تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : ۴۶۶۷۵۶
نیمه شب گذشته اتفاق افتاد

زلزله 7 ریشتری در مراکش؛ افزایش شمار قربانیان زلزله مغرب به ۸۲۰ نفر + فیلم و تصاویر

۳
۲
زلزله 7 ریشتری در مراکش؛  افزایش شمار قربانیان زلزله مغرب به ۸۲۰ نفر + فیلم و تصاویر
کبنا ؛تلویزیون رسمی مراکش آخرین آمار قربانیان و مصدومان زلزله مهیب بامداد امروز در این کشور را اعلام کرد.
به گزارش کبنا، کشور مغرب نیمه شب گذشته شاهد وقوع زلزله ای ۷ریشتری بود که به گفته کارشناسان مغربی، بزرگترین زلزله یک قرن اخیر این کشور به شمار می رود. مرکز ژئوفیزیک مغرب، قدرت زمین لرزه را ۷.۲ ریشتر و مرکز آن را در ۷۱ کیلومتری جنوب غربی این کشور اعلام کرد.
 این مرکز گفته که در جریان این زلزله، زمین حدود ۲۰ ثانیه لرزید و بر اساس آمارهای اولیه، تاکنون ۲۹۶ نفر جان خود را از دست داده و ۱۵۳ نفر مجروح شده اند. به گفته شاهدان، مردم همچنین در شهر رباط در حدود ۳۵۰ کیلومتری شمال اغادیر مرکز زمین لرزه، از ترس وقوع زلزله شدیدتر، خانه های خود را ترک کرده اند. این اولین بار در یک قرن اخیر است که چنین زمین لرزه ای در مغرب ثبت می‌شود. در سال ۱۹۶۰ نیز زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۸ ریشتر در نزدیکی اغادیر رخ داد که هزاران نفر را کشت.


به گفته مقامات محلی، بیشتر قربانیان در منطقه صعب العبور کوهستانی هستند. منتصیر ایتری یکی از اهالی روستای کوهستانی اسنی، نرسیده به کانون زمین لرزه، گفت: همسایگان ما زیر آوار هستند و ما تلاش می کنیم با وسایل موجود، آنها را نجات دهیم. اکثر خانه های آنجا آسیب دیده است.
این زمین لرزه در شهرهای ساحلی رباط، کازابلانکا و اساویرا و همچنین در کشورهای همسایه الجزایر و حتی پرتغال نیز احساس شد. سفارت آمریکا در مغرب نیز درباه وقوع پس لرزه ها در طول ۲۴ ساعت آینده هشدار داد و اعلام کرد که هشدار وقوع سونامی در مناطق ساحلی اعلام خواهد شد.





    

    

    

    

    
ابراز همدردی ایران با مراکش در پی زلزله سهمگین

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه با اظهار تأسف از وقوع زمین لرزه مهیب در کشور مغرب، جان باختن صد‌ها تن از شهروندان این کشور را به مردم و دولت این کشور تسلیت گفت.
سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان این زلزله، برای جانباختگان رحمت الهی و برای مصدومان بهبودی و سلامتی عاجل مسئلت کرد.
















 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خدا به همشون صبر بدهد انشاالله.اینها همه نشانه ظهور مهدی صاحب زمان مباشد.در موقع ظهور ایشان تمامی مردمان کره زمین باید نصف شود.پس به خدا پناه ببرید.واز آن مهربان پروردگارمان نجات بخواهیم.که در آخرت از غذاب جهنم به دور باشیم.
Iran, Islamic Republic of
وای، چی میگی تو، دقیقن چی میگی، خدا بهت شفا بده،
Iran, Islamic Republic of
خوب راست میگه هر کسی نظری داره به نظرش احترام بزار شاید منم بخوام بگم نفرین ننه قبر بوده.در اینجا نباید طرف رو تخریب کرد میشه احترام به نظرش گذاشت
شفافیت ناکام

شفافیت ناکام

طرح شفافیت، از‌جمله طرح‌های بازمانده از مجلس دهم است که قصه پرغصه‌ای دارد. برای بررسی ...
۵ سرگیجه بزرگ بایدن تا قبل از انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

۵ سرگیجه بزرگ بایدن تا قبل از انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

اگر در روز‌ها و ماه‌های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا، تغییری جدی در ...
قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

رئیس دانشگاه تهران گفت: من کاملاً مطلع هستم که از ادامه همکاری برخی از این افراد به علت ...
1