کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

سرمایه گذار پارک طبیعی مهریان: استعلام منابع طبیعی 20 ماه طولانی شده و هنوز پاسخی نگرفته‌ایم / مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد: سرمایه گذار پروژه کم و زیاد می گوید

22 مرداد 1402 ساعت 21:15

سرمایه گذار پروژه پارک طبیعی مهریان با اشاره به اینکه تمام استعلامات ۱۵‌گانه را از دستگاه‌های اداری اخذ کرده‌ایم، افزود: بخشی از استعلامات مربوط به منابع طبیعی هنوز پاسخ داده نشده است، استعلامی که می‌تواند طی یک هفته بررسی شود، ۲۰ ماه طولانی شده و هنوز پاسخی نگرفته‌ایم.


پروژه پارک طبیعی جنگلی گردشگری یکی از بزرگترین پروژه‌های جنوب کشور و دارای ویژگی‌های منحصر به فرد در خاورمیانه است.
به گزارش کبنانیوز، سیدرضاحسینی سرمایه‌گذار پروژه پارک طبیعی جنگلی گردشگری گفت: سرمایه اولیه این پروژه ۵۵۰ میلیارد تومان است که ۲۵ درصد آن آورده سرمایه‌گذار است.
حسینی با اشاره به اینکه پروژه در ۱۳۰ هکتار احداث می‌شود که ۱۱ هکتار آن خودمالکی است، افزود: این پروژه معارضات دولتی، محلی و جاده‌ای دارد که معارضات دولتی آن با دانشگاه یاسوج ظاهراً حل و فصل شده است.
وی با اشاره به اینکه تمام استعلامات ۱۵‌گانه را از دستگاه‌های اداری اخذ کرده‌ایم، افزود: در آبان ماه ۱۴۰۰ تقاضای احداث پروژه را دادیم، در مردادماه ۱۴۰۱ با این تقاضا موافقت شده، در مهرماه استعلامات ادارات اخذ شده، با این حال بخشی از استعلامات مربوط به منابع طبیعی هنوز پاسخ داده نشده است، استعلامی که می‌تواند طی یک هفته بررسی شود، ۲۰ ماه طولانی شده و هنوز پاسخی نگرفته‌ایم.
حسینی با اشاره به اینکه این پروژه در سفر ریاست جمهوری کلنگ زنی شد، بیان کرد: اگر از سوی ادارات همکاری بیشتری صورت می‌گرفت، فاز اول آن پیشرفت ۷۰ درصدی داشت.
سرمایه‌گذار پروژه افزود: می‌گویند باید زیر پای سرمایه‌گذار فرش قرمز پهن کنیم ولی ما چنین چیزی ندیدیم.
حسینی با اشاره به ویژگی‌های طرح گفت: پل معلق این طرح به طول ۳۸۶ متر است، در حال حاضر طولانی‌ترین پل معلق کشور در اردبیل است که ۳۶۸ متر طول داشته است.
وی بیان کرد: تله‌کابینی که در این پروژه طراحی شده، تا ۵. ۵ کیلومتر قابل توسعه است، تله سیژ به طول ۸۰۰ متر است، زیپلاین به طول ۸۰۰ متر در فاز اول، در فاز دوم ۳ هزار و ۱۵۰ متر می‌رسد که طولانی‌ترین زیپلاین دنیا خواهد بود.
وی گفت: کنسول معلق در بالاترین نقطه کوه قرار می‌گیرد و یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد پروژه است، سورتمه ریلی به طول ۱۷۰۰ متر، فضا‌های اقامتی رفاهی و ورزش‌های آبی، نمایشگاه‌های فرهنگ عشایر، ‌ایستگاه کوهنوردی با تمام تجهیزات، ‌ایستگاه سلامت از جمله ویژگی‌های دیگر پروژه است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن اشاره به استعلام پروژه پارک طبیعی جنگلی در تنگ مهریان گفت: سرمایه‌گذار در این خصوص کم و زیاد می‌گوید، و اینطور هم نبوده که 20 ماه به دنبال استعلام منابع طبیعی باشند.
سعید جاویدبخت گفت: این سرمایه‌گذار در ابتدا به دنبال اخذ استعلام بود، بعد از مدتی روش دیگری را دنبال کرد و به دنبال اخذ ماده ۳۲ بود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: به دلیل پیچیدگی‌هایی که وجود داشت پرونده پروژه را تهران فرستادیم و برای بازدید بازرس از تهران فرستاده می‌شود.
جاویدبخت افزود: تخصیص اراضی از نظر قانونی ممنوع است و نمی‌توان اراضی را برای این طرح تخصیص داد.
 





 


کد مطلب: 465874

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/465874/سرمایه-گذار-پارک-طبیعی-مهریان-استعلام-منابع-20-ماه-طولانی-شده-هنوز-پاسخی-نگرفته-ایم-مدیرکل-استان-کهگیلویه-بویراحمد-پروژه-کم-زیاد-می-گوید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1