کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد؛

اجاره بها در دهدشت سر به فلک کشید

22 تير 1402 ساعت 11:24

اجاره مسکن در دهدشت، شهری که از کم‌ترین میزان درآمد زایی پایدار برخودار است سر به فلک کشید.


اجاره مسکن در دهدشت، شهری که از کم‌ترین میزان درآمد زایی پایدار برخودار است سر به فلک کشید.
به گزارش کبنا، با آغاز فصل تابستان و نقل و انتقال مستأجران رد پای آن‌ها به بنگاه‌های املاک رو به افزایش است و با شنیدن قیمت‌های سرسام‌آور اجاره بها مسکن آه از نهادشان بلند می‌شود.
در سایه نبود نظارت و بی‌تدبیری متولیان، نرخ رهن و اجاره بهای مسکن در دهدشت رشد چشم‌گیری یافته و با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه بسیاری از مستأجران توانایی پرداخت چنین اجاره‌هایی را ندارند.
اجاره‌های میلیونی این روز‌ها تبدیل به یک معضل بزرگ در شهر کوچکی مانند دهدشت شده است و مستأجران این شهر از افزایش چند برابری نرخ اجاره و رهن املاک از سوی مالکان ناراضی هستند.  
در شهر کوچکی مثل دهدشت که از کم‌ترین میزان درآمد زایی پایدار برخودار است مستأجران زیر بار گرانی اجاره خانه کمر خم کرده‌اند.
این روز‌ها به دلیل عدم نظارت و بی‌تدبیری متولیان نحوه تعیین نرخ اجاره بهای مسکن از سوی مالکان و مشاوران املاک در دهدشت بر اساس قیمت دلار، خودرو، مصالح ساختمانی، و کالا‌های اساسی سنجیده می‌شود. گویا عواملی قبیل موقعیت جغرافیایی ملک مسکونی، متراژ، سال ساخت و توان مالی مستأجران دیگر تأثیری در نحوه نرخ‌گذاری ندارند.  
در حالی که دولت سقف مجاز افزایش اجاره بها در سال جاری را برای کلانشهر‌ها ۲۵ درصد و برای سایر شهر‌ها ۲۰ درصد تصویب کرده است، انتظار می‌رود که این طرح در عمل اجرا شود اما مشاهده خواهیم کرد که فقط روی کاغذ قابلیت اجرا دارد.
بازدید می‌دانی خبرنگار کبنا در سطح شهر دهدشت حاکی از نارضایتی شهروندان و حتی برخی از مشاوران املاک از این وضعیت است.
محمدی یکی از شهروندان دهدشتی که جویای مسکن بود در گفتگو با خبرنگار کبنا گفت: امروز به ۶ بنگاه مراجعه کردم اما هنوز نتوانستم یک خانه متناسب با درآمدم برای اجاره پیدا کنم.  
رضایی با ابراز نارضایتی از بازار اجاره بهای مسکن در دهدشت گفت: انصاف و منطقی برای افزایش قیمت‌ها وجود ندارد و هر کسی هر قیمتی که دلش می‌خواهد می‌گوید.
وی افزود: در بعضی مناطق شهر دهدشت اجاره مسکن بدون هیچ قید و‌بندی رشد داشته است مثلاً در منطقه گلزار که جنوب شهر محسوب می‌شود و نسبت به دیگر مناطق دهدشت اجاره مسکن پایین‌تر است یک خانه ویلایی را با ۳۰۰ میلیون تومان ودیعه و ماهانه سه میلیون تومان اجاره داده می‌شود، با وجود چنین شرایطی ناچار هستیم به روستا‌های اطراف دهدشت پناه ببریم.
این شهروند دهدشتی افزود: کاش صاحب خانه‌ها مقداری انصاف خود را بیشتر کنند در شهر کوچکی مانند دهدشت این همه رشد اجاره بها مسکن انصاف نیست.  
 مشاهده چنین وضعیت اسفناکی در شهر دهدشت نشان از ضعف نظارت مسولان مربوطه در بازار مسکن و کنترل آن است و کنترل روند این افزایش اجاره بها نیازمند نظارت‌های جدی و مدیریتی در زمینه رعایت سقف افزایش اجاره است.


کد مطلب: 464639

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/464639/اجاره-بها-دهدشت-سر-فلک-کشید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1