کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

بی‌نظمی و تعطیلی داروخانه‌ها مردم شهر مارگون را کلافه کرده است! / مسوولان پاسخگو باشند / سیاسیون دخالت نکنند

1 تير 1402 ساعت 10:16

نبود مدیریت و تعطیلی داروخانه‌ها مردم شهر مارگون را کلافه کرده است و خواستار پاسخگویی مسوولان در این باره شدند.


نبود مدیریت و تعطیلی داروخانه‌ها مردم شهر مارگون را کلافه کرده است و خواستار پاسخگویی مسوولان در این باره شدند.
صاحب‌نظران یکی از معیارهای مهم توسعه یافتگی کشورها، شهرها و مناطق را سلامت روح و جسم انسان‌ها می‌دانند و به همین دلیل میزان برخورداری یا دسترسی مردم به خدمات بهداشتی، درمانی و سلامت و توزیع بهینه آنها در سطح کشور و مناطق مختلف از ارزش و اهمیت زیادی برخوردار است. دولت‌ها همواره سعی داشتند که این خدمات به صورت عادلانه تقسیم شود.
 استان کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های اخیر به لحاظ زیرساخت‌های حوزه سلامت و درمان رشد خوبی داشته و این امید می‌رود که هر چه سریعتر استان به لحاظ زیرساخت‌های بهداشتی، درمانی و سلامت غنی شود تا مردم این دیار لازم نباشد که برای درمان و تهیه دارو اقدام به مهاجرت کنند.
           
شهرستان مارگون از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد است که بنا به گزارش‌های مردمی از نبود زیرساخت‌های سلامت و درمان رنج می‌برد. این شهرستان حدود 21 هزار نفر جمعیت دارد که در 60 کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است. حدود ۱۷ هزار نفر از جمعیت این شهرستان روستایی و بالای سه هزار و ۵۰۰ نفر نیز جمعیت شهری دارد.
در شهر مارگون با این تعداد جمعیت دو داروخانه فعالیت دارد که به گفته یکی از شهروندان مارگونی می‌گفت: این داروخانه‌ها در اکثر مواقع تعطیل است و به مردم خدمات ارائه نمی‌دهند.
این شهروند از دخالت سیاسیون در کار داروخانه‌ها سخن می‌گفت و بیان کرد: عده‌ای از سیاسیون در کار داروخانه‌ها دخالت دارند و اجازه نمی‌دهند که داروخانه‌ها کار خود را به نحو احسن انجام بدهند.
او ادامه داد: مردم نیاز به دارو دارند و متأسفانه بعضی از داروخانه‌های حاضر در مارگون علاوه بر گرانفروشی، داروهای مورد نیاز مردم را ندارند و اکثر اوقات هم تعطیل هستند.
یکی دیگر از شهروندان گفت: باید به گونه‌ای مسوولان به فکر مردم باشند که لازم نباشد، مردم برای تهیه دارو به یاسوج و یا شهرهای دیگر مهاجرت کنند.
به گزارش کبنا، روزهای گذشته تعدادی از مردم شهرستان مارگون با مراجعه به داروخانه‌ها با دَر بسته برخورد کردند و مردم به شدت نگران بودند که چرا باید داروخانه‌ها موقع ضرورت تعطیل باشند.
           
کبنانیوز آمادگی درج پاسخ مسوولان مربوطه را دارد.
 


کد مطلب: 463866

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/463866/بی-نظمی-تعطیلی-داروخانه-ها-مردم-شهر-مارگون-کلافه-کرده-مسوولان-پاسخگو-باشند-سیاسیون-دخالت-نکنند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1