کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هنوز پای طرح نهضت ملی مسکن می‌لنگد

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد: بانک‌های استان برای پرداخت نکردن تسهیلات مسکن بهانه تراشی می‌کنند / سقف تسهیلات 550 میلیون تومان شد / دستگاه‌های خدمات‌رسان برای ایجاد زیرساخت‌ها با کمبود اعتبار مواجهند / مشکل زمین یاسوج همچنان پابرجاست

10 خرداد 1402 ساعت 15:02

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بانک‌های این استان در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن همراهی لازم را ندارند و قرارداد‌های این حوزه با آنان به کندی انجام می‌شود.


مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بانک‌های این استان در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن همراهی لازم را ندارند و قرارداد‌های این حوزه با آنان به کندی انجام می‌شود.
محمد راستا در گفت‌وگویی اظهار داشت: بانک‌های استان برای پرداخت نکردن تسهیلات بهانه تراشی می‌کنند و مشکلات پرداخت قرارداد‌ها به قوت خود باقی است.
وی افزود: در یک هفته اخیر بیش از هزار واحد مسکونی به بانک‌های استان معرفی شده اما قرارداد‌هایشان منعقد نشده است.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از سیستم بانکی استان تقاضامندیم این مشکل را رفع کند، تصریح کرد: اخیراً هم مبلغ تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن در بانک‌های استان افزایش یافته است.
راستا ابراز کرد: در سال گذشته ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن در مرکز استان پرداخت می‌شد اما اکنون به سقف ۵۵۰ میلیون تومان رسیده است.
وی تأکید کرد: موضوع زیرساخت‌های آب و برق عامل کندی خیلی از پروژه‌های مسکن در استان کهگیلویه و بویراحمد شده است و برخی از این معضلات هم همچنان ادامه دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این دستگاه‌های خدمات‌رسان تأکید دارند برای ایجاد زیرساخت‌ها با کمبود اعتبار مواجهند.
راستا تصریح کرد: راه و شهرسازی یک هماهنگ‌کننده است و تمامی دستگاه‌های اجرایی و ادارات وظیفه دارند در اجرای طرح نهضت ملی مسکن پای کار باشند و این سازمان را همراهی کنند.
وی ادامه داد: دولت سیزدهم به ساخت مسکن توجه زیادی دارد و سهم این استان بیش از ۴۰ هزار مسکن است که باید طی چهار سال ساخته شود.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در سراسر استان به اندازه سهمیه‌مان ساخت نهضت ملی مسکن کار آغاز شده به استثنای شهر یاسوج که ساخت این واحد‌ها آغاز شده اما تعداد کم است.
راستا بیان کرد: بیش از ۵۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد در شهر یاسوج هستند اما در شهر یاسوج با مشکل نبود زمین مواجه هستیم که راهکار‌هایی برای رفع این مشکل ارائه شده است.
وی افزود: برای خرید هنوز مشکل رفع نشده است و اعتباری برای خرید زمین از تهران نیز اختصاص نداده‌اند.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: ساخت مسکن در شهر‌های دیگر به اندازه متقاضیان آغاز شده و در حال ساخت هستند و بیش از ۲ هزار واحد در حال کلنگ زنی هستند.
راستا عنوان کرد: مجموعاً در استان ۱۷ هزار واحد روستایی، شهری شامل انبوه ساخت، گروه ساخت و خودمالکی و روستایی در حال ساخت وجود دارد.
وی تأکید کرد: ۶۰ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن کهگیلویه و بویراحند وجود دارد که بالای ۵۰ درصد این ۶۰ هزار نفر در شهر یاسوج هستند و از این عدد ۱۷ هزار نفر تأیید شده‌اند.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: از این ۱۷ هزار نفر بالای ۹ هزار نفر آن‌ها در یاسوج هستند و در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر استان زمین تحویل بنیاد مسکن استان داده شده است و این واحد‌ها تحویل متقاضیان می‌شود و به صورت یک واحدی یا دو واحدی هماهنگونه که تعریف شده در حال ساخت هستند.
راستا تصریح کرد: حدود ۵۲۶ واحد در یاسوج در حال ساخت است، می‌توان ادعا کرد که استان از برنامه ساخت نهضت ملی مسکن عقب نیست و اگر بتوانیم این توافق و مشکل شهر یاسوج را رفع کنیم شاید جلوتر از برنامه هم بیفتیم و این مهم منوط به پیگیری استان و توافق مرکز در تهران است.


کد مطلب: 462988

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/462988/مدیرکل-راه-شهرسازی-کهگیلویه-بویراحمد-بانک-های-استان-پرداخت-نکردن-تسهیلات-مسکن-بهانه-تراشی-می-کنند-سقف-550-میلیون-تومان-دستگاه-های-خدمات-رسان-ایجاد-زیرساخت-ها-کمبود-اعتبار-مواجهند-مشکل-زمین-یاسوج-همچنان-پابرجاست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1