تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۰۶
کد مطلب : ۴۶۷۳۶۲
کبنا گزارش می‌دهد

ایست قلبی!! نفس‌های تنها بخش آنژیوگرافی استان به شماره افتاد 

۱۳
۷
ایست قلبی!! نفس‌های تنها بخش آنژیوگرافی استان به شماره افتاد 
کبنا ؛دو سال پیش در چنین روز‌هایی بود که خبری مسرت بخش مبنی بر راه‌اندازی مجدد و تجهیز بخش فوق تخصصی آنژیوگرافی بیمارستان امام سجاد (علیه السلام) در صدا و سیما مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و سایر رسانه‌های محلی انتشار یافت که موجب خرسندی مردم استان به خصوص بیماران قلبی و خانواده‌های آن‌ها گردید.
استان کهگیلویه و بویراحمد و مرکز آن یعنی شهر یاسوج تنها استان و مرکز استانی بود که سالیانی طولانی از نعمت خدمات تخصصی و فوق تخصصی حیطه قلب و عروق محروم بود و مردم این استان برای انجام خدمات آنژیوگرافی مجبور به مراجعه به مراکز سایر استان‌ها بودند که همواره هزینه‌های مادی و معنوی فراوانی اعم از انتظار طولانی مدت جهت نوبت دهی، خطرات احتمالی ایاب و ذهاب، هزینه‌های گزاف انجام عمل آنژیوگرافی و اسکان و بلاتکلیفی‌های متعدد برای بیماران و همراهان آنان به همراه داشت.
 تا اینکه بالاخره در سال ۱۴۰۰ با همت مسئولین وقت دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان امام سجاد (علیه السلام) و پس از کش و قوس‌های فراوان مرکز آنژیوگرافی و جراحی قلب در بیمارستان مذکور مجدداً شروع به کار نمود و مردم و بیماران از تمامی معضلات ذکر شده ر‌هایی یافتند و به راحتی در شهر و استان خویش، بهبودی می‌یافتند.
متأسفانه اکنون باخبر شدیم که با کارشکنی‌های برخی از مسئولین بیمارستان امام سجاد(علیه السلام) و در رأس آن سرپرست بیمارستان که خود متخصص قلب و عروق می‌باشد!! و با وعده تجهیز هرچه بیشتر بخش آنژیوگرافی و راه‌اندازی مجدد بخش جراحی قلب به این منصب رسیدند، هم اکنون و پس از گذشت شش ماه از روی کار آمدنشان، علاوه بر آن که جراحی قلب را فعال ننمودند، بخش فوق تخصصی آنژیوگرافی را نیز به تعطیلی کشانده و داد بیماران قلبی و هم استانی‌ها را در آوردند و در این شرایط سخت اقتصادی، مردم کم بضاعت را بلاتکلیف نگه داشتند.
ایشان به جای انجام رسالت خویش، با فراری رو به جلو از کلنگ زنی محل جدید اورژانس قلب در مکانی نامناسب در مجاورت بخش‌های سی سی یو و آی سی یو (بخش‌هایی که به دلیل شرایط خاص بیماران آن، باید در آرام‌ترین محل بیمارستان باشند.) خبر دادند که کم کاری خود را در پشت این خبر پنهان نمایند در حالی که هم اکنون اورژانس قلب در این بیمارستان فعال می‌باشد و ساخت محل جدید در مقابل تجهیز و راه‌اندازی مجدد بخش آنژیوگرافی و جراحی قلب، اولویتی ندارد، چرا که هزینه راه‌اندازی مجدد و تجهیز آنژیوگرافی و جراحی قلب یک درصد از هزینه ساخت ساختمان جدید اورژانس قلب هم نمی‌شود، مگر اینکه سیاستی غیر منطقی و با هدف دور کردن افکار عمومی از عملکرد ضعیف و غیرقابل دفاع خویش، در پشت این موضوع باشد.
بر فرض که ساختمان جدید اورژانس قلب طی چندین سال بعد ساخته شود، مگر بیماران قلبی نمی‌بایست تعیین تکلیف شوند و بهبودی یابند؟ و وقتی که بخش‌های آنژیوگرافی و جراحی قلب تعطیل باشند، بیماران قلبی چگونه به بهبودی دست خواهند یافت؟
همچنین این اقدام نابه جا همچنان بیماران را مجبور به مراجعه به سایر استان‌ها جهت انجام اعمال آنژیوگرافی و جراحی قلب می‌نماید.
از نظر متخصصان و مردم اولویت خدمت به مردم کدام است؟ تجهیز و بازگشایی بخش‌های آنژیوگرافی و جراحی قلب و بهره‌مندی مردم از خدمات تخصصی و فوق تخصصی و بهبودی کامل یا که بستری شدن در اورژانس قلب و سپس اجبار به مراجعه به سایر استان‌ها جهت انجام آنژیوگرافی و جراحی قلب؟
انتظارات از ریاست دانشگاه علوم پزشکی و مجموعه معاونت درمان که در این مدت نشان دادند دغدغه خدمت به مردم را دارند و از هیچ تلاشی فروگذار نبوده‌اند، این است که مردم و بیماران این استان محروم را تنها نگذارند و موجبات سلامتی و بهبودی آنان را بیش از پیش فراهم نمایند، سرپرست بیمارستان، این خط مشی را تا کنون نادیده گرفته و در این مدت با دور کردن افکار عمومی از واقعیات، سعی دارند اذهان را به سمت امور با اولویت پایین بکشانند و ضعف خویش را توجیه نمایند.
