تاریخ انتشار
پنجشنبه ۸ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۲۵
کد مطلب : ۴۶۴۱۴۶
صحبت‌های بی‌پرده فعالان اقتصادی با استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛

پاسخ استاندار کهگیلویه و بویراحمد در باره حرف‌های ابهام‌دار یک فعال اقتصادی پیرامون منطقه ویژه اقتصادی گچساران / دیوار کوتاه‌تری از ما پیدا نمی‌کنند

۴
۲
پاسخ استاندار کهگیلویه و بویراحمد در باره حرف‌های ابهام‌دار یک فعال اقتصادی پیرامون منطقه ویژه اقتصادی گچساران /  دیوار کوتاه‌تری از ما پیدا نمی‌کنند
کبنا ؛نشست فعالان اقتصادی با استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد که در این نشست یکی از فعالان اقتصادی صحبت‌های ابهام‌‌‌داری در خصوص منطقه ویژه اقتصادی گچساران کرد که استاندار پاسخ آن را داد.
به گزارش کبنا، در این نشست که شب گذشته ( چهارشنبه 7 تیرماه 1402) در سالن شماره یک استانداری به ریاست استاندار و با حضور مدیران اقتصادی برگزار شد. دهقان به نمایندگی از بخش ساختمان گفت: نبود امنیت شغلی فعالان حوزه ساختمان در بخش فروش از مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم.
وی عنوان کرد: ظرف ۱۰ روز مصالح ما چندین برابر قیمت افزایش قیمت داشته و هیچ تضمینی در مواد اولیه نیست، بتن آماده را با قیمت ۴۵۰ هزار تومان پیش فروش کردیم اما در کمتر از دو ماه بتن به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت.
دهقان عنوان کرد: ۶۰ درصد شهرک صنعتی سرابتاوه تعطیل بود و بدون تسهیلات بانکی واحدها را فعال کردیم اما شهرک فاقد زیرساخت است.

 
وی عنوان کرد: نبود تسهیلات بانکی و امنیت شغلی از جمله مشکلات ما است.
تهرانچی تولید کننده کولر در این نشست با بیان اینکه امیدواریم در سفر دور دوم دولت نهایت بهره‌برداری انجام شود، پیشنهاد داد منطقه ویژه اقتصادی به خصوص در شهرک‌های صنعتی دیده شود.
وی همچنین از عدم همکاری دستگاه‌ها از جمله اداره کل اقتصاد و دارایی انتقاد کرد و گفت: وقتی سه قسط تولیدکنندگان معوق می شود و یا بدهی داریم هیچ گونه فعالیتی نمی‌توانیم داشته باشیم و از تسهیلات بانکی استفاده کنیم.
در ادامه منصور دانش‌آموز دبیر هماهنگی شعب بانک‌ها گفت: با سه قسط معوق هیچ خدماتی محدود نمی شود افرادی داریم که کل اقساط معوق دارد اما هیچ گونه محدودیتی ایجاد نشده است.
نیکزاد سرمایه‌گذار کشتارکاه یاسوح گفت: سه طرح سرمایه گذاری داریم که برای مجوز دچار مشکل هستیم مجوز یکی از آنها صادر شده و دو مورد دیگر را دامپزشکی همکاری نمی کند و دیوار کوتاه تری از ما پیدا نمی‌کند.
وی بیان کرد: در این طرح زنجیره تولید تعریف شده که کارخانه دام، غذاهای نیمه آماده و سردخانه با حفظ بهداشت احداث کنیم که دامپزشکی مجوز خوراک دام صادر نمی‌کند.

