تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب : ۴۶۳۵۰۸
در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۲۳ خرداد ماه)؛

موافقت مجلس با یک فوریت لایحه حجاب / قاسمی‌پور: باحجاب و بی‌حجاب این لایحه را قبول ندارند / رحیمی جهان‌آبادی: این لایحه پوست خربزه‌ای زیر پای مجلس است

۱
۰
موافقت مجلس با یک فوریت لایحه حجاب / قاسمی‌پور: باحجاب و بی‌حجاب این لایحه را قبول ندارند / رحیمی جهان‌آبادی: این لایحه پوست خربزه‌ای زیر پای مجلس است
کبنا ؛نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب و حمایت از سلامت اجتماعی به صورت یک فوریتی موافقت کردند.
به گزارش کبنا به نقل از همشهری آنلاین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی درخواست بررسی لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب و حمایت از سلامت اجتماعی را به صورت دو فوریتی بررسی کرده و اما در نهایت با این درخواست موافقت نکردند.
در ادامه رییس مجلس شورای اسلامی درخواست بررسی این لایحه به صورت یک فوریتی را به رای گذاشت که نمایندگان با ۱۸۵ رای موافق با بررسی این لایحه به صورت یک فوریتی موافقت کردند.
مخالفان بررسی دوفوریتی لایحه عفاف و حجاب تاکید داشتند همه براصل حجاب توافق دارند اما لایحه عفاف و حجاب نمی‌تواند عفاف و حجاب را در جامعه تقویت کند چرا که ما نیازمند کار فرهنگی در این حوزه هستیم. در مقابل موافقان لایحه عفاف و حجاب تاکید داشتند که این لایحه فرصت مغتنمی برای رفع خلأهای مربوطه در حوزه حجاب با نگاه کارشناسی به شمار می‌رود.
جلیل رحیمی جهان‌آبادی در مخالفت با بررسی این لایحه به صورت دو فوریتی بیان کرد: همه ما به عنوان مسلمان در این‌که حجاب یک واجب شرعی بوده و باید در جامعه حفظ شود و دستور قرآن و سیرت پیامبر است توافق داریم و به عنوان نظام اسلامی باید کمک کنیم تا احکام الهی در جامعه جاری و ساری شود. در این موضوع شکی نیست اما به نظر بنده این لایحه بیشتر از این‌که مشکل حجاب را حل کند پوست خربزه‌ای زیر پای مجلس است. قوه قضاییه این لایحه را طراحی کرده اما در این چند روز به مجلس تاختند.
وی ادامه داد: کار فرهنگی در این کشور ضعیف است، به مساجد مراجعه کنید صف‌های نماز را ببینید جایگاه پدر و مادر را در جامعه بسنجید، ارتباط بین بزرگتر و کوچک‌تر را در سطح جامعه بسنجید، اسلام مجموعه‌ای از احکام الهی است که بهم پیوسته است نمی‌توان احکام فرهنگی را به حال خود رها کرد و از مساجد و افراد باایمان حمایت نکرد، سپس انتظار داشته باشیم تا افراد بی‌حجاب با جریمه نقدی حجاب را رعایت کنند. کار اعتقادی و اخلاقی باید قلبی و دلی باشد. افراد باید به حجاب ایمان داشته باشند.
وی در ادامه اظهار کرد: در این‌که بی‌حجابی یک بحران و آسیب است شکی نیست اما این لایحه شتاب‌زده و غیرکارشناسی، بدون ریشه‌یابی در جامعه نمی‌تواند مشکل بی‌حجابی را حل کند. فوریت این لایحه مورد تایید نیست چرا که در آن کار کارشناسی صورت نگرفته است و یک امر اعتقادی و اخلاقی را در سطح یک جریمه نقدی نبستن کمربند تقلیل داده است، این توهین به افراد معتقد است. این لایحه نه نظر افراد متدین را تامین می‌کند و نه افرادی که دیدگاه متفاوتی دارند را قانع می‌سازد.
فاطمه قاسم‌پور در موافقت با بررسی دو فوریتی این لایحه بیان کرد: علاوه بر اهتمام از گره‌گشایی از مشکلات اقتصادی مردم باید نسبت به اجرای احکام دینی در جامعه اقدام عاجل صورت گیرد. لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب فرصت مغتنمی است که با رویکرد مساله محوری خلأ‌های موجود در بحث فرهنگ عفاف و حجاب را که یک هویت برای زنان ایرانی است و مرز جدایی تمدن ما در ایران با فرهنگ غرب است را برطرف کنیم.
وی در ادامه اظهار کرد: اهتمام به بررسی این لایحه به صورت دو فوریتی یک اقدام راهبردی در برابر تهاجم دشمن برای اضمحلال جایگاه خانواده و حیاورزی در جامعه است. این لایحه فرصتی را ایجاد می‌کند تا مساله حجاب با نگاه کارشناسی در جامعه دنبال شود.
شیوا قاسمی‌پور در مخالفت با دو فوریت این لایحه بیان کرد: کسی در مجلس شورای اسلامی مخالف حجاب نیست اما مساله این است که لایحه نوشته شده در حوزه بی‌حجابی بازدارنده نیست در این لایحه سهم درستی نسبت به دین و شئونات شرعی وجود ندارد. مردم ما باغیرت بوده و زنان جامعه ما با ایمان و تلاشگر هستند. این لایحه با قانون مجازات اسلامی و قواعد امر معروف و نهی از منکر تناقض دارد. حجاب یک باور است ما باید به این سمت برویم تا باور قلبی مردم نسبت به حجاب ذاتی باشد. امروز نه افراد باحجاب و نه افراد بی‌حجاب این لایحه را قبول ندارند.
امیرحسین بانکی‌پور در موافقت با بررسی این لایحه به صورت دوفوریتی بیان کرد: یکسال است که قلب خانواده شهدا جریحه‌دار شده است تمام افراد دلسوز و افرادی که به خانواده اهمیت می‌دهند نگران هستند جوامع اروپایی ۳۰۰ سال پیش جوامعی باعفت و خانواده‌محوری بودند اما در طول ۲۰۰ سال اخیر با ظهور برهنگی خانواده از هم پاشید. در فنلاند طی ۳۰ سال برهنگی، خانواده را نابود کرد. اگر در جامعه ما نیز برهنگی رواج پیدا کند ظرف سه سال خانواده از هم خواهد پاشید. آنچه مانع برهنگی در جامعه ما بوده بحث حجاب است که دشمن در یکسال اخیر حجاب را هدف قرار داده و پشت پرده آن هدف اصلی خانواده است.
وی ادامه داد: با زدن حجاب زمینه برای برهنگی فراهم می‌شود و با برهنگی خانواده از هم خواهد پاشید حتی خانواده‌هایی که تعلقات بالای مذهبی ندارند حجاب را قبول دارند اگر حجاب رفت خانواده هم می‌رود، باید یک صدای واحد از نظام صادر شود. مجلس شورای اسلامی باید با تصویب قانون فسخ‌الخطاب در حوزه حجاب باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