این رسانه بنابر رسالت خویش از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی استان خواهشمند است دغدغه مردم و بیماران را در اولویت قرار دهند و مانع از فرو رفتن بخش آنژیوگرافی و سپس جراحی قلب در سیاست‌های نابه جای دکتر حاتمی شوند و در طی مدت آتی پیگیر این مشکلات و معضلات خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
جمع کن بساطط رو،،اراجیف سی خوت بافایی
محمدحسین
Iran, Islamic Republic of
ای کاش مسئولین یکم به فکر مردم بدبخت این استان بودن😒
دنا
Germany
متاسفانه وقتی یک شخص بودن سابقه مدیریتی که تازه فارغ‌التحصیل شده و از سهمیه مناطق محروم برای دوره تخصص خود استفاده کرده بنابراین طبق قانون ایشان باید در روستاهای اطراف شهر ياسوج به مردم خدمترسانی می‌کرد ولی با زدو بند سیاسی اومده توی شهر و شده سرپرست بیمارستان و متاسفانه وضعیت این مرکز درمانی داره روز به روز بدتر وبدتر میشه. انتظار از مجموعه ریاست محترم دانشگاه و معاونت درمان میره که فکری به حال این بیمارستان بشه.
شهروند
Germany
وای به حال این مردم مظلوم و بی دفاع. تنها مرکز استانی هست که آنژیوگرافی نداره. بیشتر شهرستانهای استان فارس آنژیوگرافی داره مثل لار. گراش. فسا. جهرم. آباده
بدیراحمد
Germany
این بیمارستان رو هر بار که میریم و گذرمون به اونجا میوفته می‌بینیم بدتر و بدتر شده بخصوص در این چند وقت اخیر توی بخش سی سی یو بیمار داشتم همراه بودم شب که شد ساعت 1 دو تا پرستار با هم رفتن توی اتاق استراحت و خوابیدن و به ما گفتن اگه کار داشتین بیا در بزن گوشی بخش رو هم با خودشون بردن توی اتاق. بسار بداخلاق و هیچ رسیدگی نمیکردن. اون شب یکی از بد ترین شبهای زندگیم بود.
شادی
Germany
از روزی که وابیه ریئس همه پرسنل ناراضی و بی انگیزه شدن. رفتار خوبی نداره. اصلاً پرستیژ یک رئیس بیمارستان رو نداره. خدا به خیر کنه
Iran, Islamic Republic of
سلام وقتی قدر دکتر طهماسبی دانسته نشد باید شاهد این مسائل باشیم
چویل سبز دنا
Iran, Islamic Republic of
واقعا اینطور شده؟؟؟؟ خجالت آوره
خدایا پای هیچکس به بیمارستان امام سجاد باز نشه
نیما
Germany
پارسال برای پدرم توی بخش آنژیوگرافی بیمارستان امام سجاد آنژیوگرافی انجام دادیم فنر و بالون هم براش زدن الانم وضعیتش خیلی خوبه و هزینشم خیلی زیاد نشد و حدود چهار میلیون شد ولی هفته قبل برا انجام آنژیوگرافی مادرم مراجعه کردیم و گفتند که این بخش تعطیل شده و شیراز مراجعه کردیم گفتن چهار ماه دیگه نوبت میشه و برا انجامش علی الحساب باید 15 میلیون پول بدیم
حسینی
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر جاودان سیرت، تلاشهای شما جهت ارتقاء خدمت رسانی به مردم قابل تقدیره اما خداوکیلی این اقای دکتر یونس مردانی در حد و اندازه یک درمانگاه ساده هم نبود و نیست تا چه برسه به ریاست بیمارستان امام سجاد... شمارو به همان امام ین العابدین، برای بهبود وضعیت بیمارستان امام سجاد، بر سر یونس حاتمی که عملکرد ایشان در نهایت باعث تخریب زحمات ریاست دانشگاه، مجموعه علوم پزشکی و پرسنل زحمتکش بیمارستان امام سجاد خواهد بود. جلوی ضرر رو هر زمان بگیرید والله منفعته. شما خودتون یک تحقیق زیر پوستی بکنید پی به عدم مدیریت ایشان و حتی سطح سواد علمی پایین ایشان خواهید برد بنابراین تعلل در عزل ایشان به قیمت سردرگمی بیماران استانی و مرگ عزیزان شهرستانی تمام خواهد شد.
احسان
Iran, Islamic Republic of
متأسّفانه سیاسی کاری و باج دادن به نمایندگان و اشخاص چنین بلایی رو نصیب استان کرده که افراد جایی که قراره باشند نیستد...
حسین
Iran, Islamic Republic of
بیچاره مردم‌ مظلوم..
خوشبختانه مدیران درد نمی کشند که ان شاء الله اصلاً درد نبینند و بیماری سراغشون نیاد که بفمهند مردم چه از لحاظ مالی و چه از جنبه روحی برای مداوای بیماران خود در استان های دیگر از جمله فارس و.... چه می کشند..
صاحب هم نیست که حساب کشی کنه...چه کنیم مظلومین و فقرا صدایشان به جایی نمی رسد....
United States

آقای جاودان سیرت بداد مردم مظلوم و فلک زده برسید و بهداشت درمان را از دست سیاسی بازیهای های نجات دهید
دموکراسی آب رفت

دموکراسی آب رفت

اکونومیست در انتهای گزارش خود پیشنهاد می‌کند که محققان به جای آنکه به دنبال شناسایی عقبگرد ...
رکود علمی دانشگاه

رکود علمی دانشگاه

مصطفی معین گفت: حرمت و امنیت و فعالیت مفید علمی را از فضای دانشگاهی کشور سلب کرده‌اند....
بحران هویت پایدار ترکیه

بحران هویت پایدار ترکیه

به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه "چیگدم آکیول" روزنامه نگار آلمانی تاریخ جدیدی ...
1