 
در ادامه معتمدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: چندین جلسه برای طرح خوراک دام گرفته شد و به دلیل اینکه فاصله کشتارگاه و کارخانه خوراک دام فاصله چندانی وجود ندارد و به لحاظ بهداشتی مشکل دارد مخالفت کردیم.
اما استاندار کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص گفت: برای صدور مجوز کارخانه خوراک دام مانع بهداشتی وجود دارد، اگر کارخانه خوراک دام جای دیگری احداث شود حمایت می کنیم.
احمدزاده در خصوص اعتبارات تبصره ۱۸ گفت: در هیچ نقطه کشور اعتبار تبصره ۱۸ داده نشده است.
در ادامه تقوی از فعالان بخش معدن گفت: ماشین‌آلات معدنی کهنه و قدیمی شده است و شرکت هپکو ما را گروگان گرفته است.
وی بیان کرد: منابع طبیعی اجازه فعالیت در طرح‌های معدنی را نمی دهد و بارها برای این موضوع به استاندار مراجعه کردیم.
استاندار در پاسخ به این فعال حوزه معدن گفت: به جای ۱۰ بار ۱۰۰ بار هم مراجعه کنید نمی توانید در جای خلاف کار کنید نمی توانیم وسط جنگل مجوز بدهیم تا برداشت شود، چرا که حفظ جنگل یک ضرورت است.
اتابک از فعالان بخش گردشگری گفت: یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت ایران نیازمند جدول کشی مناسب و آسفالت معابر و خیابان‌ها است و این شرایط زیبنده پایتخت طبیعت ایران نیست.
وی که در بخش کشاورزی هم فعالیت دارد گفت: کارخانه صنایع تبدبلی متناسب با ظرفیت هر شهرستان ایجاد شود.

 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به دغدغه این فعال بخش گردشگری و کشاورزی گفت: جدول کشی و آسفالت خیابان وظیفه ما نیست و از اعتبارات شهرداری و وظیفه شورای شهر است و در همین خصوص ۴۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته بین شهرداری‌ها توزیع کردیم اما در جای دیگری هزینه شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: صنایع تبدیلی در اولویت استان است و از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کنیم.
اندرزیان از فعالان بخش گردشگری خواستار ایجاد منطقه اقتصادی در دهدشت شد و گفت: در سفر دولت دفتر امور خارجه در سفر دولت مصوب شود و در منطقه دیشموک هم مگاپروژه تعریف شود.
در ادامه فتحی از فعالان بخش کشاورزی و حوزه تولید گل رز گفت: طرح هایی با چشم انداز ملی و نگاه صادراتی تعریف شود، ضمن اینکه محل اجرای طرح به عنوان وثیقه بانکی در نظر گرفته شود.
وی با بیان اینکه تمام محصولات گل رز تولیدی استان در تهران به فروش می‌رسد و بخشی صادر می‌شود، عنوان کرد: تولید کنندگان استان در حوزه پرداخت تسهیلات متفاوت دیده شود و دوره تنفس بیشتر شود.
وی بیان کرد: سرنوشت نمایشگاه دائمی استان در سفر دولت تعیین تکلیف شود.
معتمدی بیان کرد: در جلسه با سرمایه‌گذار مشکلات وثایق مطرح شده است.

