تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب : ۴۶۷۱۷۶
ایلان ماسک:

نامه‌ای مودبانه از مقامات ایرانی دریافت کردم / تعجب کردم روی آن مرگ بر آمریکا نوشته نشده بود!

۰
ایلان ماسک: نامه‌ای مودبانه از مقامات ایرانی دریافت کردم / تعجب کردم روی آن مرگ بر آمریکا نوشته نشده بود!
کبنا ؛ایلان ماسک در واکنش به سیاهنمایی نتانیاهو در مورد ایران، به واکنش بسیار مودبانه مقامات ایرانی در قبال فعال‌سازی اینترنت ماهواره‌ای اشاره کرد.
به گزارش کبنا به نقل از همشهری آنلاین، ایلان ماسک در اولین اظهارنظر خود در خصوص واکنش مقامات ایرانی به فعال‌سازی اینترنت ماهواره‌ای در ایران، گفت: نامه بسیار مودبانه‌ای از مقامات ایرانی دریافت کردم.
ماسک این سخنان را چند ساعت پیش در کالیفرنیا و در دیداری که با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی داشت، بیان کرد.
به گفته تایمز اسرائیل، در این دیدار که گفتگوها پیرامون موضوعات مختلف در زمینه های فناوری و به خصوص پلتفرم ایکس بود، نتانیاهو با بردن بحث به سمت ایران، گفته بود: ایران یک‌بازیگر بد است که شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل می‌دهد و نمی‌خواهید آن‌ها این‌توانایی را داشته باشند که به دالاس و فرمونت (شهری در میشیگان) برسند.
این جملات نتانیاهو با واکنش ایلان ماسک و اشاره او به برخورد منطقی مقامات ایران در قبال فعال‌سازی استارلینک مواجه شد.
او با یادآوری نامه بسیار مودبانه‌ای  که از مقامات ایرانی دریافت کرده بود، به شوخی گفت تعجب کردم روی آن مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل نوشته نشده بود.
نتانیاهو در پاسخ به این جملات ماسک گفت: با نامه ای مودبانه از سوی دولتمردان ایران خام نشو!
لازم به ذکر است اشاره ایلان ماسک به نامه‌ای است که وزارت ارتباطات اواخر سال گذشته به  استارلینک ارسال کرد و طی آن «لندینگ رایت» یا همان قوانین حاکم بر حقوق سرزمینی ارائه خدمات ماهواره را به این شرکت اعلام کرده بود.در این نامه شرایط و ضوابط فعالیت یک اپراتور برای استفاده در خاک ایران شرح داده شده بود.
وزیر ارتباطات دی ماه ۱۴۰۱ با اعلام خبر ارسال این نامه، گفت: «طبق قوانین بین المللی هرکسی که بخواهد در قلمرو سرزمینی یک کشور سرویس ارائه کند،  باید لندینگ رایت یا قواعد آن کشور را رعایت کند. این لندینگ رایت را به تمامی اپراتورهای ماهواره‌ای از جمله استارلینک، وان وب و باقی اپراتورها ابلاغ کردیم. اگر این قواعد را بپذیرند ما استقبال می‌کنیم.»
تیرماه امسال نیز اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) در گزارشی که از مصوبات آخرین جلسه خود اعلام کرد ارائه خدمات از سوی استارلینک در مرزهای جمهوری اسلامی ایران به دلیل عدم رعایت قوانین سرزمینی، غیرمجاز است. مطابق یکی از قطعنامه های ITU، ارایه خدمات از سوی یک شرکت خارجی در چارچوب مرزهای کشور دیگر منوط به دریافت مجوز از سوی آن کشور است.
نام شما

آدرس ايميل شما

کریستیانو رونالدو؛ ۳۶ ساعت در تهران دو سال در عربستان

کریستیانو رونالدو؛ ۳۶ ساعت در تهران دو سال در عربستان

لحظه به لحظه به ورود تیم النصر به ایران نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم و این حضور موجی از شور ...
گزارش یک پرونده ناتمام؛ کنکور و پذیرش رتبه‌های بالا در رشته پزشکی

گزارش یک پرونده ناتمام؛ کنکور و پذیرش رتبه‌های بالا در رشته پزشکی

با برگزاری هر دوره کنکور برخی موارد همواره به عنوان بحث‌های حاشیه این آزمون بزرگ مطرح ...
(ویدئو) بوفالوهای پلیس

(ویدئو) بوفالوهای پلیس

برخی از افسران کهنه کار پلیس می‌گویند که بوفالوها می‌توانند بوی یک جنایتکار را از فاصله ...
1