تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : ۴۶۱۹۰۷
کبنا گزارش می‌دهد

بعد از بازدید میدانی؛ 1000 میلیارد تومان به حساب کهگیلویه و بویراحمد واریز شد

۱۰
۱
سفر 1000 میلیاردی به کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛سفر محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس جمهور به استان کهگیلویه وبویراحمد در روز‌های گذشته واکنش‌های مختلفی را به همراه داشت و بعضی این سفر را مبهم و بدون خروجی عنوان می‌کردند، اما از آنجا که یکی از راهبرد‌های سرعت بخشیدن به قطار توسعه پایدار، نظارت‌های میدانی دولتمردان است روز‌های شنبه و یکشنبه هفته جاری کهگیلویه و بویراحمد میزبان مردم این استان بود تا در یک برنامه زمانبندی شده و فشرده وضعیت روند حدود ۳۱ پروژه شاخص مصوبات سفر هیأت دولت به استان را رصد می‌دانی کند.
محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور با اظهار رضایتمندی از روند رو به رشد پروژه‌های مصوب سفر رئیس جمهور اظهار داشت: تلاش داریم که اغلب پروژه‌های شاخص که در مرحله نهایی تکمیل قرار دارند را با تزریق ضربتی اعتبار طی چند ماه آینده به بهره‌برداری برسانیم تا شاهد تأثیرات این اقدامات در تقویت زیرساخت‌های استانی باشیم.
نگاهی عمیق به مصوبات سفر رئیس جمهور که از طرح‌های اقتصادی در حوزه صنعت، رونق تولید کشاورزی، به چرخه تولید برگشتن کارخانه‌های بزرگ تا تکمیل پروژه‌های بزرگ راهسازی، تأمین آب آشامیدنی در آن به چشم می‌خورد کارشناسان را به روز‌های خوبی در آینده نزدیک برای کهگیلویه و بویراحمد‌امیدوار کرده است.
آرش مصلح_ مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد_  در جمع خبرنگاران خروجی این سفر را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: بعد از سفر معاون اجرایی رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد، داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بنده تماسی گرفت و گفت که آقای منصوری از پروژه‌های آب استان کهگیلویه وبویراحمد بازدید کرده و این پروژه‌ها را مهم دانست.
وی افزود: آقای منصوری دستور داده که باید اعتبارات مورد نیاز آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد را خوب ببینید.
مصلح گفت: پروژه مهمی که آقای منصوری دست روی آن گذاشته‌، آبرسانی به چهار شهر (چرام، لنده، سوق و دهدشت) بوده که از مخزن ۲۰ هزار لیتری آن بازدید شده بود.
مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: آقای منصوری به گونه‌ای دستور داده که این پروژه تکمیل و اهداف مدنظر آن به نتیجه برسد و نهایتاً ۵۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه گذاشته شده است.
مصلح تأکید کرد: این ۵۰۰ میلیارد تومان فقط برای پروژه آبرسانی به چهار شهر گذاشته شده و قرار است که سایر پروژه‌ها را در تهران مورد بررسی قرار دهیم.
وی افزود: این پول خارج از مصوبات قانونی و فوق‌العاده است و اعتباراتی که در بودجه قانونی کشور آمده ۱۰۰ درصدی و سرجای خودشان محفوظ است.
سید افضل حسینی_ مدیرکل حوزه استانداری کهگیلویه و بویراحمد _ نیز به مکاتبه منصوری، معاون اجرایی رئیس جمهور با منظور، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اشاره کرد و گفت: آقای منصوری در این نامه خطاب به رئیس سازمان برنامه وبودجه تأکید کرده با توجه به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد و ضرورت تسریع در مصوبات سفر دور اول، هزار میلیارد تومان به این استان تخصیص داده شود.
وی افزود: این اعتبار با هدف تسریع در مصوبات سفر اول ریاست جمهوری تخصیص داده شد.
سید علی احمدزاده_ استاندار کهگیلویه و بویراحمد_ نیز در این‌ باره در جمع مسوولان با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی استان بالغ بر ۲۲ هزار میلیارد تومان پروژه ارائه داده‌اند، تأکید کرد: بعد از سفر معاون اجرایی رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد هزار میلیارد تومان به این استان اختصاص دادند.
