تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۴۶۱۷۹۲
آیت‌الله جوادی آملی:

با بانک‌های ربوی نمی‌شود جامعه را اداره کرد

۰
کبنا ؛آیت الله جوادی آملی گفتند: ما باید با کرامت زندگی کنیم و با بانک‌های ربوی نمی‌شود جامعه را اداره کرد، زیرا فرمود: ﴿یمْحَقُ اللَّهُ الرِّبا﴾؛ این تازیانه است!
به گزارش کبنا به نقل از دفتر این مرجع تقلید، آیت الله جوادی آملی در یکی از دیدار‌های خود با وزیر کار در سال ۱۳۹۴ بیان کردند: در سوره مبارکه «علق» به ما فرمود: ﴿اقْرَأْ وَ رَبُّکَ الْأَکْرَمُ ٭ الَّذی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ﴾؛ ما را دعوت کرد که در کلاس کرامت شرکت کنیم و کرامت انسان، در سایه بزرگواری اوست.
ایشان افزودند: جامعه را نمی‌شود با مزدوری اداره کرد؛ مزدوری، در اسلام مکروه است، گرچه کار، یا واجب است یا مستحب. وجود مبارک پیغمبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) دست کارگر را بوسید نه دست مزدور را؛ فرمود جامعه باید طوری باشد که انسان برای خود کار کند، طوری باید باشد که این وام‌ها و این بانک‌ها از خطر ﴿یمْحَقُ اللَّهُ الرِّبا﴾ در بیایند. ما باید با کرامت زندگی کنیم و با بانک‌های ربوی نمی‌شود جامعه را اداره کرد، زیرا فرمود: ﴿یمْحَقُ اللَّهُ الرِّبا﴾؛ این تازیانه است! این اصل اول.
ایشان گفتند: جامعه باید از ننگ مزدوری به در بیاید و باید برای خود کار کند؛ اما چه وقت برای خود کار می‌کند؟ در صورتی که بودجه داشته باشد. هیچ جا شما سند ندارید که پیغمبر دست مزدور را بوسید، بلکه دست کارگر را بوسید یعنی کسی که برای خودش کار می‌کند. پُر کردن شکم مردم هنر نیست، بلکه حفظ کرامت جامعه هنر است و آن در مزدوری نیست؛ این اصل دوم.
ایشان عنوان کردند: اصل سوم آن است که ما در کشوری هستیم که هم سلسله جبال البرز را دارد هم سلسله جبال زاگرس را دارد، هم دریای شمال را داریم و هم دریای جنوب را داریم، چندین معدن داریم؛ این ضعیف‌ترین عُرضه است که نتوانیم خود را اداره کنیم که از تحریم بترسیم!
نام شما

آدرس ايميل شما

پایانِ فاطمی امین در وزارت صنعت، معدن و تجارت

پایانِ فاطمی امین در وزارت صنعت، معدن و تجارت

در جریان استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت جلسه علنی امروز مجلس یازدهم با نطق‌هایی در مخالفت ...
سقوط صدام؛ بیست سال بعد

سقوط صدام؛ بیست سال بعد

20 فروردین روزی است که صدام سقوط کرد. او چرا سقوط کرد عراق پس از صدام روزگار بهتری دارد....
ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

انتقادات پویانفر مداح در سحرگاه ۲۱ماه رمضان: امیدوارم امر به معروف در سطوح بالا انجام ...
1