تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۱۳
کد مطلب : ۴۶۶۰۶۱
جهاد کشاورزی بر مشکلات بازار مرغ فائق آمد

رشد ۱۲۰ درصدی جوجه‌ریزی مرغ و کسب رتبه دوم کشور

۰
رشد ۱۲۰ درصدی جوجه‌ریزی مرغ و کسب رتبه دوم کشور
کبنا ؛با رشد ۱۲۰ درصدی جوجه‌ریزی در واحد‌های پرورش مرغ، قیمت این کالای پرمصرف با کاهشی محسوس وارد کانال هشتاد هزار تومان شد.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، این استان در تامین گوشت مرغ تا ۶۰ درصد به دیگر استان‌ها وابسته است و نمی‌شود مدیریت مطمینی بر این بازار بدون در نظر گرفتن نوسانات بازار در استان‌های همجوار داشت.
حذف ارز ترجیحی و مشکلات تامین نهاده‌های دامی در چند مقطع، افزایش قیمت مرغ را قطعی می‌کرد و مدیریت استانی، دست کم در قیمت مرغ نقشی نداشت.
از سوی دیگر رشد صنعت مرغ در این استان در دو دهه اخیر تقریبا کند و راکد بوده و بعد از آنکه جهاد کشاورزی مسئولیت کل بازار مرغ را از صنعت و‌ معدن به دست گرفت، اوضاع آن بهتر شد و اگر بحث قیمت که تابع تصمیمات کشوری و دیگر آیتم های غیر استانی است را نادیده بگیریم، در سایر موارد خوب عمل شده است.
آنچه در دست جهاد کشاورزی بود و می‌شود عیار مدیریت آن را سنجید، بحث تامین گوشت مرغ در بازار بود که به گواه گزارشات میدانی رسانه‌های استان، حتی در روزهای تعطیلات سیزده‌به در، ایام عید فطر، ماه مبارک رمضان، ایام محروم و نذورات و همه ایام پیک مصرف، بازار کهگیلویه و بویراحمد از گوشت مرغ خالی نشد و چه با توزیع گوشت مرغ منجمد و چه گوشت گرم، شاهد تعادلی در بحث فراوانی آن در بازار بودیم.
در کنار تامین بازار مرغ برای کاهش وابستگی ۵۰ تا ۶۰ درصدی استان کهگیلویه و بویراحمد به گوشت مرغ، سیاست موفق احداث زنجیره‌ای ارزش غذایی با تولید صفر تا صد گوشت مرغ در این استان اجرایی شد و در همین دو سال در مدار افتتاح قرار گرفتند که می‌تواند نوید کاهش و قطع وابستگی استان به دیگر استان‌ها را بدهند.
بعد از این فعل و انفعالات و کنترل بازار پرچالش مرغ در این ایام، اینک وزارت جهاد کشاورزی با انتشار شفاف آمار جوجه‌ریزی استان‌ها، از کسب رتبه دوم استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داده که رشدی ۱۲۰ درصدی به نسبت تعهد خود داشته است.
سید علی معتمدی‌پور در همین زمینه با تایید این خبر گفته است که برش استانی تعهد جوجه‌ریزی استان‌ها در مرداد ماه به ما ابلاغ شد و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و همراهی تولیدکنندگان این صنعت، نه تنها به ۱۰۰ درصد تعهدات خود رسیدیم بلکه ۲۰ درصد نیز جلوتر از تعهدات هستیم.
رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، مسئولیت این سازمان در ایجاد همزمان تعادل میان منافع تولیدکننده و مصرف‌کننده را ماموریتی ظریف و حساس خواند و افزود: با افزایش میزان جوجه‌ریزی و اعتماد تولیدکنندگان به کاهش مشکلات به ویژه در بحث نهاده‌ها، تولید مرغ افزایش یافته و شاهد کاهش محسوس قیمت در بازار هستیم.
وی با اشاره به کسب رتبه دوم کشور در تحقق میزان جوجه‌ریزی تصریح کرد: در بحث مرغ نیز به نوعی سیاستی مشابه کشت قراردادی را خواهیم داشت و با رویکرد ما تولید قراردادی گوشت مرغ است.
معتمدی‌پور از ادامه این روند امیدبخش در روزهای پایانی مرداد و ماه آینده خبر داد و تاکید کرد که هیچ نگرانی از بابت تامین گوشت مرغ و رفع مشکلات تامین نهاده‌ها و خوراک مورد نیاز واحد‌های تولید مرغ وجود ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل ورزش و جوانان استان برای بدرقه ملی‌پوشان نوجوانان ...
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
1