تاریخ انتشار
شنبه ۳ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۴۱
کد مطلب : ۴۶۳۹۲۷

سکوت تل‌آویو مقابل انفجار مرموز «هرتزلیا»

۰
سکوت تل‌آویو مقابل انفجار مرموز «هرتزلیا»
کبنا ؛
24 ساعت از انفجار مشکوک هرتزلیا که موجی از وحشت و ناامنی در اراضی اشغالی را به دنبال داشت، صهیونیست‌ها تلاش کردند با انتشار اخباری نه چندان دقیق درباره انفجار انبار صنایع نظامی، از پرداختن هر چه بیشتر به این واقعه جلوگیری کنند. در سایه تداوم گسترش دامنه مقاومت به اقصی نقاط کرانه باختری، گزارش‌هایی که رسانه‌های صهیونیست منتشر می‌کنند حاکی است بدنه رژیم‌صهیونیستی به وخامت اوضاع امنیتی اذعان دارد.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از روزنامه جوان، رسانه‌های رژیم‌صهیونیستی هفته پیش از انفجار بمبی در شهر لود واقع در مرکز اراضی اشغالی خبر دادند. اگر از عملیات در جنین که هلاکت چندین صهیونیست را به دنبال داشت، صرف‌نظر شود، این خبر فقط یکی از انبوه اخباری بود که در جهت سلسله‌اخبار درباره حوادث متعدد فلسطین اشغالی منتشر شد. پنج‌شنبه شب نیز در پی انفجاری مهیب، شهر هرتزلیا در مرکز فلسطین اشغالی به لرزه درآمد. دود شدید و بوی گوگرد در اطراف محل حادثه و ایجاد حفره‌ای عمیق به قطر حدود هفت متر در محل انفجار طبق گزارش سازمان آتش‌نشانی، همگی حکایت از گستردگی این واقعه دارند. انفجار سهمگین در هرتزلیا موجب لغو بسیاری از سفر‌ها و خالی شدن هتل‌ها در شمال اراضی اشغالی شده و ضربه سنگینی را به اقتصاد رژیم‌صهیونیستی وارد کرده است. اگر چه ارتش رژیم‌صهیونیستی در ساعات پس از انفجار، فعالیت نظامی را به عنوان دلیل این انفجار رد کرده بود، اما دیروز کانال۱۲ تلویزیون رژیم‌صهیونیستی گزارش کرد که انفجار هرتزلیا مربوط به انبار زیرزمینی است که حامل مواد منفجره بوده و متعلق به شرکت صنایع نظامی در این شهر است. سخنگوی ارتش رژیم‌صهیونیستی اعلام کرد که این انبار مهمات قدیمی بوده که بسته شده بود. اما و اگر‌های باقی مانده درباره ابعاد این انفجار باعث شده است همچنان ماهیت دقیق واقعه در هاله‌ای از ابهام باقی بماند.
مقاومت برگ‌های برنده دیگری هم دارد
صهیونیست‌ها در شرایطی با انواع عوامل تهدیدکننده امنیتی احاطه شده‌اند و یکی پس از دیگری با چالش‌هایی پیش‌بینی نشده مواجه می‌شوند که طی روز‌ها و هفته‌های اخیر در سرزمین‌های اشغالی و به طور خاص در کرانه باختری، رزمندگان فلسطینی با هر وسیله‌ای پاسخ جنایات بی‌شمار صهیونیست‌ها را می‌دهند. پس از حمله نظامیان صهیونیست به شهر‌های نابلس، الخلیل و بیت لحم و تعرض به خانه‌های شماری از فلسطینیان و بازداشت تعدادی از آنها، درگیری‌هایی میان نیرو‌های مبارز فلسطینی و اشغالگران صهیونیست در حال تشدید است. اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در این مورد به شبکه العالم گفت: «مقاومت فلسطین آماده پاسخ قاطع به هرگونه تجاوز دشمن اشغالگر است. کرانه باختری همیشه در میدان حضور دارد و همکاری بین قسام و سرایا القدس در این منطقه در بالاترین سطح ممکن است. اگر دشمن صهیونیستی خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، می‌توان قرارداد مبادله اسرا را امضا کرد، در غیر این صورت مقاومت برگ‌های برنده بیشتری به دست خواهد آورد و این رژیم را وادار به پذیرش چنین قراردادی خواهد کرد.» رئیس دفتر سیاسی حماس بیان کرد که سفرش به ایران بازتاب‌های مهمی بر مسئله فلسطین خواهد داشت. اسماعیل هنیه تأکید کرد که اوضاع منطقه‌ای در ۱۰سال گذشته فرصتی طلایی برای دشمن صهیونیستی است و اکنون فرصتی برای سر و سامان دادن دوباره به اوضاع منطقه دست داده است.