 
خانم کیانی از تولید کنندگان و صادر کنندگان استان گفت: در حال برنامه‌ریزی صادرات برای کشورهای افریقایی بودیم اما مشکلاتی ایجاد شود به محضی که اینکه اسم استان روی برند ثبت می شود باید محصول را به قیمت پایینی بفروش برسانیم که شرکت دچار مشکل نشود مشکلات حمل و نقل و صادراتی هستیم.
وی بیان کرد: در قطعی برق به دلیل بارش برف سال گذشته متحمل خسارت فراوانی شدیم که استاندار از سرمایه‌گذار این واحد تولیدی خواست پرونده‌ای در ستاد بحران تشکیل و خسارت دریافت کنند.
فرهادی از فعالان بخش شیلات گفت: برای تمدید مجوز یکسال باید معطل شویم تا مجوز تمدید پروانه فعالیت داده شود.
وی عنوان کرد: بخش عمده‌ای از مزارع پرورش ماهی به غیر بومی‌ها داده شده و از دست تولیدکنندگان داخلی خارج شده است که از نظر ضریب اشتغال هیچ تاثیری نخواهد داشت.
وی بیان کرد: تاکنون یک ریال طی این سال‌ها در قالب سرمایه در گردش و سرمایه ای پرداخت نشده است و تا این روند ادامه دارد امیدی به اشتغال بچه های استان نداشته باشیم.
یکی دیگر از فعالان حوزه اقتصادی در این دیدار گفت: مشوق‌هایی برای سرمایه گذاری، در نظر گرفته شود.
خانم منصوری از تولید کنندگان حوزه آب معدنی گفت: هزینه‌هایی به تولیدکنندگان بخش آب معدنی تحمیل می‌شود.
وی عنوان کرد: به دلیل ناکارآمدی سامانه حمل و نقل هزینه حمل و نقل دو برابر می‌شود و مافیا اجازه نمی‌دهد این مشکل حل شود.
منصوری با اشاره به حلقه‌های گمشده بخش صنعت گفت: در حوزه زیرساخت و تامین مواد اولیه با مشکل مواجه هستیم که نیاز است در این زمینه کارگروهی تشکیل و نسبت به رفع مشکلات سرمایه‌گذاران تصمیم گیری شود.
منصوری با بیان اینکه چندین جلسه برای رفع معضلات سرمایه‌گذاران گرفته شد اما بی‌نتیجه بوده خطاب به استاندار گفت: سنگ اندازی‌ها سرمایه‌گذاران را از این استان فراری می‌دهند.

 
وی با بیان اینکه پنج سال دنبال مجوز بودم تا مجوز صادر شد گفت: سنگ‌اندازی در مسیر اخذ مجوزها و نبود زیرساخت‌ها مهمترین مشکلات پیش تولید کنندگان است.
این تولید کننده آب معدنی گفت: آقای استاندار مالیات کمر بخش تولید را شکسته است.
وی بیان کرد: بخشی از تولید کنندگان زمین، خانه و ماشین فروخته اند و حیثیتی کار می‌کنند.
وی عنوان کرد: مسئولان سرمایه گذاران استان را حمایت کنید و نیازی به سرمایه گذار خارجی نیست.
در ادامه عسکری معاون هماهنگی امور اقتصادی در خصوص هزینه های حمل و نقل در آب معدنی‌ها گفت: تولید کنندگان آب معدنی در حوزه حمل و نقل تعاونی تشکیل دهند.
رستمی سرمایه گذار نیوجرسی از گچساران گفت: محصول با کیفیت تولید می کنیم اما راهداری خرید نیوجرسی را از بیرون استان انجام می‌دهد که استاندار پیگیر این موضوع شد و با محمدی مدیرکل راهداری تلفنی صحبت کرد تا مشکل سرمایه گذار حل شود.
وی سپس به سرمایه‌گذار گفت: در مناقصات با سایر تولید کنندگان رقابت کنید، ضمن اینکه از راهداری خواستیم راهکاری پیدا کند تا تولید کنندگان داخلی مورد حمایت قرار گیرد.
مرتضوی از فعالان صنایع دستی گفت: نبود بازارچه دائمی صنایع دستی معظل بزرگ تولیدکنندگان بخش صنایع دستی است و ۱۲ سال است که قرار است بازارچه ایجاد شود اما اقدامی صورت نگرفته است.
در همین خصوص طالبی‌پور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری گفت: دو هزار متر زمین در کنار پارک ولایت و پارک بانوان احتصاص و در حال طراحی سایت هستیم و ۶۰ غرفه صنایع دستی در این مکان ایجاد می‌شود.
حیدری از زیتون کاران استان گفت: آنچه که اینجا از استاندار دیدم چیزی نیست که از استاندار در بیرون شنیدم و از این بابت معذرت می‌خواهم و معتقدم دلسوزی‌های استاندار باید بیشتر به بیرون معرفی شود.
به گزارش کبنا، سید علی احمدزاده شب گذشته (چهارشنبه 7 تیرماه 1402) در نشست با صنعتگران، معدن کاران و فعالان اقتصادی با تبریک آغاز دهه ولایت و امامت گفت: تیمی از نهاد ریاست جمهوری در استان حضور پیدا کرده و مشکلات صنعتگران و فعالان اقتصادی را احصاء و به تهران ارسال کردند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه استان ظرف روز‌های آینده میزبان هیأت دولت خواهد بود، افزود: جلسه مشترک شورای اداری و بخش سرمایه‌گذاری با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود و فعالان حوزه اقتصادی در آن جلسه مشکلات و دغدغه‌ها را مطرح کنند.
وی بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سایر استان‌های کشور دچار عقب ماندگی در حوزه‌های مختلف از جمله سرمایه‌گذاری و اشتغال است و تلاش می‌کنیم راه‌های سرمایه‌گذاری برای صنایع بزرگ و پایین دستی باز شود.

