تاریخ انتشار
پنجشنبه ۸ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۶
کد مطلب : ۴۶۴۱۴۴
 مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد:

بیش از 1000 میلیارد تومان پروژه راه در سفر رئیس جمهور آماده کلنگ زنی است

۰
بیش از 1000 میلیارد تومان پروژه راه در سفر رئیس جمهور آماده کلنگ زنی است
کبنا ؛ مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سفر پیش روی رئیس جمهور وهیأت دولت به استان به ارزش بیش از هزار میلیارد تومان پروژه راه آماده کلنگ زنی داریم.
محمد راستا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این پروژه‌های کلنگ زنی در حوزه راه‌های اصلی قرار دارند و مناقصه‌ها هم برگزار و پیمانکار انتخاب شده است.
وی افزود: هم اینک ۳۴ قرارداد به ارزش یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه راه در این استان در دست اجراست که از عمده این پروژه‌ها می‌توان به باند دوم جاده یاسوج به سمیرم، باند دوم یاسوج به سمت شیراز، یاسوج به سی سخت، ورودی شهر‌ها و غیره اشاره کرد.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد، طولانی شدن برخی پروژه‌های راه در استان را اینگونه عنوان کرد که با توجه به کوهستانی بودن استان کار بسیار دشوار است و در مسیر‌ها باید تونل حفر شود.
راستا ادامه داد: سرجمع کل اعتبارات در حوزه اداره کل راه و شهرسازی در زمینه موافقت نامه بیش از هزار میلیارد تومان است اما تخصیص‌ها به این اندازه نیست و حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد است.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: هزینه ساخت راه در این استان بسیار بالاست و ساخت یک کیلومتر راه در این استان تا هفت برابر استان‌های همجوار هزینه می‌برد چون استان کوهستانی است و هزینه راه بسیار سنگین است.
بنا بر این گزارش، از مجموع حدود ۶ هزار کیلومتر راه موجود در این استان بیش از چهار هزار کیلومتر آن راه‌های روستایی است.
کهگیلویه و بویراحمد ۶ هزار و ۱۳۹ کیلومتر جاده اصلی، فرعی و چهارخطه دارد که از این میزان پنج هزار و ۴۲۰کیلومتر آن فرعی و روستایی است. استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی ۷۲۶ هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است. کهگیلویه وبویراحمد با بیش از ۱۶ کیلومتر مربع یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
این مرد روسیه را می‌گرداند!

این مرد روسیه را می‌گرداند!

یکی از نکات مهم در مورد میشوستین این است که او علی رغم موقعیت مهم سیاسی خود در روسیه ...
رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

«این نوع سخنان نشان می‌دهد که قطعا ایران و ایالات متحده در حال مذاکرات پنهانی هستند و ...
1