تاریخ انتشار
پنجشنبه ۸ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۰۲
کد مطلب : ۴۶۴۱۵۰
در اعتراض به هتاکی به قرآن کریم در سوئد صورت پذیرفت

(فیلم) ورود تظاهرکنندگان خشمگین عراقی به سفارت سوئد

۱
۱
(فیلم) ورود تظاهرکنندگان خشمگین عراقی به سفارت سوئد
کبنا ؛عراقی‌ها امروز در اعتراض به هتاکی به قرآن کریم در سوئد با مجوز پلیس این کشور اروپایی، ابتدا مقابل سفارت سوئد تجمع کرده و سپس وارد آن شدند.
 به گزارش کبنا به نقل از همشهری آنلاین، عراقیها در اعتراض به قرآن سوزی در سوئد مقابل سفارت سوئد در بغداد تظاهرات برگزار کردند.
تظاهرکنندگان با تجمع مقابل درب سفارت سوئد در منطقه الصالحیه در مرکز بغداد خواستار اخراج سفیر سوئد از عراق شدند.
منابع عراقی از ورود تظاهرکنندگان خشمگین به داخل سفارت سوئد در بغداد خبر دادند و اعلام کردند که کارکنان سفارت به دنبال ورود تظاهرکنندگان عراقی به داخل سفارت گریختند.
معترضان خشمگین عراقی که مقابل سفارت سوئد در بغداد دست به تجمع اعتراض آمیز علیه قرآن سوزی زده بودند درب سفارت را شکستند و وارد آن شدند.
    

    
درخواست بغداد برای استرداد عراقی که نسخه‌ای از قرآن را در سوئد آتش زد
شورای عالی قضایی عراق از اتخاذ اقدامات قانونی علیه یک سوئدی عراق الاصل به نام «سلوان مومیکا» (۳۷ ساله) در استکهلم،که اقدام به آتش زدن نسخه‌ای از قرآن کریم در برابر مسجدی در استکهلم، پایتخت سوئد کرده بود، خبر داد.
شورای عالی قضایی عراق در بیانیه‌ای تاکید کرد: این اقدامات شامل درخواست استرداد این شخص به مقامات سوئدی و محاکمه وی بر اساس قوانین عراق است.
بر اساس این بیانیه، «فائق زیدان»، رئیس شورای عالی قضایی عراق دستور داده تا اقدامات قانونی علیه این فرد به موجب احکام ماده 14 قانون مجازات عراق اتخاذ شود.
واکنش کتائب حزب الله عراق
کتائب حزب الله عراق به اقدام شنیع هتاکی به قرآن کریم در سوئد واکنش نشان داد.
در بیانیه کتائب حزب الله عراق آمده است: ما اقدام مشتی شرور با چراغ سبز مقامات سوئدی در اهانت و سوزاندن نسخه ای از قرآن کریم به بهانه آزادی بیان را محکوم می کنیم.
کتائب حزب الله عراق ادامه داد: اهانت مجدد به قرآن با حمایت دولت سوئد و اصرار سوئد به اهانت به امت اسلامی و مقدسات آن به علت عدم واکنش رسمی مناسب با حجم این جنایت است.
در این بیانیه آمده است: چنانچه دولتها در برابر این اهانت ها به کتاب خداوند تسلیم شوند ملتهای آزاده حرف آخر را در دفاع از دین و اعتقادات خود خواهند زد.
لازم به ذکر است که یک شهروند تندرو سوئدی تحت حمایت مقامات این کشور در مقابل مسجدی در استکهلم، پایتخت سوئد اقدام به هتک حرمت به قرآن کریم کرد. این شخص افراطی در مقابل حدود ۲۰۰ نفر اقدام به پاره کردن صفحات قرآن کریم و آتش زدن آن کرد. در این اثنا، حاضران با فریادهای «الله اکبر» به این اقدام فرد موهن اعتراض کردند و فردی نیز تلاش کرد که به سمت وی سنگ پرتاب کند اما پلیس وی را بازداشت کرد. پیش از این، پلیس سوئد اعلام کرده بود که به تظاهرات افرادی که خواهان آتش زدن نسخه‌ای از قرآن کریم در برابر مسجد اصلی استکهلم در نخستین روزهای عید مبارک قربان هستند، مجوز داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
تندروها تو دولت رئیسی کجا هستند ؟چرا سفارت اشغال نمیکنند
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
این مرد روسیه را می‌گرداند!

این مرد روسیه را می‌گرداند!

یکی از نکات مهم در مورد میشوستین این است که او علی رغم موقعیت مهم سیاسی خود در روسیه ...
رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

«این نوع سخنان نشان می‌دهد که قطعا ایران و ایالات متحده در حال مذاکرات پنهانی هستند و ...
1