وی افزود: پتروشیمی گچساران در سفر دولت به بهره‌برداری می‌رسد، ضمن اینکه کلنگ احداث گاز مختار و پتروشیمی اوره و آمونیاک چرام و پترو پالایشگاه گچساران به زمین‌زده می‌شود.
احمدزاده بیان کرد: طراحی سرمایه‌گذاری پترو پالایشگاه گچساران در فاز اول 2.5 میلیارد دلار و در فاز نهایی که 300 هزار بشکه نفت خوراک روزانه آن خواهد بود به 7 میلیارد دلار خواهد رسید.
وی تاکید کرد: سرمایه‌گذاری پتروپالایشگاه گچساران ۷ میلیارد تومان است که توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و بزرگترین سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در کشور است.
استاندار از اقدامات برای اتصال استان به راه‌آهن از طریق گچساران و با مشارکت چینی‌ها خبر داد و گفت: تلاش و خدمت در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد و از اساتید دانشگاه انتظار داریم‌ایده‌های تحول‌زا ارائه دهند.
وی بیان کرد: سد سقاوه و سد تنگ سرخ برای تأمین آب مورد نیاز شهر‌های مارگون و یاسوج احداث می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای کاهش آمار بیکاری باید صنایع بزرگ در استان احداث شود، گفت: قبل از شروع به کار دولت سیزدهم آمار بیکاری استان ۱۱ درصد بود که سال گذشته به ۷. ۶ درصد کاهش یافت.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
درود حرف حرف مفت هزینه ندارد
علی بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
بودجه در سال گذشته مصوب شده و در حال اجرا هست. این هزار میلیارد تومان از چه محلی می باشد لطفاً مستندات را تحویل سایت کبنا بدهید. اگر هر مسولی بیاید استان ده درصد هم اختیار داشته باشد پس چرا مسولان را به استان نمی آورید. تا اعتبار بدهند.
محمدی
Iran, Islamic Republic of
سازمان مدیریت و برنامه ریزی توضیح بدهد این اعتبار مربوط به چه بخشی هست. تا مدیران پیگیری کنند.
سعید
Iran, Islamic Republic of
این پول معادل کل اعتبارات عمرانی استان هست ،اگر واقعیت دارد توضیح بیشتر بدهید . آیا اعتبار بانکی هست یا چیز دیگر.
میری
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم در حد پیشنهاد باشد ، ولی باید شفاف سازی شود که جریان چیست.
م ف
Iran, Islamic Republic of
روی کاغذ وچرخش زبان همه چی گل وبلبل وخوب است اما در عمل وکیفیت هیچ یا شاید چند ده سال
هاد
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالبه که ما هر روز به بیکاران دور و بر نگاه می‌کنیم بیشتر میشن ولی آمار یه چیز دیگه رو نشون میده حالا نمیدونم دیدن با چشم های خودم را باور کنیم يا آمار و ارقام. مگه اشکال داره بگیم این شاغلان فلانی و فلانی هسنتد البته اگه ریگی تو کفش هامون نیست
مختار
Iran, Islamic Republic of
استاندار
جوان
Iran, Islamic Republic of
چرا گزارش ها غلوآمیز بوده و بهمین راحتی منتشر میشه !
قضیه آمار بیکاری ۱۱ درصدی استان از زمان شروع بکار دولت و کاهش بیکاری به حداقل ۷ درصد در سال ۱۴۰۱ واقعا با ی حساب سرانگشتی هم که حساب کنیم خیلی رویایی است و غیرقابل باور ! و متاسفانه بدون هیچ سوال و جواب و حساب و کتابی بهمین راحتی آمارهای عجیب و غریب گزارش میشه ....
بعنوان مثال ۱۰۰ هزار نفر بیکار استان بوده که طی دو سال ۳۰ هزار نفر مشغول بکار شدند !! اونم با وجود رکود و تورم افسارگسیخته و دستمزد های پایین کارگری ...
واقعا جای بسی تعجب و تاسف داره
واقعا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
حرف مفت...فقط شعار
برنده بازار خودرو کارکرده چه کسی است؟

برنده بازار خودرو کارکرده چه کسی است؟

نمایندگان مجلس یک روز بعد از استیضاح فاطمی‌امین، وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت به لایحه ...
شوخی با ماشه

شوخی با ماشه

در حالی بیشتر تحلیلگران از سیاست دولت بایدن ناظر بر «نه توافق، نه بحران» می‌گویند که ...
50 نفر در بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد استخدام می‌شوند

50 نفر در بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد استخدام می‌شوند

مجوز استخدام 50 نفر نیروی انسانی در بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد اخذ شد.
1