تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب : ۴۶۷۲۶۰

شوش در وضعیت خطرناک تنفسی/ دود غلیظ در برخی شهر‌های خوزستان

۰
شوش در وضعیت خطرناک تنفسی
کبنا ؛انتشار دود غلیظ موجب ایجاد مشکلات تنفسی و آلودگی هوا شده است. هر چند که تا لحظه مخابره خبر، هیچ مرجع رسمی نسبت به منبع اصلی انتشار دود و گستره آن در استان اظهار نظر نکرده است.
از اوایل بامداد پنجشنبه انتشار دود غلیظ در برخی شهر‌های استان خوزستان موجب آلودگی شدید هوا و ایجاد مشکلات تنفسی برای برخی مردم شده است.
به گزارش ایرنا بنا بر اعلام شهروندان از مناطق مختلف استان به ویژه کلانشهر اهواز، انتشار دود غلیظ موجب ایجاد مشکلات تنفسی و آلودگی هوا شده است. هر چند که تا لحظه مخابره خبر، هیچ مرجع رسمی نسبت به منبع اصلی انتشار دود و گستره آن در استان اظهار نظر نکرده است.
با توجه به اینکه سوزاندن نیشکر هر ساله مشکلات عدیده‌ای برای استان خوزستان به ویژه در زمینه آلودگی هوا و مشکلات تنفسی ایجاد می‌کند، سوزانده نیشکر به عنوان عامل انتشار دود مطرح است با این حال این موضوع به صورت رسمی هنوز تایید نشده است.
بر اساس آخرین گزارش سامانه پایش کیفی وضعیت هوا، شهر شوش در ساعت منتهی به یک بامداد با شاخص ۳۴۵ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت خطرناک قرار گرفت و ایستگاه‌های اهواز و سوسنگرد نیز به ترتیب با شاخص ۱۵۱ و ۱۵۲ میکروگرم، از وضعیت قرمز و ناسالم تنفسی حکایت دارد.
شهر‌های اندیمشک با شاخص ۱۳۷، بهبهان با شاخص ۱۱۱ و رامهرمز با شاخص ۱۱۵ نیز وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.
گفتنی است هفته گذشته نیز انتشار دود غلیظ ناشی از آتشسوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم موجب دودگرفتگی مناطق مرزی شد و دود آن تا اهواز رسید.
به گزارش ایرنا وجود صنایع آلاینده در خوزستان از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، نیشکر و... موجب شده تا آلایندگی در نقاط شهری و روستایی خوزستان بالا باشد که موجب بروز مشکلات بهداشتی و زیست محیطی برای ساکنان شده است.
افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان در شرایطی که هوا " ناسالم" است، باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند و سایر افراد نیز باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.
براساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.
استان خوزستان ۲۵ ایستگاه پایش کیفی هوا دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

کریستیانو رونالدو؛ ۳۶ ساعت در تهران دو سال در عربستان

کریستیانو رونالدو؛ ۳۶ ساعت در تهران دو سال در عربستان

لحظه به لحظه به ورود تیم النصر به ایران نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم و این حضور موجی از شور ...
گزارش یک پرونده ناتمام؛ کنکور و پذیرش رتبه‌های بالا در رشته پزشکی

گزارش یک پرونده ناتمام؛ کنکور و پذیرش رتبه‌های بالا در رشته پزشکی

با برگزاری هر دوره کنکور برخی موارد همواره به عنوان بحث‌های حاشیه این آزمون بزرگ مطرح ...
(ویدئو) بوفالوهای پلیس

(ویدئو) بوفالوهای پلیس

برخی از افسران کهنه کار پلیس می‌گویند که بوفالوها می‌توانند بوی یک جنایتکار را از فاصله ...
1