روز‌هایی پیچیده در راهند
صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند در ظاهر، وجهه‌ای آرام از خود به نمایش بگذارند، اما اظهارات مقامات این رژیم و تحلیل‌ها نشانگر این است که مقامات این رژیم خطر را به خوبی حس کرده‌اند. چندی پیش، نفتالی بنت، نخست‌وزیر سابق رژیم‌صهیونیستی درباره ناآرامی‌های سریالی گفته بود که از سال ۱۹۷۳ تاکنون تل‌آویو در خطرناک‌ترین وضعیت امنیتی خود به سر می‌برد. در این مورد، یک مقام ارشد صهیونیست به رسانه‌های عبری گفته است: «ما باید نیرو‌ها را در میدان درگیری مستقر کنیم ولی تا حد امکان آرام باشیم. با وجود این هیچ توجیهی برای برگزاری جلسه اضطراری کابینه با دستورکار‌های سیاسی و امنیتی وجود ندارد؛ جلسه‌ای که «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی و «ایتمار بن‌گویر» وزیر امنیت داخلی، درخواست کرده‌اند.» رسانه‌های عبری در گزارش‌هایی با محور تحولات اخیر گزارش کردند: «ارتش عملیات‌هایی را برای یک بار انجام خواهد داد؛ عملیات‌هایی مانند خنثی کردن بمب‌های ساعتی که ممکن است هر لحظه منفجر شوند. ارتش همچنین تعداد نیرو‌های مستقر در کرانه باختری را افزایش خواهد داد، اما از شروع عملیات گسترده‌خودداری خواهد کرد.» رسانه‌های عبری همچنین به سطح بالای عملیات‌های مقاومتی علیه اشغالگران در سرزمین‌های اشغالی فلسطین اشاره کردند و گزارش دادند: «سطح خطر و هشدار برای اسرائیل پس از حمله خطرناک در شهرک عیلی که در روز سه‌شنبه رخ داد، افزایش یافته است.» مقامات کابینه رژیم‌صهیونیستی در گفتگو‌های مختلف رسانه‌ای تأکید کرده‌اند، آنچه اخیراً رخ داده خطرناک می‌باشد و ممکن است حملات بیشتری صورت گیرد، بنابراین روز‌های پیچیده‌ای برای اسرائیل در پیش است. گرشون هکوکین، فرمانده سابق دانشکده‌های نظامی ارتش رژیم‌صهیونیستی و از ژنرال‌های این رژیم، در اذعان به شکست تل‌آویو در برابر گروه‌های مقاومت، گفت: «اسرائیل در کرانه باختری، با یک تحول راهبردی روبه‌رو است.» هکوکین ضمن بی‌سابقه خواندن وقایع اخیر در جنین گفت: «مسئله، فقط تیراندازی چند فرد مسلح به سمت خودرو‌های اسرائیلی نبود، بلکه جنگی بود که بیش از ۱۰۰ فرد مسلح در آن شرکت داشتند.» وی معتقد است بلوکی خاص وجود دارد که به صورت سازمان‌یافته با اسرائیل می‌جنگد.
نام شما

آدرس ايميل شما

این مرد روسیه را می‌گرداند!

این مرد روسیه را می‌گرداند!

یکی از نکات مهم در مورد میشوستین این است که او علی رغم موقعیت مهم سیاسی خود در روسیه ...
رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

«این نوع سخنان نشان می‌دهد که قطعا ایران و ایالات متحده در حال مذاکرات پنهانی هستند و ...
استعفای معاون اقتصادی رییسی + انتقاد تند مطهری از پست محسن رضایی!

استعفای معاون اقتصادی رییسی + انتقاد تند مطهری از پست محسن رضایی!

محسن رضايي ازدولت خارج شد تا به سمت جديد «رييس دبيرخانه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي سران ...
1