احمدزاده با بیان اینکه از سرمایه‌گذاران بومی، غیر بومی و حتی سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در استان دعوت می‌کنیم، گفت: این استان در زمینه‌های مختلف نفت و گاز، حوزه کشاورزی، گیاهان دارویی، آبزیان، معادن، بخش گردشگری و سایر حوزه‌ها مستعد سرمایه‌گذاری است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به طرح‌های معدنی گفت: برخی از این طرح‌ها در حال بهره‌برداری است اما در سر جمع استان کم برخورداری هستیم و به حد نرمال کشوری نرسیده‌ایم.
استاندار بیان کرد: در گذشته سرمایه‌گذاری‌هایی در استان صورت گرفته اما دچار آسیب شدند که در کنار سرمایه‌گذارانی که آسیب دیدند هستیم و نیاز‌های آن‌ها برای تولید و سرمایه‌گذاری در سفر دولت احصاء و تسهیلات مورد نیاز اختصاص داده می‌شود.
به گفته استاندار تاکنون اعتبارات تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۱ در سطح کشور ابلاغ نشده است و در صورت ابلاغ سهم استان اختصاص داده می‌شود.
وی با اشاره به افتتاح چندین ابر پروژه در سفر دولت گفت: رقم پیشنهادی استان برای اعطای تسهیلات در دور دوم سفر دولت ۵۰ هزار میلیارد تومان است که اگر ۱۵ هزار میلیارد این مبلغ تخصیص یابد تحول خوبی در استان ایجاد می‌شود.
استاندار در ادامه به دغدغه یکی از معدنکاران در خصوص ممنوعیت فعالیت در جنگل‌های استان پاسخ داد و گفت: امکان بهره‌برداری در وسط جنگل برای بخش معدن وجود ندارد و اجازه فعالیت معدنی در جنگل‌ها را نمی‌دهیم.
وی گفت: برای طرح نهضت ملی مسکن در شهر یاسوج با مشکل زمین مواجه بودیم در این خصوص هم اجازه ندادیم جنگل تخریب شود.

احمدزاده در پاسخ به دغدغه یکی از فعالان بخش گردشگری مبنی بر اینکه علاوه بر گچساران، دهدشت هم منطقه ویژه اقتصادی اعلام شود، گفت: در هر استان یک مجوز منطقه ویژه اقتصادی داده می‌شود، که در دولت نهم و دهم برای گچساران صادر شد اما اجرا نشد و با اختصاص دو هزار هکتار زمین و استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذار خارجی بنا داریم آن را در دولت سیزدهم اجرایی کنیم.
وی در پاسخ به دغدغه یکی از صنعتگران مبنی بر تعریف مگاپروژه برای دیشموک گفت: آنچه برای دیشموک در سفر دولت دیده شده اجرای طرح آبیاری ۹۰۰ هکتار زمین در منطقه دلی نعمت‌الهی با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان است، ضمن اینکه علاقمند به سرمایه‌گذاری گاوداری سه هزار راسی بنیاد مستضعفان در این منطقه هستیم و نهایت آرزویم این است که در دیشموک کاری انجام شود.
وی در خصوص ضرر و زیان یکی از واحد‌های تولیدی استان در اثر قطع برق در سال گذشته گفت: اگر در اثر حوادث خساراتی به کارخانجات وارد شد در ستاد بحران پرونده تشکیل شود و از تسهیلاتی که در سطح کشور برای این امر در نظر گرفته شده بهره‌مند شوید که در سیل مانسون سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان به سیل زدگان کمک کردیم.
وی از فراهم شدن شرایط راه‌اندازی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان خبر داد و گفت: از وزیر خواستیم که نمایندگی وزارت امور خارجه در استان ایجاد شود که اصل کار پذیرفته شده و این دفتر برای تسهیل در صادرات محصولات استان ایجاد می‌شود.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ایجاد صنایع تبدیلی در اولویت استان است و از سرمایه‌گذاری در این بخش استقبال می‌کنیم، گفت: سرمایه‌گذاری در بخش خوراک طیور، دام و آبزیان در استان اولویت‌دار است و علاوه بر مناطق سردسیری در مناطق گرمسیری طرح‌های پرورش ماهی در دستور کار قرار گرفته و نیازمند ایجاد شهرک هستیم.

