تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۲۹
کد مطلب : ۴۶۴۷۶۸

نظر هاشمي رفسنجاني در خصوص خاطرات منتظري

۰
نظر هاشمي رفسنجاني در خصوص خاطرات منتظري
کبنا ؛
روزنامه شرق به شكل روزشمار خاطرات سال‌هاي مختلف مرحوم هاشمي رفسنجاني را به نقل از نوشته‌هاي خود او ذكر مي‌كند. روز گذشته اين رسانه، خاطرات مربوط به روز 24 تير سال 1379 را منتشر كرد كه در بخشي از آن، نظر او در خصوص خاطرات آيت‌الله منتظري منتشر شده است كه آنها را باعث خوشحالي و سوءاستفاده دشمنان دانسته است.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از روزنامه جوان، هاشمي رفسنجاني در خصوص خاطرات منتظري در 24 تير 79 مي‌نويسد: «وقت زيادي صرف مطالعه خاطرات آيت‌الله [حسينعلي] منتظري‌ كردم‌ كه براي انتشار آماده كرده‌اند و براي مشورت به آقاي [عبدالمجيد] معاديخواه داده‌اند. ايشان به من داده كه ببينم و معتقد است كه ضرر دارد. مواردي دارد كه براي توجيه خودشان، با تخطئه انقلاب و امام، باعث خوشحالي و سوءاستفاده دشمنان است. »
در خاطرات همين تاريخ، دلخوري اصلاح‌طلبان از سخنان اخير رهبري هم در نوشته‌هاي هاشمي ذكر شده است كه با توجه به تاريخ، به نظر مي‌رسد اشاره به بيانات حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در ديدار كارگزاران نظام در تاريخ 19 تير 79 داشته باشد.
هاشمي مي‌نويسد: «ظهر بچه‌ها اكثرشان جمع بودند و بحث‌ها بر سر سخنراني اخير رهبري بود. در اكثر نمازهاي جمعه امروز، از بيانات رهبري استقبال شده و البته صحبت‌ها را متوجه دولت و آقاي خاتمي [رئيس‌جمهور] و مدعيان اصلاح‌طلبي دانسته‌اند و خواسته‌اند كه جريان اطلاعات، تحت هدايت رهبري باشد. سنگين‌ترين حملات، مطابق معمول توسط آقاي [محسن] دعاگو، امام جمعه شميرانات انجام شده است. »
و البته در بخشي ديگر بر سياست تقابل جبهه مشاركت – حزب راديكال و مهم اصلاح‌طلبان در آن زمان- با رهبري تصريح مي‌كند: «بين گروه‌هاي دوم خردادي، بر سر تعيين نماينده مجلس در هيئت نظارت بر مطبوعات، اختلاف است. با اين اختلاف، كاملاً روشن شد و احتمال مي‌دهد، سياست حزب مشاركت، مقابله با سياست‌هاي رهبري باشد. »
 
نام شما

آدرس ايميل شما

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1