کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت کبنانیوز؛

مردم و مخاطبان جویای تغییر مدیران ناکارامد در کهگیلویه و بویراحمد

31 تير 1402 ساعت 8:03

پس از سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد مردم منتظر تغییر مدیران ناکارآمد در دولت انقلابی هستند.


پس از سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد مردم منتظر تغییر مدیران ناکارآمد در دولت انقلابی هستند.
به گزارش کبنانیوز، پس از سفر رئیس جمهور، بازخوردهای سفر به ما رسید و مردم بصورتی تلفنی و پیامکی درخصوص اتفاقات سفر پرس و جو می کنند. با وجود اینکه بازخورد سفر در اخبار و گزارش ها منتشر می شود ولی مخاطبان بیکار ننشسته و بصورت فعالانه نظر خود را مستقیما به ما می رسانند.
اینکه چرا در نشست خبری رئیس جمهور آنگونه که خواستیم انتقادات را بیان و مطالبه نکردیم، یا اینکه چرا هنوز درخصوص مدیران ناکارآمد حرفی و سخنی گفته نمی شود! "نه به سد خرسان" و مطالبه سد آبریز همچنین از جمله مطالبی است که زیاد عنوان می شود.
قطعا همه مدیران ناکارآمد نیستند، ولی همین تعداد کم هم ضربه مهلکی به بدنه دولت وارد می کنند، چه بسیار مراجعان مختلف و مردمی که در برخورد با مدیران، پی به ناکارآمدی آنها برده و از وضعیت کنونی ناراضی اند.
بطور کلی بخشی از مدیران دولت فعلی نتوانسته اند رضایت عمومی و مسوولان را کسب کنند که باید از قطار دولت پیاده شوند.
متأسفانه انتخاب مدیران در استان، عموما بر اساس قوم گرایی و ارتباطات جناحی و سفارشات نمایندگان اتفاق می افتد.  غالبا تصور بر این است که افراد با اعلام وفاداری شان شایسته می شوند، در حالی که کارشناسان علم مدیریت می گویند که افراد داناتر شایسته هستند. به گفته یک استاد دانشگاه «ممکن است در یک سازمان با انتخاب غیرشایسته‌ها در کوتاه مدت رضایت طرفینِ به هم وابسته فراهم شود؛ اما شرایط در میان مدت تغییر می کند. افراد ناشایست و غیرمتخصص، پس از گذشت مدتی در به ثمر رساندن ماموریت های محوله عاجز می شوند. به دنبال این عجز، سازمان نیز در به دست آوردن نتایج شکست می خورد. در این شرایط انتخاب افراد ناشایست گریبان مدیر بالادستی را خواهد گرفت. باید دانست کسی بهترین خدمت را ارائه می دهد که شایسته ترین است نه تابع ترین.» واعظی استاد دانشگاه علامه طباطبایی ادامه می دهد: «آنچه در بسیاری از سازمان های ایران شاهد هستیم مدیریت نیست که ما آن را در قالب مدیریت ارزیابی کنیم. همین که عده ای افراد غیرمتخصص در یک جا جمع شوند ما دیگر نمی توانیم اسم آن محیط را سازمان بگذاریم.» او می گوید: «هنگامی که شایستگی، علم و دانش مبنای امور نباشد، سازمان ها بر پایه عملکرد و خدمت به جامعه ارزیابی نشوند و از این بابت پاسخگو نباشند؛ عدم تبعیت از قانون رواج پیدا می کند. به عبارت دیگر روزنه پیدا کردن برای خروج از مجرای قانون و کنار گذاشتن آن، نشأت گرفته از ذات ناشایستگی، فقدان دانش، ضعف اخلاقیات و باورهای انسانی و اجتماعی است.»
وقتی مدیران در کهگیلویه و بویراحمد فقط ملاک های جناحی و سیاسی و قومی را در نظر بگیرند، شایستگی دور می شود، افرادی که بر اساس اصول مدیریتی انتخاب نشوند، خود را مسوول نمی دانند، بلکه پست مدیریتی خود را پله ای می بینند که می توانند از آن صعود کنند و نیازهای شخصی خود را جبران کنند.
قطعا بر اساس آنچه که مردم انتظار دارند، مسوولان باید فکری به حال تغییر مدیران کنند، مدیرانی که نارضایتی مردم را رقم زده اند باید هر چه زودتر از قطار دولت پیاده شوند. رئیس جمهور نیز در سخنان خود با مردم و مسوولان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که مدیران ناکارآمد و و کسانی که توانایی کار ندارند باید برکنار شوند. یکی از مطالبات مردم نیز در دیدارهای چهره به چهره با آیت الله رئیسی رسیدگی به وضعیت دستگاه های دولتی و مدیران ناشایست بود و رئیس جمهور این درخواست مردم را عنوان کرده بود، آیت الله رئیسی در این خصوص گفت: در راه که می آمدم مردم و جوانان از وضعیت ناسالم در ادارات (قوم گرایی، طایفه گرایی، تبعیض و ... ) گلایه کردند. 
بر اساس شنیده های موثق، لیست مدیران ناکارآمد به معاون اجرایی رئیس جمهور داده شده ولی مشخص نیست که چه تغییراتی در استان اعمال شود. قطعا مردم باید مطالبات خود را در خصوص مدیران به گوش مسوولان بالادستی برسانند تا بهترین تصمیمات اخذ شود.


کد مطلب: 465056

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/465056/مردم-مخاطبان-جویای-تغییر-مدیران-ناکارامد-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1