استاندار در خصوص دغدغه یکی از فعالان بخش اقتصادی مبنی بر مشکل وثایق برای استفاده از تسهیلات بانکی گفت: این مورد را در سفر دور دوم دولت مطرح می‌کنیم تا مشکل صنعتگران و فعالان بخش اقتصادی حل شود.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به صورت مرتب برگزار می‌شود و اعلام کردم که این جلسات با حضور خودم تشکیل شود، افزود: همه دستگاه‌ها موظف به همکاری با سرمایه‌گذار هستند.
‌وی بیان کرد: اگر در موردی دستگاه‌ها با شما همکاری نکردند به ما اعلام کنید که با مدیرانی که با سرمایه‌گذار همکاری نداشتند برخورد و حتی جابه جا می‌کنیم.
احمدزاده بر حمایت از سرمایه‌گذاران تأکید کرد و گفت: اگر مشکل سرمایه‌گذاری در کارگروه تسهیل استان رفع نشد رایزنی لازم را در وزارتخانه و دستگاه مربوطه انجام خواهیم داد.
وی همچنین از اختصاص زمان ملاقات عمومی برای سرمایه‌گذاران خبر داد و گفت: این ملاقات عمومی تنها مختص سرمایه‌گذاران خواهد بود تا بلکه گرهی از کار آن‌ها باز شود.
وی خاطرنشان کرد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان از طریق سایت‌ها و رسانه‌ها در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد.
در این نشست چهار ساعته صنعتگران، معدنکاران و فعالان بخش اقتصادی به بیان مشکلات و دغدغه‌های کاری خود پرداختند.
نام شما

آدرس ايميل شما

فردین
Iran, Islamic Republic of
آقای استاندار نگو با ما نیست تو مسئول تو این استانی باید ازشون بخوای که انجام بشه آسفالت و جدول گذاری پس تو اومدی برا چه
بنی هاشمی
Iran, Islamic Republic of
آقای رئیس جمهور این استاندار ضعیف رو برکنار کن با چه زبونی باید بگییییییم؟ تورو خدا معاون اقتصادیشو ببینید!!! مثلا میخواست اقتصاد استان رو متحول کنه و سیل سرمایه گذاران رو روانه اینجا کن/خب وقتی همچین کسی اینهمه منفعل هست چرا باید یک پست مدیریتی مهمی رو اینهمه مدت در اشغال داشته باشه!؟ وجدانا و حضرت عباسی ثمره و حاصل عملکرد استاندار و معاون اقتصادی ایشان طی این دو سال چی بوده؟ یک نمونه بگید هم کافیه
طاها
Iran, Islamic Republic of
شک نداریم استاندار تاریخ احمد زاده هستش تا الان مثلا نمیدونه سیسخت کجا واقع شده همش باشت و چروم و...سیسخت و یاسوج را فراموش کرده
Iran, Islamic Republic of
سلام خدا بر بزرگانی چون دکتر احمدزاده
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
1