کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل کتابخانه‌های عومی کهگیلویه و بویراحمد؛

بازطراحی ساختمان کتابخانه مرکزی یاسوج یک ضرورت است

10 خرداد 1402 ساعت 18:20

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد: جهت بازطراحی ساختمان کتابخانه مرکزی با رایزنی و همراهی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای فاز اول بازطراحی، مبلغ یک میلیارد و ششصد میلیون تومان اعتبار جذب و تخصیص یافته است که بازطراحی بخش‌های فاز اول تاپایان خرداد ماه اتمام و در اوایل تیرماه ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهد رسید.


در پی گزارش این پایگاه خبری با عنوان «کتابخانه مرکزی یاسوج؛ تعطیلی بخش های مرجع و دفاع مقدس بعد از 17 سال!»، روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد متن زیر را برای ما ارسال کرد که عیناً در زیر منتشر می‌شود.
مدیرکل امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور عنوان کرد: براساس تعاریف جدید، مساله بازطراحی کتابخانه‌های عمومی و توسعه و تجهیز این مراکز با فناوری‌ها و تجهیزات جدید، همچنین تولید محتوای راهبردی نو برای کتابخانه‌های نسل جدید در کنار فضاسازی جذاب و منطبق بر نیاز کاربران، اکنون به یک ضرورت در حوزه کتابخانه‌های عمومی تبدیل شده است.
فروردین  ماه ۱۴۰۲  اصغر گودرزی مدیرکل توسعه کتابخانه های نهاد کتابخانه های عمومی کشور با هدف بازطراحی و ارائه خدمات نوین مبتنی بر فناوری‌های جدید از کتابخانه آیت الله ملک حسینی ( ره) یاسوج بازدید کرد. مقرر شد بازطراحی ساختمان کتابخانه مرکزی یاسوج در سه فاز، با طراحی اداره کل توسعه کتابخانه‌های نهاد و نظارت اداره کل عمرانی توسط اداره کل استان اجرا شود.
در بازطراحی جدید بخش‌های ویژه‌ای برای کتابخانه مرکزی تعریف شده است که در چند مرحله اجرایی و به بهره‌برداری خواهد رسید.
بخش‌هایی همانند سالن مطالعه پژوهشگران، سالن مطالعه VIP، تجهیز سالن جلسات به سیستم صوتی و امکانات بروز، تجهیز بخش کودک به فضاهایی چون مخزن، مرجع، سن اجرای نمایش،  اتاق بازی، اتاق مادر و کودک و سالن انتظار والدین، تجهیز بخش نوجوان به مخزن، تالار علم و خلاقیت، ساخت‌کده، کلاس آموزشی، ایجاد کلاس خدمات مبتنی بر وب و اتاق مطالعه گروهی، نگارخانه آثار هنری، بوفه، اتاق غذاخوری  ویژه خانم‌ها و آقایان و باجه فروش محصولات فرهنگی در بازطراحی جدید ساختمان کتابخانه مرکزی در نظر گرفته شده است و در چند فاز مورد اجرا و بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
در فاز اول سالن جلسات، بخش‌های مرجع و دفاع مقدس مورد بازطراحی قرار می‌گیرند که با ادغام بخش مرجع و دفاع مقدس در مخزن اصلی، سالن مطالعه پژوهشگران ایجاد خواهد شد و با مدیریت دیگر فضاهای موجود در کتابخانه، سالن‌های VIP  و سالن جلسات با امکانات جدید ایجاد و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
لازم به ذکر است جهت بازطراحی ساختمان کتابخانه مرکزی با رایزنی و همراهی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای فاز اول بازطراحی، مبلغ یک میلیارد و ششصد میلیون تومان اعتبار جذب و تخصیص یافته است که بازطراحی بخش‌های فاز اول تاپایان خرداد ماه اتمام و در اوایل تیرماه ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهد رسید.


کد مطلب: 462994

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/462994/بازطراحی-ساختمان-کتابخانه-مرکزی-یاسوج-یک-ضرورت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1