جوان بیکار
Iran, Islamic Republic of
خوبه مجلس یه سالی هست مشغول حجاب و عفاف شده و کاری به تورم و بیکاری و بدبختی و میزان فلاکت در ایران نداره؛ این حجاب و عفاف هم برای مجلس شده یه راهکاری برای فرار از بقیه مسائل کشور و هر روز مجلس فقط راجع به روسری زنان و قانون عفاف باید تصمیم بگیرن
رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

«این نوع سخنان نشان می‌دهد که قطعا ایران و ایالات متحده در حال مذاکرات پنهانی هستند و ...
استعفای معاون اقتصادی رییسی + انتقاد تند مطهری از پست محسن رضایی!

استعفای معاون اقتصادی رییسی + انتقاد تند مطهری از پست محسن رضایی!

محسن رضايي ازدولت خارج شد تا به سمت جديد «رييس دبيرخانه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي سران ...
دبیر کارگروه زیست عفیفانه: مجازات «تبعید» را در لایحه حجاب بگنجانید

دبیر کارگروه زیست عفیفانه: مجازات «تبعید» را در لایحه حجاب بگنجانید

دبیر کارگروه زیست عفیفانه شورای فرهنگ عمومی، از عدم وجود برخی مجازات‌ها نظیر تبعید در ...
1