدامات خوب و سازنده نماینده باشد و نباید اقدامات این عده را به پای، نماینده نوشت.  
 برخی می‌گویند که نماینده بویراحمد در تصمیمات استاندار در بحث انتصابات دخالت می‌کند، بنظر شما این دخالت‌ها صحت دارد یا خیر؟
به عقیده من اساساً باید بین قوای سه‌گانه ارتباطات مشورتی باشد و اگر این ارتباطات مشورتی همانگونه که رهبری انقلاب فرمودند نباشد، که کار‌های مردم به پیش نمی‌رود و نمی‌شود کشورداری و ممکلت داری کرد.  
 هم نماینده مجلس، هم دولتمردان و هم نهاد‌های نظارتی نظیر قوه قضاییه باید در کنار هم و برای توسعه و تعالی ایران بامشورت دادن به هم گام بردارند و نمی‌شود گفت چون مشورت می‌دهند حتماً دخالتی صورت گرفته یا می‌گیرد. 
استان کهگیلویه و بویراحمد ما، استانی عشیره‌ای و طایفه‌ای بوده و این مشورت‌ها باید باشد تا بهترین مدیران انتخاب شوند و البته بدون تردید، هر نماینده و یا هر استانداری، ابتدا نیروی نزدیک به خود را برای این مناصب پیشنهاد می‌دهد و این موضوع یک امر کاملاً طبیعی که همیشه رخ داده و رخ خواهد داد و بنظرم نمی‌تواند یک نقطه سیاه مداخله‌گرایانه درعملکرد خوب یک دولتمرد یا نماینده و یا یک مسوول دستگاه قضایی و نظارتی باشد.  
  از سویی این استان بدلیل بافت‌های فشرده قومیتی، اغلب و یا شاید بتوان گفت، تمام مردم از گوشه گوشه استان با هم‌فامیل و پیوند‌های سببی و نسبی دارند و اساساً هر فردی در هر منصبی مسوولیت بگیرد با استاندار، نماینده و یا مسوولان نظارتی و قضایی، ارتباطات‌فامیلی دارد و نمی‌شود برای انتصاب مدیران، از بیرون استان بهره بُرد و باید فرزندان همین استان برای توسعه زادگاه‌شان تلاش کنند و اغلب مدیران بومی ما از بسیاری از مدیران غیربومی هم توانمندتر هم پای کارتَر و هم دلسوزتر هستند.  
 بعقیده من، رمز موفقیت مسوولان استان و حتی کشور در همین مشورت‌ها و وحدت رویه‌ها است و براین باورم که تا این همراهی‌ها نباشد موفقیت‌هایی هم حاصل نمی‌شود. 
 بنظرم در هیچ دوره‌ای مثل این دوره شاهد وحدت و همراهی بین کارگزاران نظام مقدس اسلامی در قوای مجریه، مقننه و قضائیه در استان کهگیلویه و بویراحمد نبوده‌ایم و‌امیدوارم همین وحدت رویه‌ها برای پیشبرد اهداف انقلاب و رفع دغدغه‌های مردم با شتاب بیشتری ادامه پیدا کند.  
 


کد مطلب: 467699

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/467699/روشنفکر-باز-هم-اختلاف-بالا-پیروز-انتخابات-بویراحمد-مردم-عملکرد-خشنود-راضی-اند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1