کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

سرعت‌کاه‌های غیراستاندارد در یاسوج و مادوان عامل خرابی جلوبندی خودروها / شورای ترافیک رسیدگی کند

28 مرداد 1402 ساعت 18:06

سرعت گیرها و سرعت کاه ها در یاسوج و مادوان بهترین وسیله برای خرابی ماشین به ویژه جلوبندی ماشین ها است.


سرعت گیرها و سرعت کاه ها در یاسوج و مادوان بهترین وسیله برای خرابی ماشین به ویژه جلوبندی ماشین ها است.
به گزارش کبنانیوز، شهروندان یاسوج با گلایه از تعداد زیاد سرعت کاه ها از غیراصولی و غیراستاندارد نصب شدن آنها انتقاد کردند.
یکی از راننده تاکسی های یاسوجی گفت: صبح که از یاسوج تا مادوان می روم تعداد زیاد سرعت کاه واقعا کلافه کننده است، خیلی از خوردوها اصلا متوجه سرعت کاه نمی شوند چون بی رنگ و شبیه جاده هستند.
این راننده تاکسی گفت: خیلی از خرابی جلوبندی خودروها بخاطر همین سرعت کاه ها است ولی متأسفانه هیچ کس در این شهر دل نمی سوزاند.
یکی از مسائل مهمی که در شورای ترافیک استان و شهرستان مطرح می شود رنگ آمیزی معابر، خط کشی خیابان ها و همچین توجه به علائم ترافیکی و چراغ های راهنمایی و رانندگی است ولی سالهای سال است که سرعت کاه ها به همین شکل در خیابان ها مشکلات ترافیکی و عبور و مرور ایجاد می کنند.
بر اساس مصوبات شورای ترافیک، اعلام نظر کارشناسی در خصوص سرعت کاه ها و سرعت گیرها مربوط به پلیس راهنمایی و رانندگی و نصب آن باید از سوی شهرداری ها انجام گیرد.
در صورتی که سرعت‌کاه‌ها و سرعت‌گیرها بر اساس استاندارد محیط قرار نگیرد، حتی منجر به تصادفات و مشکلات ترافیکی دیگر می شود.
بر اساس قوانین ترافیکی سرعت کاه ها باید دارای رنگ متفاوت با آسفالت خیابان باشند، که هیچ کدام از سرعت کاه های یاسوج و مادوان رنگ آمیزی نشده اند. 
از طرفی این سرعت کاه ها با فاصله های بسیار نزدیکی با هم قرار دارند. متأسفانه بجای آموزش فرهنگ ترافیکی برای کاهش سرعت در مکان های پرتردد شهری و  کشیدن خط کشی های عابر پیاده، شورای ترافیک سرعت کاه های متعددی در خیابان ها نصب کرده که هیچ فایده ای بجز خرابی جلوبندی ماشین ها ندارد.
خیلی از راننده هایی که با خیابان های یاسوج آشنا نیستند، بصورت غافلگیرانه ای با سرعت کاه ها برخورد می کنند که وضعیت ناخوشایندی را برای سرنشینان خودرو ایجاد می کند.


کد مطلب: 466065

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/466065/سرعت-کاه-های-غیراستاندارد-یاسوج-مادوان-عامل-خرابی-جلوبندی-خودروها-شورای-ترافیک-رسیدگی-کند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1